Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Julia Grzesiek,SAS
|

Twoi znajomi stopniowo znikają z Facebooka i Instagrama? Oto dlaczego

246
Podziel się:

Z wielkich platform społecznościowych stopniowo znikają posty publikowane przez zwykłych użytkowników. Zamiast tego widzimy więcej wiadomości serwisów informacyjnych i treści od profesjonalnych "twórców", a Facebook i Instagram upodabniają się do konkurencyjnego TikToka - pisze Bloomberg.

Twoi znajomi stopniowo znikają z Facebooka i Instagrama? Oto dlaczego
Autentyczne treści publikowane przez znajomych są w serwisach społecznościowych coraz większą rzadkością. Zamiast tego serwowane są nam posty "twórców kontentu". Najczęściej w postaci tzw. rolek, czyli krótkich filmików (Getty Images, Luis Alvarez)

Treści publikowane przez przyjaciół, które kiedyś przyciągały ludzi na Facebooka, Instagrama oraz inne serwisy społecznościowe, były w ostatnich latach stopniowo wypierane przez reklamy i materiały tworzone przez tzw. influencerów.

Nikogo specjalnie nie dziwią już głosy mówiące o tym, że pierwotny cel platform społecznościowych, czyli zbliżanie do siebie ludzi w internecie, został w ten sposób odstawiony na boczny tor. Posty znajomych są już czymś wyjątkowym - zauważa Bloomberg.

W końcu ludzie, którzy wysyłają publiczne życzenia urodzinowe na Facebooku, będą taką rzadkością jak ci, którzy wciąż mają adresy e-mail AOL - czytamy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Kontrowersje wokół przejęcia Twittera. Co planuje Elon Musk?

Jak informuje serwis, strategia, którą obiera Meta, spółka-matka Facebooka oraz Instagrama, coraz śmielej zmierza w stronę tej, którą przyjęto w prężnie rozwijającym się TikToku. Zamiast skupiać się na postach znajomych, serwisy społecznościowe mają dostosowywać wyświetlane treści do konkretnych zainteresowań użytkownika.

Znikają znajomi, pojawiają się "twórcy treści"

Facebook i Instagram kopiują więc TikToka - pisze Bloomberg - "uzależniającą aplikację z krótkimi filmikami, która ma zapewniać ludziom rozrywkę za pomocą mechanizmów sztucznej inteligencji, minimalizujących wysiłek użytkownika w wyszukiwaniu interesujących dla niego treści".

Osoby, które publikują najwięcej, stają się "twórcami" - czyli tymi, którzy próbują robić karierę za pomocą mediów społecznościowych - czytamy w serwisie.

Co więcej, według Bloomberga, na horyzoncie nie ma obecnie żadnej nowej platformy która, na wzór "starego" Facebooka, "połączyłaby ludzi z ich znajomymi". Niewykluczone, że dzielenie się osobistymi treściami będzie w dużej mierze odbywało się wkrótce głównie na prywatnych czatach.

Wbrew pozorom Facebook nie traci użytkowników

Jak mają się do tego wszystkiego liczby? Jest lepiej, niż mogłoby się wydawać. Meta ogłosiła niedawno raport finansowy za IV kwartał 2022 r. Spółka uzyskała w tym okresie przychody powyżej oczekiwań (32,17 miliarda dolarów wobec 31,53 miliarda prognozy). Co więcej, po raz pierwszy w historii Facebooka dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) przekroczyła w tym okresie 2 mld.

Facebook osiągnął właśnie kamień miliowy w postaci 2 mld aktywnych użytkowników dziennie - komentował z zadowoleniem Mark Zuckerberg. - To w głównej mierze zasługa naszych postępów w pracach nad silnikiem sztucznej inteligencji i rolek (chodzi tzw. reels, czyli krótkie filmiki - przyp. red.) - dodał.

To, że rzadziej widzimy posty naszych znajomych, nie oznacza więc, że ludzie nie korzystają już z Facebooka. Korzystają z niego po prostu w inny sposób.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(246)
Artur
9 miesięcy temu
2 mld kont? z czego miliard botów :) osobiście znam kilkadziesiąt kont podpiętych pod chatGPT
Mark
9 miesięcy temu
media społecznościowe coraz bardziej służą do ogłupiania ludzi i to jest przykre
Xyz.dj
9 miesięcy temu
A ja nie mam konta ba FB i jestem dziwolągiem ÷wg niektórych nie istnieję hahaha. Istnieję oczywiście ale na własnych zasadach. Dla mnie FB to parada próżności, to tak jak reklama, która nie zawiera pełnej prawdziwej informacji tylko półprawdy lub g...prawdy.
Aiden
11 miesięcy temu
Po tym jak Facebook zmienił nazwę na meta to jest co raz gorzej dużo się zmieniło na gorsze
AllisPolska20...
rok temu
Co kasa im ucieka z plandemii to trzeba ściemę dalej promować na FB? Tak dalej, coraz gorszy algorytm ;)
...
Następna strona