Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Przywrócenie połączeń autobusowych nieudane na Mazowszu. Gminy nie zgłaszają się po pieniądze

252
Podziel się:

Odtworzenie sieci połączeń autobusowych było jednym ze sztandarowych haseł tzw. piątki Kaczyńskiego. Ministerstwo infrastruktury przewidziało, że Mazowsze otrzyma na ten cel ponad 68 mln złotych na 2020 rok. Jednak gminy jak na razie zgłosiły zapotrzebowanie zaledwie na 10 mln.

Nie będzie dużo większej liczby PKS-ów na Mazowszu.
Nie będzie dużo większej liczby PKS-ów na Mazowszu. (Wikimedia Commons CC BY)

- Walczymy z wykluczeniem komunikacyjnym - mówił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk przy zapowiadaniu kwot, jakie popłyną na nowy program z budżetu państwa. Wszystko po to, by przywrócić lokalne połączenia autobusowe.

Na ten cel w budżecie państwa przewidziano 300 mln złotych na 2019 rok i 800 mln na rok następny. Samo Mazowsze ma z tej drugiej puli otrzymać ok. 68,2 mln złotych. Tyle że gminy z całego regionu złożyły 51 wniosków na kwotę ok. 10 mln złotych. Dlatego też "Gazeta Wyborcza", która informuje o sytuacji, nazywa program "Autobus+" w woj. mazowieckim "klapą".

To kontynuacja trendu, który na Mazowszu pojawił się w mijającym roku, kiedy to weszła w życie pierwsza edycja programu zapowiedzianego w tzw. piątce Kaczyńskiego.

Zobacz także: Obejrzyj: Kredyty dla firm. Oto co musisz wiedzieć

Według danych Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, na które powołuje się "Wyborcza", w dwóch naborach z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych w 2019 roku wpłynęły 53 wnioski. 49 z nich - obejmujące 268 połączeń o długości 8 tys. 262 km - rozpatrzono pozytywnie. Pochodziły one od 21 powiatów i 27 gmin.

W 2020 roku mają powstać, jak na razie, 94 trasy o łącznej długości ponad 2 tys. 773 km. W tym celu wojewoda mazowiecki Konstanty Radziwiłł podpisał umowy z ośmioma samorządami z powiatów: garwolińskiego, gostynińskiego, ostrołęckiego, przysuskiego, wołomińskiego oraz gmin: Pomiechówek, Staroźreby i Troszyn. Nowe lokalne połączenia mają kosztować 2,1 mln złotych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(252)
Maj
4 lata temu
Jeszcze kilka lat temu przy stacji PKP parkowało kilka samochodów. Teraz nie miejsca na parkingu i w okolicy. Ludzie się przesiedli z powodów praktycznych. Problem z parowaniem w Warszawie. Autobusy są co dwie godziny. Ich stan techniczny jest tragiczny.
zg2
4 lata temu
Centralne sterowanie . KOMUNO WRÓĆ
zg2
4 lata temu
Program idiotyczny , cały komentarz !!!.
tt
4 lata temu
PO co komu pks y wystarczy strefa relaksu z palet za pare baniek
krokus
4 lata temu
Chipokryci jak chcecie walczyc ze smogiem ,walczyc o srodowisko .Program jest bardzo dobry trzeba zainwestowac ,przyzwyczaic ludzi ze da sie uzywac komunikacji, przesiasc sie z samochodu do autobusu tramwaju itp. Patologia to Ci ktorzy nie chca sie przesiasc. Jesli bedziemy wiedziec ze mozemy wsiasc do autobusu co godzine ,ludzie sie przesiada ,bo gdy wiemy ze przywruca dwa autobusy na dzien mozemy zapomniec.Pamietajmy nie powinnismy tylko krytykowac bo pis,jesli jest cos dobrego lepiej sie nie odzywaj i przesiadz sie ze swego kopciucha czego wam zycze w 2020 Roku
...
Następna strona