Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Orlikowski
|
aktualizacja

Rekordowa kara dla British Airways za wyciek danych. Zapłacą 183 mln funtów

3
Podziel się:

British Airways ukarane rekordową grzywną 183 mln funtów za wyciek danych z 2018 r. Szef linii lotniczych mówi o "zaskoczeniu" i "rozczarowaniu", bo ataku dokonali cyberprzestępcy.

183 milionów funtów zapłacą British Airways za wyciek danych swoich klientów
183 milionów funtów zapłacą British Airways za wyciek danych swoich klientów (iStock.com)

Linie lotnicze British Airways zostały ukarane rekordową grzywną 183 mln funtów za wyciek danych z 2018 r. - informuje serwis BBC, cytowany przez PAP. Ataku dokonali cyberprzestępcy. Podszywając się pod firmową stronę brytyjskich linii wyłudzili dane ok. 500 tys. pasażerów. Jak powiedział Alex Cruz, szef British Airways, linie są zaskoczone i rozczarowane karą nałożoną przez brytyjskie biuro ds. danych osobowych (ICO).

- British Airways szybko zareagowały na nielegalny proceder wykradania danych naszych klientów. Nie znaleźliśmy dowodów, jakoby dotknięte wyciekiem dane zostały wykorzystane w dalszych oszustwach - stwierdził Alex Cruz. Szef linii raz jeszcze przeprosił klientów za "niedogodności, jakie to wydarzenie mogło spowodować".

Spółka ma teraz 28 dni na odwołanie się od decyzji ICO, co zapowiedział już Willie Walsh, szef International Airways Group, w skład której wchodzą British Airways. - Zamierzamy podjąć wszelkie stosowne kroki i stanowczo chronić stanowiska linii, na przykład poprzez złożenie odpowiednich odwołań - stwierdził.

Zobacz także: Obejrzyj: Samolot jak szmaciana zabawka. Nagranie mrożące krew w żyłach

Brytyjskie biuro ds. danych osobowych informuje, że nałożona właśnie na British Airways kara grzywny jest najwyższa w historii organizacji. Jest też pierwszą, którą podano do publicznej wiadomości po wprowadzeniu w Unii Europejskiej Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Suma 183 mln funtów (ok. 864 mln zł) to 1,5 proc. globalnych obrotów British Airways w 2017 r. Maksymalna przewidywana przez RODO kara to 4 proc. przychodów firmy.

Do cyberataku na system British Airways doszło pomiędzy 21 sierpnia a 5 września 2018 r. Cyberprzestępcy mieli wykraść dane ponad pół miliona pasażerów tych linii, przekierowując do podrobionej strony przewoźnika. Oszuści wyłudzili imiona i nazwiska, adresy e-mail oraz dane kart kredytowych wraz z kodami bezpieczeństwa CVV, które są potrzebne do realizowania płatności przez internet.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(3)
Okok
5 lata temu
Pieniądze przedewszystkim powinni dostać ci których dane wyciekły bo to oni ponieśli stratę
Orka
5 lata temu
Chore, dawniej były listy lokatorów, powszechnie funkcjonujące książki telefoniczne z adresami, przyznać trzeba, że były też odpowiednie służby, które, co by nie powiedzieć w pewnych obszarach pilnowały bezpieczeństwa a nie „leczyły” horrendalnymi karami.
Myślcie
5 lata temu
A kto dostanie te pieniądze, okradzeni nie więc kto?