Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

Nieodmienny Paczkomat. Szef InPostu reaguje na burzę wokół nazwy

52
Podziel się:

Burzę wywoła kampania InPostu, który zaapelował, aby nie odmieniać przez przypadki nazwy Paczkomat. Firma tłumaczyła to ochroną brandu. Sprawa rozeszła się takim echem, że specjalne oświadczenie wydał prezes Rafał Brzoska. Jak podkreślił, sugestia skierowana jest do sklepów internetowych, a nie użytkowników. - Wy jako klienci InPost i fani naszego urządzenia Paczkomat możecie dowolnie je odmieniać - wyjaśniał.

Rafał Brzoska
Rafał Brzoska, prezes InPost (East News, Wojciech Olkusnik, Wojtek Laski)

Znana firma kurierska InPost rozesłała do przedsiębiorców e-maile, w których zwróciła się do nich, aby nie odmieniać przez przypadki znaku towarowego Paczkomat. Sprawa rozeszła szerokim echem w internecie, w którym to kolejne znane firmy z przymrużeniem oka komentowały kampanię firmy należącej do Rafała Brzoski.

Do kwestii odmiany przez przypadki odniósł się w mediach społecznościowych choćby mBank, angażując do interakcji również BNP Paribas. Ten ostatni podchwycił temat, zgrabnie odpowiadając, że "jest bankiem zmieniającego się świata i nieodmieniającej się nazwy". W odmianę przez przypadki, czy też jej brak włączyła się również Ikea, czy sieć Żabka.

Sprawa urządzeń Paczkomat firmy InPost stała się na tyle szeroko komentowana, że głos postanowił zabrać sam prezes grupy Rafał Brzoska. Specjalnie na ten temat nagrał na LinkedIn film, w którym tłumaczył, że sugestia skierowana jest do sklepów internetowych i firm, a nie użytkowników.

"W ciągu wielu lat wydaliśmy miliardy złotych, żeby ten brand zbudować, więc nie chcemy ułatwiać życia nieuczciwej konkurencji. Jeżeli chcą zbudować swoją markę niech się wezmą do pracy, a nie korzystają z naszych rozwiązań, dlatego będziemy bronić naszej marki Paczkomat® InPost" - wyjaśniał Brzoska.

Nie jest tajemnicą, że wraz ze spopularyzowaniem się automatów do odbioru paczek InPostu, kolejne firmy również zainwestowały w urządzenia, a wśród nich m.in największy konkurent, a więc Poczta Polska, ale również inni, jak choćby chiński AliExpress, Shopee, czy Allegro. Tym samym określenie paczkomat się upowszechniło.

InPost zastrzegł nazwę Firma Paczkomat jako słowny znak towarowy zarejestrowała w Urzędzie Patentowym RP w 2010 roku - o czym przypominają Wirtualne Media. Spór o nazwę trafił do sądu, gdzie wciąż trwa proces ustalania czy Paczkomat jest już ogólnym określeniem maszyny, jak parkomat, czy też zastrzeżoną nazwą firmową.

Klienci mogą mówić, jak chcą

Sprawa być może pozostałaby tylko prawniczym zmaganiem, gdyby nie internet. Temat odmiany przez przypadki zaczął żyć własnym życiem, zataczając coraz szersze kręgi. Dlatego też prezes Brzoska zdecydował się uciąć wszelkie spekulacji, jakoby firma miała zakazywać odmiany nazwy Paczkomat.

- Wy jako klienci InPost i fani naszego urządzenia Paczkomat® możecie dowolnie je odmieniać, bo polski język pozwala na odmianę przez przypadki i InPost nigdy tego nie zabraniał wbrew twierdzeniom wielu komentatorów - napisał Brzoska na LinkedIn.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(52)
WYRÓŻNIONE
Nowy Polski
2 lata temu
Chciałem wysłać paczkę z paczkomat, ale nie mam karton ani naklejka.
Kongo
2 lata temu
Poczta polska to straszne badziewie , obrażone stare urzedniczki co myśla , że im wszystko wolno i wiecznie jakieś pretensje ze odpowiedzą na pytanie. Mam serdecznie dosyć tego badziewia. Paczkomaty to super szybkie urządzenia. Zawsze zamawiam i nie ma problemu z odbiorem. Poczta polska to sklepy z różańcami obecnie. Nie mają nic do zaoferowania klientowi.
ale bania
2 lata temu
Urząd patentowy czeka na następnych , którzy jako pierwsi opatentują na przykład nazwę rower , jajko czy buty. Wówczas nikt inny nie będzie mógł tych nazw używać.
...
Następna strona