Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Maciej Sierpień
|
Materiał powstał przy współpracy z UBER

Pomocnik każdej firmy. Do zarządzania przejazdami pracowników, przesyłek i posiłków

Podziel się:

Koronawirus wywrócił do góry nogami rzeczywistość. Czas pandemii nieodwracalnie zmienił wiele obszarów naszego życia. Paradoksalnie jedyną stałą w dzisiejszym świecie jest zmiana, nad którą musimy zapanować. Choćby za pomocą aplikacji czy smartfona.

Pomocnik każdej firmy. Do zarządzania przejazdami pracowników, przesyłek i posiłków
(Adobe Stock)

Nie wiemy, czy za miesiąc nie będzie kolejnego lockdownu. Czy sytuacja zdrowotna ponownie nie zmusi nas do opuszczenia biur i pracy z domu, a naszych dzieci do przejścia na zdalną edukację (zresztą kwarantanny w poszczególnych klasach to obecnie szkolna codzienność).

Dla pracownika i przesyłek

W czasie tak dużego niepokoju ważne jest, aby znaleźć nowe rozwiązania pozwalające uporządkować prywatne i – przede wszystkim – zawodowe sprawy. Korzystać z takich instrumentów, które pomogą zapanować nad chaosem i przywrócą kontrolę na tym, co dzieje się w naszej firmie. To z myślą o rosnących i wciąż zmieniających się potrzebach biznesowych powstają takie rozwiązania jak Uber for Business.

Uber dla Firm pomaga w pełni zharmonizować przejazdy pracowników do i z biura. Wspiera m.in, planowanie biznesowych spotkań z klientami, a także umożliwia sprawne dostarczanie przesyłek (z dostawą tego samego dnia) oraz korespondencji w ramach Uber Connect, czy posiłków (również do domów z 400 tys. restauracji współpracujących z Uber Eats ).

Aplikacja, z której wielu naszych pracowników i tak korzysta, stwarza nam możliwości, by lepiej o nich zadbać.

– PGE Narodowy to miejsce licznych i różnorodnych wydarzeń. Dzięki współpracy z Uber for Business nasi pracownicy mogą bezpiecznie i szybko dostać się na spotkanie z klientem lub wrócić do domu po meczach, koncertach czy innych imprezach odbywających się na stadionie, które często trwają do późnych godzin nocnych – przyznaje Michał Proszowski, rzecznik prasowy PGE Narodowego. - Bardzo dużym ułatwieniem jest możliwość ustalenia z Uberem stref odbioru pasażerów. Rozwiązanie, które jest chwalone zarówno przez pracowników jak również partnerów i współpracowników stadionu.

Czas oczekiwania? 5 minut

Wystarczy jedno kliknięcie, aby pracownik podpiął swoje osobiste konto Uber do biznesowego. Dzięki temu w aplikacji w prosty sposób będzie mógł przełączać swój profil w zależności od tego, czy jego przejazd będzie prywatny czy służbowy.

Jedno konto biznesowe pozwala zarządzać przejazdami w dziewięciu miastach w Polsce (w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Trójmieście, Katowicach i Aglomeracji Śląskiej, Lublinie oraz Szczecinie), a także w 10 tys. miast z 60 krajów na całym świecie.

Jak informuje firma, średni czas oczekiwania na kierowcę to tylko 5 minut. Nie ma rozgraniczenia cen czy taryf ze względu na strefę oraz godzinę przejazdu (np. w nocy). Przykładowo w Warszawie za kurs z lotniska do Dworca Centralnego zapłacimy średnio 28 zł.

Co istotne, nie mamy miesięcznego minimum, które musimy zrealizować, nie jest też pobierana żadna stała opłata. Rozliczane są tylko te przejazdy, która zakwalifikujemy jako służbowe. Każdy pracownik może płacić za usługę swoją kartą, dostępna jest także możliwość opłaty na koniec miesiąca jedną kartą lub przelewem za wszystkie przejazdy. Tak jak przy zwykłych przejazdach, opcja Uber dla Firm to również rachunki w formie elektronicznej po każdym przejeździe. Przy współpracy z firmami generowane są faktury VAT.

Kontem biznesowym zarządza wskazany przez nas administrator (jeden lub kilku). Posiada on uprawnienia m.in. do dodawania pracowników, podglądu zakończonych podróży czy zamawiania przejazdów dla naszych pracowników. Dla firm zatrudniających minimum 75 osób dodatkowo uruchomiona jest opcja dodawania kont za pomocą kodu QR, a do zarządzania firmowym kontem oddelegowana jest osoba z centrali firmy Uber.

Coraz więcej kursów na lotnisko

Właściciel konta biznesowego może ustalać zasady korzystania z Ubera dla konkretnych pracowników i klientów, m.in. wybrać dla nich maksymalną kwotę na przejazd lub rodzaj samochodu. W Uber dla Firm mamy również możliwość rezerwacji przejazdów z wyprzedzeniem np. na lotnisko.

I tu mała ciekawostka, w ostatnich czterech miesiącach aż czterokrotnie wzrosła liczba zamawianych kursów za pośrednictwem aplikacji Uber na lotnisko im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Okęcie znalazło się w pierwszej dziesiątce najczęściej odwiedzanych lotnisk w 2021 roku według danych zebranych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Liderem jest londyńskie Heathrow.

W stolicy Polski znacząco wzrosła też liczba przejazdów służbowych. Od początku tego roku za pośrednictwem Uber dla Firm kierowcy zrealizowali o 46 proc. kursów więcej niż w 2020 roku. Ma to oczywiście związek z coraz bardziej popularnym przejściem na model pracy hybrydowej oraz powrotem pracowników do biur.

Technologia w służbie bezpieczeństwa

Co ważne, kursy realizowane przez Uber są bezpieczne. Każdy przejazd jest monitorowany przez wewnętrzne funkcje bezpieczeństwa takie jak: monitorowanie GPS, Ride Check, który upewni się, że niespodziewany przystanek jest zamierzony. Do dyspozycji pasażerów w trakcie podróży pozostają również wszystkie funkcje, które są dostępne po naciśnięciu ikony Centrum Bezpieczeństwa (oznaczonej jako tarcza).

W trakcie pandemii Uber uruchomił dodatkowe środki bezpieczeństwa. Pasażerowie zyskali możliwość zamówienia przejazdu pojazdem wyposażonym w przesłonę. Uber wdrożył również politykę zakrywania nosa i ust w trakcie przejazdów, zaś kierowcy są zobowiązani do zrobienia zdjęcia (selfie) przed każdym uruchomieniem aplikacji. W przypadku niezastosowania się do regulacji przez kierowcę pasażer może bezpłatnie anulować przejazd.

Z aplikacji Uber dla Firm na świecie korzysta już ponad 150 tys. firm, także najwięksi rynkowi gracze.

Więcej informacji o ofercie można znaleźć na stronie https://www.uber.com/pl/pl/business/.

Materiał powstał przy współpracy z UBER

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl