Oto najskuteczniejsza forma reklamy w internecie

Według najnowszego ebooka z raportem wydanego przez portal dla marketerów Interaktywnie.com, reklama graficzna - zarówno display, jak i wideo, a także reklama w wyszukiwarkach - są obecnie najskuteczniejszymi sposobami na promocję produktów i usług online. Z roku na rok firmy na ten cel firmy wydają więcej, a w coraz większym polu ich zainteresowań są użytkownicy smartfonów.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Ebook można pobrać za darmo w pdf tutaj:

Wartość polskiego rynku reklamy w internecie w pierwszym półroczu 2023 roku sięgnęła poziomu 3,6 mld złotych – czytamy w ebooku Interaktywnie.com. To aż o 12 procent więcej w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, co łącznie daje kwotę wzrostu wynoszącą 400 mln złotych. Jeszcze lepszy pod względem wzrostu był pierwszy kwartał 2023 roku. Badanie wskazuje, że tylko w pierwszym kwartale wzrost w ujęciu rocznym wyniósł 14 procent.

Dominującym elementem na rynku reklamy online w Polsce jest reklama graficzna obejmująca display oraz wideo. Łącznie mają one udział 42 procent w rynku reklamy online, natomiast osobno reklama display w pierwszym półroczu 2023 roku miała udział w rynku wynoszący 27,8 procent, natomiast wideo 14,1 procent. 

Spory udział w "torcie" reklamy online ma również SEM, czyli reklama w wyszukiwarkach. W ciągu roku segment ten zanotował wzrost wynoszący 16 procent. Małe zainteresowanie marketerów wzbudzał natomiast e-mail marketing, który ma dziś zaledwie 1 procent udziału w rynku.

W2023 roku polski rynek reklamy online osiągnie wartość 1,38 mld dolarów, natomiast w 2025 roku będzie to 1,46 mld dolarów. Dla porównania, jeszcze w 2018 roku miał on wartość 1,06 mld dolarów. 

Reklama mobile to podstawa marketingu

Ważnym kanałem komunikacji firm z internautami jest marketing mobilny. Oznacza to każdą formę reklamową komunikowaną do użytkowników urządzeń mobilnych takich jak tablet lub smartfon. 

Według badania "E-Commerce w Polsce 2023", 79 procent kupujących w Polsce sięga do tego celu po smartfon. To więcej niż w przypadku laptopa, z którego do zakupów online korzysta 69 procent badanych. Zdecydowanie w tyle zostały natomiast komputer stacjonarny (38 procent) oraz tablet (16 procent badanych). Dane te potwierdzają, jak ważną społecznością dla reklamodawców są użytkownicy mobilni.

Popularność smartfonów jako narzędzia do dokonywania zakupów online dobrze widać patrząc na strukturę wiekową użytkowników. Aż 93 procent osób w wieku od 15 do 24 roku życia kupuje w ten sposób, a wraz z postępującym wiekiem badanych ten odsetek spada. W przypadku użytkowników laptopów udział wynosi od 66 do 71 procent w zależności od wieku. 

Handel nadal przewodzi

Wśród motorów napędowych polskiego rynku reklamy trzeba wymienić przede wszystkim sektor handlowy. Widać to w danych badania IAB/PwC AdEx za pierwsze półrocze 2023 roku, gdzie udział tego sektora w ogólnych wydatkach na reklamę online wyniósł 20 procent. Na kolejnych miejscach z dużą stratą uplasowała się branże komputerowa i telekomunikacyjna, a także, żywność, motoryzacja i finanse.

Więcej w ebooku, który można pobrać tutaj:

Materiał sponsorowany przez Interaktywnie.pl
Źródło artykułu: money.pl

Wybrane dla Ciebie

Trump podnosi cła na UE. Euro jest niewzruszone
Trump podnosi cła na UE. Euro jest niewzruszone
Media: chwieje się władza premiera Orbana
Media: chwieje się władza premiera Orbana
Co czeka złotego? Ekonomiści prognozują
Co czeka złotego? Ekonomiści prognozują
Rekordowy eksport z Chin. Gigantyczna kwota mimo wojny handlowej Trumpa
Rekordowy eksport z Chin. Gigantyczna kwota mimo wojny handlowej Trumpa
Umowa handlowa USA-UE. Bruksela zabiera głos
Umowa handlowa USA-UE. Bruksela zabiera głos
Ważny ruch ws. elektrowni jądrowej w Polsce. KE powiadomiona
Ważny ruch ws. elektrowni jądrowej w Polsce. KE powiadomiona
Rewolucja w leasingu. Zmiany już obowiązują. Oto co trzeba wiedzieć
Rewolucja w leasingu. Zmiany już obowiązują. Oto co trzeba wiedzieć
Fiskus ściga długi, których nie ma. Problem z rozliczaniem zaliczek
Fiskus ściga długi, których nie ma. Problem z rozliczaniem zaliczek
Niemiecki dziennik ostrzega Polskę. "Grozi scenariusz Grecji"
Niemiecki dziennik ostrzega Polskę. "Grozi scenariusz Grecji"
Czechy mają problem. Eksperci biją na alarm. Inflacja w górę
Czechy mają problem. Eksperci biją na alarm. Inflacja w górę
Zarzuty dla właściciela Biedronki za zmowę z firmami transportowymi
Zarzuty dla właściciela Biedronki za zmowę z firmami transportowymi
Drapacz chmur miał być wizytówką miasta. "Zrobił się hostel najgorszego gatunku"
Drapacz chmur miał być wizytówką miasta. "Zrobił się hostel najgorszego gatunku"