PKO BP wprowadza zmiany w logowaniu do konta internetowego. Ma być bezpieczniej
PKO BP zmienia zasady logowania do swojego internetowego serwisu iPKO. Niebawem wprowadzony zostanie trzeci sposób weryfikacji. Bank zmiany tłumaczy kwestiami bezpieczeństwa. Chce każdorazowo upewnić się, że to na pewno właściciel konta loguje się do serwisu iPKO.
Jak czytamy w komunikacie na stronie internetowej PKO BP, logowanie do iPKO (poza hasłem) będzie można potwierdzać na trzy sposoby do wyboru: logowaniem się z urządzenia zaufanego (jeśli mamy je dodane); dwuetapowym logowaniem (jeśli mamy je włączone); nowość: narzędziem autoryzacji, jeśli jeszcze nie korzystamy z powyższych zabezpieczeń.
Wysoka inflacja i wyhamowanie gospodarcze. Czy to nas czeka w 2022?
Największy bank w Polsce zaznacza, że jeśli ktoś nie loguje się z urządzenia zaufanego lub nie korzysta z dwuetapowego logowania, wówczas po wpisaniu hasła do iPKO, jak dotychczas, osoba taka zobaczy ekran z możliwością dodania urządzenia zaufanego.
Jeśli nie dodasz urządzenia i klikniesz w "Przejdź do serwisu", od teraz będziemy prosić Cię o potwierdzenie logowania narzędziem autoryzacji (mobilną autoryzacją, kodem SMS lub kodem ze zdrapki). Jeśli często korzystasz z serwisu iPKO na danym urządzeniu – dla swojego bezpieczeństwa dodaj je do zaufanych" - informuje PKO BP.
PKO BP wprowadza zmiany w logowaniu
Dodaje, że osoby korzystające z dodatkowych zabezpieczeń (logowanie się z urządzeń zaufanych lub przy pomocy dwuetapowego logowania) nie odczują żadnych zmian. "Logujesz się tak, jak dotychczas (pamiętaj – możesz mieć zapisane urządzenie zaufane, ale zalogować się z innego, niezapisanego urządzenia → wtedy poprosimy o autoryzację)" - podkreślono w komunikacie.
Zmiany mają być wprowadzane stopniowo i — jak wyjaśnia PKO BP — mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa. "Chcemy każdorazowo upewnić się, że to na pewno Ty logujesz się do serwisu iPKO" - podano.