Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PAM
|

Rewolucja na kolei. PKP PLK nakazuje przewoźnikom skończyć z toaletowym reliktem

10
Podziel się:

Polskie koleje przeprowadzają modernizację pociągów. Za ponad rok wagony z toaletami, z których nieczystości trafiają na tory, nie będą mogły być uruchamiane. Nowe zasady będą dotyczyć wszystkich przewoźników, zarówno dalekobieżnych, jak i regionalnych.

Rewolucja na kolei. PKP PLK nakazuje przewoźnikom skończyć z toaletowym reliktem
Nowy regulamin PKP. Znikną toalety z otwartym obiegiem (East News, Getty Images, Piotr Matusewicz)

Jeszcze kilka lat temu we wszystkich pociągach obowiązywał zakaz korzystania z toalet podczas postojów. Wynikało to z faktu, że muszle klozetowe w tych toaletach nie miały zbiorników na ścieki, a więc nieczystości trafiały bezpośrednio na tory.

Mimo że postój na dworcach jest zazwyczaj krótki, to brak możliwości skorzystania z toalety był dla pasażerów kłopotliwy. "Jeszcze w 2018 r. połowa polskich pociągów była wyposażona w urządzenia tego typu" - podaje "Rynek Kolejowy".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Nigdy tak nie ma". Ekonomiści kontrują tezę Glapińskiego o bezrobociu

PKP Intercity: będą modernizacje wagonów

Za niewiele ponad rok nastąpi zmiana na polskiej kolei. PKP PLK ma zakończyć problem z toaletami z otwartym układem.

W regulaminie PKP Polskich Linii Kolejowych na rozkład jazdy 2024/2025, który wejdzie w życie za niewiele ponad rok, znalazł się wymóg użytkowania taboru pasażerskiego wyposażonego w toalety z zamkniętym układem sanitarnym na całej infrastrukturze kolejowej PLK — podaje "Rynek Kolejowy".

Rzecznik PKP IC Cezary Nowak, w rozmowie z Rynkiem Kolejowym przyznał, że składy niewyposażone w zamknięty układ sanitarny "zostaną poddane modernizacji, aby dostosować się do wymogów".

Portal podaje, że wagony regionalnych przewoźników samorządowych są już przystosowane do przepisów, jednak gorzej jest z pociągami Polregio.

Polregio ma czas do przyszłego roku

"W taborze, jakim dysponuje Polregio, jest jeszcze szereg standardowych pojazdów serii EN57 i EN57 SPOT, które czekają na montaż układu zamkniętego WC. W ponad 90 proc. eksploatowanego taboru PKP Intercity są toalety z zamkniętym systemem. Obecnie wszystkie wagony nowe oraz kierowane do napraw P5 wyposażane są w toalety takiego typu" - przekazał Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity.

Spółka Polregio zapewniła, że toalety zgodne z nadchodzących regulaminem mają pojawić się do grudnia przyszłego roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(10)
Vgg
6 miesięcy temu
Ile mniej wyjedzie na tory składów regio jak oni mają tego hohoho.
PKP🚂🚃🚃🚃.....
6 miesięcy temu
....za ponad rok wagony z toaletami, z których nieczystości trafiają na tory, nie będą mogły być uruchamiane... A dlaczego ? przecież teraz zaleje polskę ocean inżynierów i lekarzy analfabetów którzy nie kwalifikują się do żadnej fachowej pracy więc dać im szczotki miotły i wiadra i niech zarobią na swoje utrzymanie ! dlaczego pracujący polacy mają utrzymywać leżących do góry brzuchami ,,uciśnionych,, którym w głowach jedynie zasiłki i odganianie much z nosa ?
Matka Polka
6 miesięcy temu
To teraz mam pytanie kto będzie te toalety czyścił? Jak znam życie przy obecnych opóźnieniach smród i bród,a w polu panowie na prawo, panie na lewo!
LandLord
6 miesięcy temu
Mamy XXI wiek a PKP nie dotarło jeszcze nawet do XX. Tego typu toalety to tylko 1 z wielu przykładów zacofania mentalnego w PKP, a jeszcze lepszym przykładem jest sposób w jaki PKP radzi sobie ze zmianą czasu - pociągi stoją godzinę w polu albo w najlepszym przypadku na stacji i czekają na "nowy czas" bo przecież w PKP pociąg musi być zgodnie z rozkładem, nie można zmienić rozkładu bo ten przecież jest święty a że na co dzień pociągi zwłaszcza podmiejskie i tak jeżdżą jak chcą i są nawet wielogodzinne opóźnienia to już rozkładowi nie przeszkadza. I nie zapominajmy o słynnych "rosyjskich hakerach" którymi w rzeczywistością są podchmielone małolaty z krótkofalówkami za 50zł którymi się w stanie zatrzymać pociąg nadając słynne RADIO STOP. PKP to skansen, do likwidacji razem z Pocztą Polską - tego typu spółki są niereformowalne.
bogdan
7 miesięcy temu
Niedawno zastanawiałem się nad sprawą gówna i PKP i doszedłem do wniosku, ze to ładowanie na tory to już dawno za nami a tu coś takiego, pewnie teraz się zaczną problemy z usuwaniem fekaliów ze zbiorników a jest duże prawdopodobieństwo, że będą opróżniać podczas jazdy.