Odkryj tajemnice japońskiego rzemiosła w modelach Mazda CX-60 i CX-80

Dla wielu osób samochód to coś więcej niż tylko środek służący do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Tak jest m.in. w przypadku inżynierów i projektantów marki Mazda, którzy kultywują sztukę japońskiego rzemiosła w myśl filozofii projektowania Kodo – Dusza Ruchu. Czym jest inspirowana? Co oznacza? Jak wygląda w praktyce?

 Mazda CX-60 to prawdziwie luksusowy SUV
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Żeby zrozumieć filozofię "Crafted in Japan" marki Mazda, musimy cofnąć się aż do 2010 r. To wtedy podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles Ikuo Maeda, Główny Projektant Mazdy przedstawił koncept Shinari. To czterodrzwiowe coupe, gdzie dynamika spotyka elegancję. To także początek filozofii designu Kodo, która jest inspirowana ruchem dzikich zwierząt.

Piękno naturalnego ruchu jest zamknięte w statecznej, dynamicznej i minimalistycznej bryle. Tak oto pierwsze projekty były inspirowane wizerunkiem geparda szykującego się do skoku. Jeżeli wpatrzymy się w sylwetkę konceptu Shinari, to faktycznie można odnieść wrażenie, że auto porusza się nawet, kiedy stoi. Ta filozofia ma swoje odzwierciedlenie również w Maździe CX-60 i nowej Maździe CX-80, które są wysokiej jakości, dynamicznymi SUV-ami.

Japońskie rzemiosło

Takumi, tak nazywa się mistrzów rzemiosła, którzy ręcznie formują modele z gliny. Przenoszą swoją energię na każdy fragment bryły nadwozia i tak powstają japońskie dzieła sztuki na czterech kołach. Żeby dojść do tego poziomu, potrzeba ponad 20 lat doświadczenia i ciągłego doskonalenia umiejętności. W swojej pracy kierują się zasadą "Monotsukuri", a więc przy tworzeniu każdego przedmiotu umieszczają w nim cząstkę swojej duszy, ożywiając go. Dlatego mistrzowie Takumi nie tworzą samochodów, lecz powołują je do życia.

Wnętrze jest równie ważne co wygląd zewnętrzny. Suzusan to marka, którą wykreował Hiroyuki (Hiro) Murase, który na nowo odkrył i zdefiniował starożytną japońską technikę farbowania tkanin. Shibori, bo tak nazywa się ta technika, oznacza "wykręcanie" lub "skręcanie". W swoich projektach Suzusan stosuje ręcznie tkany kaszmir i alpakę. Tradycyjne zasady rzemiosła spotykają się tutaj z nowoczesnymi elementami wzornictwa. Dzięki temu każda, nawet najkrótsza przejażdżka Mazdą CX-60 i CX-80 to niezwykłe doświadczenie i okazja do obcowania ze sztuką opartą na wielowiekowej tradycji.

Sztuka spotyka nowe technologie

Sama Mazda również wpisuje się w japońską historię, ponieważ marka istnieje od ponad 100 lat. Właśnie dlatego producent kultywuje rzemieślniczą sztukę projektowania samochodów i ich wnętrz. W tym samym czasie spogląda w przyszłość, tworząc nowoczesne, bezpieczne i ekologiczne samochody najwyższej jakości, czego wyrazem są modele Mazda CX-60 i nowa Mazda CX-80.

Zarówno w przypadku Mazdy CX-60, jak i Mazdy CX-80 można wybrać jeden z dwóch nowoczesnych napędów. Prym wiedzie tu hybryda plug-in 2.5 e-SKYACTIV PHEV o łącznej mocy 327 KM i z napędem na wszystkie koła. Silnik współpracuje z 8-biegową skrzynią automatyczną. Druga opcja to tzw. miękka hybryda z silnikiem wysokoprężnym 3.3 e-SKYACTIV D o mocy 254 KM, który w modelu CX-60 jest oferowany w dwóch wersjach: 200KM z napędem na tylną oś lub 254KM z napędem na cztery koła.

