Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
wielka gra
15.12.2019 21:56

Startuje konferencja “Wielka gra”. O tym, jak sektor polskich gier wideo podbił świat

Już 17 grudnia w warszawskim Google for Startups Campus odbędzie się konferencja poświęcona perspektywom sektora polskich gier wideo. Przedstawiciele najważniejszych firm w branży porozmawiają o ważnej roli polskich gier w rodzimym eksporcie, nakładów na ich produkcję, inwestycjach w ten sektor oraz wsparciu przez administrację publiczną.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Materiały prasowe)

Trudno zliczyć sukcesy polskich firm tworzących i wydających gry. Sukces jest wymierny – rosnąca sprzedaż i kolejne nagrody przekładają się na bijące rekordy wyceny giełdowych spółek.

Sektor gier wideo został dostrzeżony również przez rząd, który obecnie wdraża szereg programów i inicjatyw skierowanych do branży. Polska jest liderem w regionie, a sektor gier wideo ma 3-5% udziału w rynku światowym, choć polskie PKB wynosi niespełna ok. 0,75% światowego. Rok 2020 i premiery takich gier, jak Cyberpunk 2077 i Dying Light 2, mogą ten trend jeszcze wzmocnić.

Na konferencji “Wielka Gra”, organizowanej przez Fantasyexpo oraz Google, spróbujemy przyjrzeć się podstawom tych ogromnych sukcesów oraz pokusimy się o analizę tego, co przed nami. Porozmawiamy o współpracy z administracją publiczną, inwestowaniu w branżę gamingową i finansowych realiach branży, czynników wpływających na sprzedaż gier, a także o globalnej perspektywie kluczowych polskich wydawców gier.

Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji dziennikarzy, przedstawicieli branży gier, inwestorów i inne osoby zainteresowane tematyką.

Start: 17 grudnia o godz. 10. Więcej szczegółów i rejestracja na stronie internetowej: https://wielkagra.events/

Organizatorzy: Fantasyexpo, Google
Patroni honorowi: Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
Patroni medialni: Money.pl, Dziennik Gazeta Prawna, 300Gospodarka, Pixel
Partnerzy: GOG.com, better. gaming agency

Szczegółowy plan konferencji:

10.00 - 10.10 Maciej Iwański Przywitanie, wstęp do konferencji

BLOK 1

NARZĘDZIA WSPIERAJĄCE ROZWÓJ GAMINGU W POLSCE PRZEZ ADMINISTRACJĘ PUBLICZNĄ

10.10 - 10.30 Keynote speaker
10.30 - 10.50 Krzysztof Stypułkowski (Fantasyexpo - CEO): Polacy - międzynarodowi dostawcy show esportowego
10.50 - 11.10 Michał Gembicki (Klabater S.A. - CEO): Crossroads Inn - Od prototypu do premiery.
11.10 - 11.30 Anna Socik (BGK - Menedżer ds. Sektora TMT): Finansowanie przedsięwzięć innowacyjnych
11.30 - 11.50 Wojciech Trusz (PAIH - Kierownik ds. Branż Strategicznych Centrum Ekspertów Branżowych): Narzędzia wsparcia rozwoju i ekspansji polskich firm
12.00 - 12.45 Debata „Państwo a polska branża gier” (prowadzi Maciej Iwański): Wojciech Trusz (PAIH), Anna Socik (BGK), Michał Gembicki (Klabater S.A.), Krzysztof Stypułkowski (Fantasyexpo)

BLOK 2

PERSPEKTYWA WYDAWCÓW I PRODUCENTÓW GIER WIDEO W KONTEKŚCIE EKSPORTU GIER

12.50-13.10
Paweł Miechowski (11 bit studios - Partnerships Manager): Zarys eksportu gier komputerowych tworzonych w modelu premium - platformy sprzedażowe, kierunki eksportu,
platformy sprzętowe
13.10-13.30 Emil Leszczyński (Sim Fabric - CTO): Gry komputerowe - Polski Skarb Narodowy
13.30-13.50 Tomasz Gawlikowski (Bloober Team)
14:40 – 15:25 Debata „Polskie firmy podbijają świat. Jak do tego doszło?” (prowadzi Marcin Kosman): Mateusz Wcześniak (Movie Games), Jakub Pieczykolan (Qubic Games), Tomasz Gawlikowski (Bloober Team), Xawery Konarski (Traple)

BLOK 3

INWESTYCJE W BRANŻĘ GAMINGOWĄ

15.25-15.45 Remigiusz Kopoczek (ARP Games): Program akceleracyjny ARP Games
15.45-16.05 Artur Pszczółkowski (CMO & Co-founder GamerHash): Blockchain gaming: setki milionów dolarów w pierwszej fali inwestycji
16.05-16.25 Mateusz Witczak (PolskiGamedev.pl): Inwestycje w branżę gamingową z perspektywy dziennikarza
16.30 - 17.15 Debata „Skąd się biorą pieniądze w branży gier?” (prowadzi Maciej Iwański): Krzysztof Kostowski (PlayWay S.A.), Aleksy Uchański, dr Szymon Okoń (SSW Solutions), Maciej Żukowski (Doradca podatkowy), Emil Leszczyński (SimFabric)

Źródło:
Informacja prasowa
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
16-12-2019

MitneJa bym radził twórcom gier komputerowych przesuwać kapitał tak 50/50 zagranicę w tej chwili... i nawet się nie wychylać... jeszcze coś na nich … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (1)