Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Artykuł sponsorowany Artykuł sponsorowany

Nowe technologie w ubezpieczeniach – podsumowanie 2019 i prognozy na nadchodzące miesiące (Aplikacje mobilne, Asystent Google)

Podziel się:

Rozwiązania proponowane przez dostawców z branży IT to duże udogodnienie, zarówno dla właścicieli firm, jak i klientów. Wirtualne narzędzia znalazły również swoje zastosowanie w sektorze ubezpieczeń. Dane klienta dostępne w chmurze czy możliwość dopasowania odpowiedniego wariantu polisy bez wychodzenia z domu to tylko niektóre możliwości, które są dostępne online.

Nowe technologie w ubezpieczeniach – podsumowanie 2019 i prognozy na nadchodzące miesiące (Aplikacje mobilne, Asystent Google)
(materiały partnera)

Wirtualne konwersacje

Kanał interakcji z konsumentami stworzony przez Google to internetowa alternatywa dla rozmów z agentami firm ubezpieczeniowych. Współpraca z wirtualnym pomocnikiem aktywowana jest za pomocą głosu użytkownika platformy lub poprzez wprowadzanie frazy. Google Assistant odpowiada na zadawane pytania oraz wyszukuje informacje niezbędne dla klienta. Jego obsługa dostępna jest m.in. dla użytkowników języka polskiego, francuskiego, hiszpańskiego oraz tajskiego. Mogą z niego korzystać właściciele smartfonów, inteligentnych ekranów oraz Google Home. Premiera programu odbyła się w Polsce 19 stycznia 2019 roku. Moduł wciąż udoskonalany jest o nowe funkcje oraz komendy.

Firmy ubezpieczeniowe wykorzystują moduł „actions” w celu udostępnienia internautom rzetelnych informacji na temat usług oferowanych przez dane towarzystwo. Program jest niezwykle prosty w obsłudze, a proces jego wdrożenia nie wymaga zaawansowanych zabiegów z sektora IT. Z Google Assistant mogą korzystać użytkownicy Androida oraz właściciele urządzeń z systemem IOS.

Bot aktywowany jest po wypowiedzeniu odpowiednej komendy głosowej lub wpisaniu właściwej frazy. Np. aby porozmawiać z wirtualnym asystentem multiagencji CUK, wystarczy hasło „Porozmawiaj z CUK Ubezpieczenia”, „Zapytaj CUK Ubezpieczenia” lub „Poproś CUK Ubezpieczenia”. Bot zaproponuje wtedy pomoc w znalezieniu najbliższej placówki firmy, porównanie stawek OC lub bezpośredni kontakt z doradcą klienta. Po wybraniu pierwszej opcji wystarczy tylko podać swój adres lub udostępnić lokalizację, by otrzymać listę najbliższych punktów stacjonarnych. Wirtualny asystent poda też godziny pracy wybranej placówki oraz umożliwi wyznaczenie trasy dojazdu lub kontakt telefoniczny. Kolejna opcja, „Sprawdź czy nie przepłacam”, daje możliwość porównania swojej opłaty za OC z uśrednioną stawką wyliczoną na podstawie aż pół miliona polis klientów CUK. Bot poprosi wtedy o podanie podstawowych danych dotyczących samochodu – m. in. modelu, roku produkcji, pojemności silnika – i kierowcy, m.in. daty urodzenia.

Dedykowane aplikacje

Firmy ubezpieczeniowe udostępniają swoim klientom proste w obsłudze oprogramowanie, za pomocą którego mogą oni kontrolować swoje produkty. Z aplikacji mogą korzystać użytkownicy systemu Android oraz właściciele urządzeń z systemem IOS. Przy użyciu oprogramowania można kontrolować polisy oraz kupować nowe świadczenia. Aplikacja umożliwia również zgłoszenie szkody w ramach pakietu Assistance. Właściciele polisy AC mogą w łatwy sposób udokumentować szkodę za pomocą aparatu w telefonie. Logowanie wymaga wprowadzenia danych osobowych. Dostęp do aplikacji odblokowywany jest również użytkownikom Facebooka oraz konta Google. Program pozwala skontaktować się z przedstawicielem firmy ubezpieczeniowej w przypadku kolizji lub awarii. Polisy można również kontrolować na laptopie oraz MacBooku.

Wiele firm ubezpieczeniowych, jak np. cuk.pl udostępnia swoim klientom dodatkowe aplikacje. Aplikacja CUK Ubezpieczenia gromadzi w jednym miejscu wszystkie polisy użytkownika – można dodać także te zakupione w innych agencjach – i przypomina o upływającym terminie obowiązywania ubezpieczenia. Narzędzie umożliwia również zakup nowej polisy – jest to łatwe i szybkie dzięki opcji zeskanowania kodu AZTEC z dowodu rejestracyjnego pojazdu. Aplikacja jest ponadto nieocenionym wsparciem w nagłych sytuacjach na drodze – za jej pośrednictwem można sprawdzić OC sprawcy, zgłosić szkodę czy wezwać pomoc assistance. To również możliwość bezpośredniego kontaktu z doradcą klienta – wystarczy do tego jedno kliknięcie.

Prognozy

W 2020 roku klienci firm ubezpieczeniowych będą mogli skorzystać z aplikacji umożliwiających zakup polis zdrowotnych oraz świadczeń majątkowych na okres kilku godzin lub dni. To dogodne rozwiązanie dla osób, które często podróżują lub aktywnie spędzają wolny czas. W przyszłym roku udoskonalone zostaną również narzędzia Google oraz aplikacje mobilne. Firmy ubezpieczeniowe będą starały się sprostać wymaganiom użytkowników, którzy oczekują dostarczania usług na najwyższym poziomie, niezależnie do kanału, za którego pośrednictwem agent wchodzi w interakcję z klientem. Do sektora customer service zostaną wprowadzone rozwiązania oparte na zaawansowanej analityce i sztucznej inteligencji. W 2020 roku wzrośnie również znaczenie ekosystemów, umożliwiających precyzyjną ocenę ryzyka i wysokość comiesięcznych zobowiązań.

Nowoczesne technologie zmieniają sektor ubezpieczeń. Asystent Google to duże ułatwienie dla wszystkich klientów, ale w szczególności dla osób, które mają problemy ze wzrokiem. Analitycy przewidują, że za kilka lat komendy głosowe zastąpią dotykową klawiaturę smartfonów i tabletów. Rozwiązania z sektora IT tworzone są z myślą o potrzebach ludzi. Firmy ubezpieczeniowe chcą bowiem dotrzeć do jak największego grona klientów. Rok 2020 z pewnością przyniesie kolejne zmiany w dziedzinie technologii. Warto zatem na bieżąco obserwować oferowane przez firmy ubezpieczeniowe rozwiązania.

Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Artykuł sponsorowany