Luksus szyty na miarę

Mazda CX-60 jest dostępna w 4 wersjach wyposażenia. Ofertę otwiera Prime-Line, gdzie w standardzie użytkownik może liczyć na system multimedialny z bezprzewodową obsługą Apple CarPlay i Android Auto, dwustrefową klimatyzację, asystenta nawigacji, system inteligentnego wspomagania hamowania oraz tryb Off-Road dla tych, którzy chcą poszerzać swoje horyzonty i zjechać z utwardzonych ścieżek. W wersji Exclusive-Line są m.in. wyświetlacz Head-up i system dostępu bezkluczykowego.

Są też specjalne wersje stylistyczne – Homura i Takumi, które odznaczają się wyjątkowym wykończeniem. Kierowcy ze sportowym zacięciem powinni zwrócić się w kierunku Mazdy CX-60 Homura, podczas gdy Mazda CX-60 Takumi to raj dla miłośników ekskluzywnych wnętrz, pełnych ręcznie wykonanych detali. Każdy z wariantów można wzbogacić o dodatkowe pakiety wyposażenia.

Nowy poziom komfortu

Z nową Mazdą CX-80 możesz wjechać na wyżyny japońskiego luksusu. Samochód jest o 25 cm dłuższy niż Mazda CX-60 i ma o 25 cm większy rozstaw osi. To przekłada się na przestronne wnętrze, które daje wrażenie podróżowania w pierwszej klasie. Ofertę otwiera wersja Exclusive-Line, gdzie można liczyć na 3-strefową klimatyzację, dostępną także w trzecim rzędzie siedzeń. Jest też wyświetlacz multimedialny 12,3" z bezprzewodową funkcją łączności Android Auto i Apple CarPlay oraz asystentem głosowym Amazon Alexa.

Wersja Homura wprowadza dyskretne dodatki w postaci felg aluminiowych 20" w kolorze Black Metallic i lusterek bocznych w kolorze Black Gloss. System personalizacji ustawień kierowcy pozwala zapamiętać ustawienia kilku użytkowników. Auto jest dostępne w wersji 7-osobowej lub 6-osobowej. Ta druga ma wygodne przejście pomiędzy kapitańskimi siedzeniami w drugim rzędzie. Fotele są wykończone skórą Nappa.

Wersja Takumi to ponownie połączenie najwyższej jakości i miłości do detali. Biała, perforowana tapicerka ze skóry Nappa i drzwi wykończone prawdziwym drewnem klonowym sprawią, że poczujesz się jak sternik luksusowego jachtu. Tu również można liczyć na personalizację ustawień, wzbogaconą o technologię rozpoznawania twarzy. Dzięki temu od razu poczujesz się jak w domu.

Homura Plus i Takumi Plus są wzbogacone o dach panoramiczny, który potęguje wrażenie przestrzeni, oraz system kamer 360, które ułatwiają parkowanie. Jest też system audio Bose z technologią dźwięku przestrzennego i 12 głośnikami. W Takumi Plus kanapę w drugim rzędzie można zastąpić dwoma fotelami kapitańskimi z funkcją wentylacji, które mają szerokie podłokietniki oraz uchwyty na kubki.

Mazda CX-60 i nowa Mazda CX-80 to prawdziwy luksus na czterech kołach. Stworzone w duchu wielowiekowej tradycji i napędzane innowacjami wyznaczają nowe szlaki w segmencie aut premium.

Płatna współpraca z marką Mazda
Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Ukraińska spółka planuje wydobycie węgla w Polsce. Oto szczegóły
Ukraińska spółka planuje wydobycie węgla w Polsce. Oto szczegóły
Tak Putin odwdzięcza się sojusznikom. Dane są ukrywane
Tak Putin odwdzięcza się sojusznikom. Dane są ukrywane
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja serwisu Money.pl