Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Karolina Kowasz
Karolina Kowasz
|
aktualizacja
Materiał powstał przy współpracy z Microsoft

Sprzęt gotowy do pracy prosto z pudełka dzięki Windows Autopilot

Podziel się:

Praca zdalna na prywatnych komputerach i laptopach pracowników niekoniecznie jest najlepszym rozwiązaniem, szczególnie w sytuacji, gdy mają oni dostęp do wrażliwych danych. Z tego powodu wiele firm musiało zdecydować się na dodatkowy zakup sprzętu, a dziesiątki innych przedsiębiorstw jeszcze czeka taka decyzja. Największy problem w takiej sytuacji stanowi konfiguracja urządzeń na użytek firmowy. Tutaj z pomocą przychodzi funkcja Windows Autopilot.

Sprzęt gotowy do pracy prosto z pudełka dzięki Windows Autopilot
Sprzęt gotowy do pracy prosto z pudełka dzięki Windows Autopilot (materiały partnera)

Konfiguracja sprzętu przed pandemią…

W normalnych warunkach za przystosowywanie nowo zakupionych komputerów do potrzeb pracowników odpowiadał dział IT. Przejmował on zakupione komputery, konfigurował zgodnie z zaleceniami i dopiero potem przekazywał w ręce pracowników. Przygotowanie nowego sprzętu mogło być więc bardzo czasochłonne, zwłaszcza gdy w grę wchodziły dziesiątki lub setki urządzeń, które musiały być skonfigurowane na użytek firmy z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa.

Jak poradzić sobie teraz?

Na szczęście przedsiębiorstwa nie muszą w pandemii zatrudniać drugiego działu IT, który wspomoże proces przygotowywania sprzętu dla pracowników. Zamiast długotrwałej procedury wystarczy kilka kliknięć, a na dowolnym urządzeniu rozpocznie się automatyczna instalacja niezbędnych aplikacji i usług niezbędnych do pracy. Odpowiedzią na zadany problem jest funkcja Windows Autopilot, która dostępna jest z Windows 10 Pro. Dzięki niej pracownik może rozpocząć wykonywanie zadań niemalże od razu po wyjęciu komputera z pudełka. Wystarczy, że poda swoje służbowe dane do logowania by laptop czy komputer stacjonarny sam pobrał z chmury firmowe oprogramowanie razem z pakietami aprowizacyjnymi. W ten sposób mamy zapewnione stuprocentowe bezpieczeństwo danych, do tego niemalże bezobsługowo.

Nie sposób zliczyć oszczędności czasu, jakie zyskuje firma korzystająca z Windows Autopilot. Pracownik nie musi samodzielnie radzić sobie z konfiguracją, która, wedle wyliczeń firmy Microsoft, zajmuje średnio nawet 25 minut. Funkcja Windows Autopilot skraca ten proces do zaledwie kilku sekund. Zamiast więc tracić cenne minuty, zatrudniony może niemalże natychmiast przystąpić do pracy.

Windows Autopilot może pomóc nie tylko w konfiguracji nowych urządzeń z Windows 10 Pro, ale także już istniejących w firmie sprzętów. Warto wykorzystać sprzęt pozostały np. po byłych pracownikach. Funkcja Autopilot pomoże w szybkim usunięciu osobistych plików i aplikacji, a następnie dokona rekonfiguracji urządzeń na obecny użytek.

Nie tylko konfiguracja

Funkcja Windows Autopilot to także szereg innych usprawnień w firmie. Zdecydowanie największym z nich jest łatwość zarządzania i monitorowania stanu urządzeń przez dział IT. Będzie to szczególnie istotne w najbliższej przyszłości, gdy część pracowników pozostanie na home office, a reszta powróci do pracy w siedzibie przedsiębiorstwa. Pracownicy działu IT będą mogli dokonać zdalnej diagnozy urządzenia, które sprawia problemy. Z Windows Autopilot nie trzeba będzie ich fizycznie wzywać do każdej usterki czy błędu. Zdalna konfiguracja pozwoli też podejrzeć działowi IT czy urządzenie zostało poprawnie skonfigurowane i zabezpieczone przez pracownika. Umożliwi również zdalne przywracanie i resetowanie ustawień, z zachowaniem jego pierwotnej tożsamości w usłudze Azure AD.

Zdalna konfiguracja może przydać się nie tylko do przekazania pracownikom nowych komputerów. Umożliwia także modyfikację i wdrażanie kiosków i urządzeń digital signage. Dzięki niej pracownik działu IT nie będzie musiał pojawić się fizycznie na miejscu, by dokonać niezbędnych zmian w ustawieniach urządzenia. We wszystkim wspomoże go Windows Autopilot. Dzięki funkcji samowdrażania pozwala on skonfigurować urządzenia zawierające moduł TPM 2.0 przy minimalnej lub wręcz żadnej interakcji ze strony człowieka. Jeśli urządzenie jest podłączone przy użyciu sieci Wi-Fi, wystarczy tylko wybrać język, lokalizację i typ klawiatury na urządzeniu, a następnie zalogować je do sieci firmowej. Gdy zaś korzysta ono z przewodu Ethernet, nie jest konieczna żadna dalsza interakcja.

Oszczędź czas i pieniądze

Wykorzystanie Windows Autopilot, zgodnie z danymi firmy Microsoft, pozwala skrócić czas niezbędny na konfigurację urządzeń pracowników nawet o 90 procent. Przekłada się to na więcej czasu, który dział IT, ale i osoby zatrudnione w innych działach mogą poświęcić na ważne zadania, zamiast na przygotowywanie sprzętu do pracy.

Jak wiadomo, oszczędność czasu to też oszczędność pieniędzy. Automatyzacja konfiguracji pozwala zaoszczędzić na wydatkach na informatykę, które w firmach SMB w 2019 r. wyniosły łącznie 6 mld. dol. na całym świecie. Z Windows Autopilot znacząco zmniejszają się koszty wdrożenia i konserwacji firmowego sprzętu. Pracownicy mogą zająć się swoimi zadaniami już w kilka minut. Administratorzy za to poświęcą swój czas na pilniejsze sprawy, niż przygotowanie laptopów czy rozwiązywanie błahych problemów technicznych.

Materiał powstał przy współpracy z Microsoft

praca
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl