Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. WZ
|
aktualizacja

Sprowadzamy coraz więcej używanych samochodów

17
Podziel się:

Po polskich drogach jeździ coraz więcej używanych samochodów z importu. Branża już odkuła się po pandemii.

Sprowadzamy coraz więcej używanych samochodów
Sprowadzamy coraz więcej aut z zachodu. (WP, Mateusz Żuchowski)

We wrześniu po raz pierwszy zarejestrowano w Polsce 81,3 tys. używanych aut z importu. To najwięcej w tym roku i o 7 proc. więcej, niż w roku ubiegłym - podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.

Import starych samochodów wyhamował tylko na chwilę, kiedy wprowadzono pierwsze poważne obostrzenia związane z pandemią koronawirusa.

Już od czerwca sytuacja wróciła do normy. Jak podaje "Gazeta Wyborcza" w ciągu trzech pierwszych kwartałów zarejestrowano 574 tys. używanych aut z importu, podczas gdy nowych było zaledwie 295,1 tys.

Zobacz także: Lex Uber. "Ukraińcy będą stawali się taksówkarzami z licencją"

Widać więc wyraźnie, że kryzys uderzył przede wszystkim w rynek nowych samochodów.

Sytuacja jest o tyle niepokojąca, że auta sprowadzane z zachodu to w większości modele naprawdę stare. 56 proc. ma ponad 10 lat spełniała normy toksyczności spalin Euro 4 lub starsze.

Tym samym liczba toksyn w spalinach była dużo wyższa niż zakładają obecne normy już w roku ich produkcji. Teraz gdy dochodzi zużycie silnika i układu wydechowego, spaliny są zapewne bardziej trujące.

Z powodu regulacji prawnych może się też okazać, ze liczba używanych aut z importu jest wyższa, bo w ustawie o przeciwdziałaniu COVID-19 wydłużono czas na rejestrację sprowadzonego auta z 30 aż do 180 dni.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(17)
WYRÓŻNIONE
Helmut
4 lata temu
Ja gut my kochac 500+ ,
Bartek
4 lata temu
Najwyższy czas zamknąć graicę dla starych dieseli
Oldie_but_Gol...
4 lata temu
Lepsze stare auto niż nowe długi. Starsze da się naprawić i doprowadzić do dobrego stanu, serwis nowych, przy cenie roboczogodziny 240zł i więcej to absurd. Do tego ceny części + żywotność tych wysilonych 1.2 turbo... o kulturze pracy nie wspomnę.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (17)
Bo ja jestem ...
4 lata temu
że kasę trzymam w poduszce, choć to niewygodne a jeżdżę 10-cio letnim dieslem.
POLSKI RZĄD I...
4 lata temu
ogŁUPIĆ NARÓD, NA ZACHODZIE KUPIĆ NOWE AUTO MOŻE ZWYKŁY PRACOWNIK, U NAS TO NIE MOŻLIWE, TO WYZNACZNIK GDZIE JEST POLSKA
res
4 lata temu
tak bedzie .cena nowego samochodu to wcale niemalo przy naszych zarobkach i codziennych oplat i wydatkach co co sie dziwic ze niemozemy miec nowego samochodu,czy tem co napisal ten artykul chyba wie dlaczego ,mamy dzieci obowiazki aby normalnie zyc .NIEZNAM takiego co niechcialby miec nowego samochodu,a co najlepiej kredyty,kredyty i co dalej.dlugo tak bedzie.
mark
4 lata temu
Tylko bogacz, albo mało rozgarnięty kupuje nowy samochód na użytek prywatny. Wyjeżdża nim z salonu i już 20% wartości traci. A potem kosztowne serwisy i ubezpieczenia wydrenują mu kieszeń o drugie tyle.
Ersatz nie ży...
4 lata temu
Partnerek używanych też nadpodaż.