Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KOL
|
aktualizacja
Materiał partnera: PepsiCo

Szczepionka na zmiany klimatyczne nie istnieje. Tylko współpraca może nas uratować

3
Podziel się:

Nasza planeta stoi w obliczu kryzysu środowiskowego, obejmującego zmiany klimatyczne, odpady z tworzyw sztucznych, czy wreszcie niedobór zasobów. Podejmowanie działań na rzecz środowiska nie jest już tylko „miłym dodatkiem” – przekonuje Silviu Popovici, prezes PepsiCo na Europę

Szczepionka na zmiany klimatyczne nie istnieje. Tylko współpraca może nas uratować
Silviu Popovici, prezes PepsiCo na Europę: Nasza wizja polega na zbudowaniu świata, w którym plastik nigdy nie stanie się odpadem. Oznacza to, że doprowadzimy do stworzenia gospodarki o obiegu zamkniętym, w której butelki plastikowe będą produkowane z innych butelek plastikowych. (materiał klienta)

Konsumenci, rządy, organizacje pozarządowe oraz inni interesariusze oczekują, że producenci żywności i napojów będą oferować wygodne w użyciu, niedrogie, a przy tym smaczne produkty, które będą gwarantowały minimalny wpływ na środowisko. Wszyscy musimy współpracować, aby zbudować bardziej zrównoważony świat.

Plastik nigdy nie stanie się odpadem

PepsiCo z dumą prowadzi działalność Polsce od 1991 roku, kiedy to zaczynaliśmy od flagowej marki Pepsi – obecnie to duża firma, która generuje obroty na poziomie 2,5 mld zł, zatrudnia 3200 osób, a pośrednio zapewnia zatrudnienie ponad 32 000 osób. Podczas tych prawie 30 lat na polskim rynku byliśmy świadkami wielu zmian w postawach konsumentów, jednakże popyt na bardziej zrównoważone produkty i ich opakowania jest ogromny i nie widać oznak spadku zainteresowania.

Nasza wizja polega na zbudowaniu świata, w którym plastik nigdy nie stanie się odpadem. Oznacza to, że doprowadzimy do stworzenia gospodarki o obiegu zamkniętym, w której butelki plastikowe będą produkowane z innych butelek plastikowych. To z kolei oznacza konieczność radykalnego zwiększenia wskaźników recyklingu, co pozwoli nam odzyskać butelki po spożytych przez konsumentów napojach.

W Polsce właśnie ogłosiliśmy, że do końca 2021 roku wszystkie butelki napojów Pepsi oraz Mirinda będą wyprodukowane z tworzyw pochodzących w 100 proc. z recyklingu (rPET). To kolejny ważny krok na drodze do budowy gospodarki obiegu zamkniętego, po tym jak w lipcu tego roku postanowiliśmy zaoferować konsumentom herbatę mrożoną Lipton Ice Tea w butelkach powstałych z wykorzystaniem 100 proc. rPET. Podobne zobowiązania przyjęliśmy na ośmiu innych rynkach europejskich, wspierając tym samym program Zielonego Ładu Unii Europejskiej.

Apel do rządu premiera Morawieckiego

W samej tylko Polsce nasz plan inwestycyjny w tym zakresie wynosi 8 mln dolarów rocznie, co pozwoli przejść na plastik pochodzący w całości z recyklingu. To jednocześnie dodatkowa opłata, jaką ponosimy, ponieważ tworzywo pochodzące z recyklingu jest obecnie droższe niż tzw. surowiec pierwotny.

Niższe koszty to dla pozostałych podmiotów z branży łatwiejszy dostęp do drogi w kierunku zrównoważonego rozwoju. Dzięki temu uzyskamy większą dostępność plastiku pochodzącego z przetworzenia, a to z kolei jest efektem realizacji coraz wyższych wskaźników selektywnej zbiórki i wyższej jakości strumieni odpadów poddawanych recyklingowi.

Zachęcamy polski rząd do poparcia propozycji złożonej przez branżę w zakresie stworzenia niedochodowego systemu depozytowego (DRS) – w innych krajach europejskich wykazano, że odpowiednio zaprojektowany system DRS przyczynia się do zwiększania wskaźników recyklingu butelek i pozwala firmom takim jak PepsiCo zamykać obieg przetwórstwa tworzyw sztucznych.

Zerowy poziom emisji CO2

Nasze zaangażowanie w rozwiązanie wyzwania związanego z odpadami z tworzyw sztucznych to tylko część wysiłków PepsiCo na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie. Działalność naszej firmy w dużej mierze opiera się na pozyskiwaniu warzyw i owoców, dlatego rolnictwo regeneracyjne ma dla nas kluczowe znaczenie. Prawie całość z 230 000 ton ziemniaków, których używamy do produkcji chipsów Lay’s w Polsce pochodzi od polskich rolników. Współpracujemy z 70 rolnikami i grupami rolniczymi, którzy w pełni zaangażowali się w polski Program Zrównoważonego Rolnictwa PepsiCo.

Wiemy, jak ważny jest związek między rolnictwem a zmianami klimatu, dlatego ogłosiliśmy ambitne plany przeciwdziałania takim zmianom – zobowiązaliśmy się, że do roku 2030 osiągniemy zerowy poziom emisji netto CO2.

Dodatkowo, we wszystkich czterech zakładach produkcyjnych PepsiCo w Polsce już teraz stosujemy wyłącznie zieloną energię do ich zasilania – do roku 2022 zamierzamy wprowadzić takie rozwiązanie we wszystkich pozostałych naszych zakładach na terenie Unii Europejskiej. A to tylko pierwsze działania w drodze do zapewnienia zrównoważonego rozwoju jako podstawy naszej działalności.

Ostatnie podnoszące na duchu doniesienia dotyczące stworzenia skutecznych szczepionek na koronawirusa wskazują, że niszczycielski kryzys zdrowotny i ekonomiczny związany z pandemią COVID-19 powoli dobiega końca.

Nie istnieje jednakże szczepionka na szkody wyrządzone planecie. Jedynym środkiem leczniczym jest długofalowa współpraca firm, rządów i organizacji pozarządowych, która pozwoli nam wszystkim jeszcze lepiej zadbać o naszą planetę.

Silviu Popovici, prezes PepsiCo na Europę

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Materiał partnera: PepsiCo

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(3)
Tirlutka
5 miesięcy temu
To pewnie już więzienia pękają w szwach po tylu aferach że śmieciami i zatrutymi wodami.
Oddech
rok temu
Brudne rzeki potoki ,brudny zapach powietrza . Brudne kwiaty i łąki brudne życie człowieka ,brudny widok z oddali , brudne szyby i sciany. Brudne myśli i oczy, brudne uszy i kark. Brudny świat jest nasz cały brudny słońca jest blask, brudna jest autostrada a ratunku wciąż brak .
Promil
3 lata temu
Ochrona środowiska to taki króliczek, trzeba to gonić i nie złapać,a w tym tylko chodzi o drenaż naszych kieszeni,ordynarny drenaż