Nowe technologie w rozwoju placówek handlowych
Wprowadzanie innowacji do sklepów ma kluczowe znaczenie z punktu widzenia przyciągnięcia i utrzymania klientów. W dużej mierze to właśnie dzięki nowym technologiom zakupy w placówkach handlowych stają się szybsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe, zwiększając stopień zadowolenia konsumentów. Nic więc dziwnego, że wszelkie nowinki technologiczne budzą tak ogromne zainteresowanie w branży retail.
Proces zakupowy według preferencji współczesnego konsumenta
Bogaty i jakościowy asortyment, akcje promocyjne czy programy lojalnościowe nie wystarczą już, by przekonać klientów do zakupów w konkretnych sklepach. – Dzisiejszy konsument oczekuje, że proces zakupowy będzie kojarzył mu się z szeroko rozumianym komfortem, definiowanym np. przez możliwość skorzystania z inteligentnych wózków czy dokonywania płatności w wygodny sposób. Placówki, które zaspokajają te oczekiwania, zyskują przewagę konkurencyjną i zdobywają lojalność klientów – podkreśla Jarosław Kaczmarczyk, CEO firmy ZeroQs, zaopatrującej sieci handlowe w nowe technologie.
Marnowanie czasu w długich kolejkach, nieefektywna obsługa czy ograniczone opcje płatności to od lat jedne z głównych czynników, wpływających na negatywne postrzeganie sklepów przez konsumentów. Sieci handlowe, które dzięki odważnemu wprowadzaniu nowości potrafią wyeliminować tego rodzaju ograniczenia w swoich punktach, są na najlepszej drodze, by zapewnić pozytywny Shopping Experience, jak w branży określa się doświadczenie zakupowe.
SmartCart – mobilna kasa samoobsługowa
W kontekście nowości technologicznych dla retail’u warto przybliżyć rewolucyjne rozwiązanie, jakim jest mobilna kasa samoobsługowa SmartCart, umożliwiająca klientom szybkie i wygodne kupowanie bez konieczności stania w kolejce do tradycyjnego stanowiska kasjerskiego lub kasy samoobsługowej i żmudnego przekładania produktów. Dzięki temu, zakupy w sklepie stają się znacznie bardziej przyjazne, a cały proces nawet w godzinach szczytu może zająć zaledwie kilka minut.
System SmartCart stanowi połączenie klasycznego sklepowego wózka z czytnikiem kodów kreskowych i ekranem dotykowym. Urządzenie dodatkowo wyposażone jest w kamery i wagę, które nadzorują cały proces. Klient, przechodząc pomiędzy półkami, skanuje kody kreskowe produktów, a następnie umieszcza je w koszyku. System automatycznie identyfikuje zeskanowane towary, obliczając łączny koszt zakupów. Płatność dokonywana jest karta lub gotówką na dedykowanym stanowisku bądź poprzez specjalną aplikację na telefon.
Oparta o nowe technologie mobilna kasa samoobsługowa to doskonałe rozwiązanie dla tych sklepów, które chcą:
- podążać za współczesnymi preferencjami klientów,
- ułatwiać proces dokonywania zakupów,
- optymalizować koszty działalności,
- skutecznie konkurować na rynku detalicznym.
Warto dodać, że to swoiste połączenie offline i e-commerce przynosi wymierne korzyści nie tylko dla klientów, ale również dla przedsiębiorców z branży retail.
Co możesz zyskać, wprowadzając rozwiązanie od ZeroQs w Twojej sieci handlowej?
Eksperci ZeroQs, marki współpracującej ze zrzeszającą startupy i innowacje inicjatywą EY Polska, podkreślają, że sieci handlowe decydujące się na wprowadzenie do swoich sklepów nowości, jaką stanowi system SmartCart, zyskują przewagę nad konkurencją w kluczowych obszarach. Co więc warto odnotować po stronie korzyści?
- Wzrost wydajności – dzięki mobilnym kasom samoobsługowym, zakupy nie wiążą się z oczekiwaniem w kolejkach. Zadowoleni klienci będą więc skłonni, by powrócić do Twojego sklepu.
- Bezpieczeństwo transakcji – nowa technologia od ZeroQs gwarantuje wygodne i bezpieczne zakupy, minimalizując ryzyko kradzieży czy oszustw.
- Pozyskiwanie danych zakupowych – SmartCart pozwala na zbieranie dokładnych danych dotyczących preferencji konsumenckich Twoich klientów.
- Zwiększenie sprzedaży – marketing na ekranie wózka oraz wygodne i przyjazne zakupy w sklepie zachęcają klientów do sięgania po kolejne produkty, co skutkuje wzrostem statystyk sprzedażowych.
Warto w tym miejscu zwrócić uwagę również na kwestie związane z kreowaniem pozytywnego wizerunku sieci handlowej. Również w tym obszarze SmartCart dostarcza wymiernych zysków przedsiębiorcom, wspierając budowę innowacyjnych marek, które w obszerny sposób korzystają z nowości dla sektora retail.
Zakupy na miarę XXI wieku dzięki mobilnej kasie samoobsługowej
Rozwiązanie SmartCart od ZeroQs to przykład, jak nowe technologie w sieciach handlowych mogą rewolucjonizować branżę retail. Ułatwiające zakupy mobilne kasy samoobsługowe poprawiają jakość obsługi klienta i generują nowe możliwości pozyskiwania danych i prowadzenia działań marketingowych, pozwalając zarządcom sklepów jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów. Wszystko to sprawia, że chcąc poprawić efektywność swojego biznesu i podążać za najnowszymi trendami w branży retail, z całą pewnością warto przetestować innowacyjny system SmartCart w swojej placówce handlowej.
Artykuł sponsorowany przez Zeroqs