Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MLG
|

W ciągu najbliższych trzech lat na Mazowszu ma powstać ponad 250 km nowych dróg

4
Podziel się:

W ramach Programu Budowy Dróg Krajowych oraz Rządowego Programu 100 obwodnic zawartych jest 20 kontraktów. - Plan jest taki, by do końca 2025 r. wybudować ok. 100 km autostrad, 106 km dróg ekspresowych i 45 km obwodnic na Mazowszu — poinformowała rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.

W ciągu najbliższych trzech lat na Mazowszu ma powstać ponad 250 km nowych dróg
Wschodni wylot nowego tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy oraz węzeł drogowy Ursynów Wschód trasy S2. (East News, Jerzy Dudek)

Na Mazowszu aktualnie prowadzone są roboty na odcinkach o łącznej długości ok. 103 kilometrów. "Dla pozostałych ok. 150 km trwa projektowanie lub też oczekujemy na wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej" - wyjaśniła Małgorzata Tarnowska.

Minionej zimy rozpoczęły się roboty na dwóch odcinkach A2 (Mińsk Mazowiecki – Biała Podlaska) pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. "Obecnie wykonawcy budują drogi serwisowe oraz zdejmują wierzchnią warstwę ziemi pod trasę główną. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r." - podkreśliła rzeczniczka GDDKiA.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zobacz także: Opóźnienia na budowach. Inflacja uderza w wykonawców. Nastąpi fala bankructw?

"W przypadku środkowego odcinka pomiędzy węzłami Groszki i Gręzów Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowania administracyjne zmierzające do wydania decyzji ZRID. Spodziewamy się otrzymania jej w połowie bieżącego roku. Zakończenie robót szacowane jest latem 2024 r." - poinformowała.

Zaznaczyła, że dla kolejnych czterech odcinków A2 od obwodnicy Siedlec do Białej Podlaskiej w mazowieckim i lubelskim urzędzie wojewódzkim prowadzone są postępowania administracyjne zmierzające do wydania decyzji ZRID. "Szacujemy, że decyzje otrzymamy do końca tego roku. Zakończenie robót dla ponad 63 km A2 przewidziane zostało w drugiej połowie 2024 r." - przekazała.

Prace również są prowadzone na S7 Napierki - Płońsk. Na odcinku Napierki - Mława w związku ze znaczącą poprawą pogody w pierwszej połowie marca br. wykonawca zwiększał systematycznie zaangażowanie w robotach. "W okresie zimowym wykonawca realizował zakresy robót, na jakie pozwalały warunki atmosferyczne, skupiając się głównie na obszarze obu MOP-ów, wygrodzeniach drogi, układaniu kanału technologicznego i odnawianiu oznakowania poziomego. Zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 76 proc." - poinformowała.

Z kolei na odcinku Mława - Strzegowo wykonawca skupił się głównie na rozbiórce starego i budowie w jego miejsce nowego wiaduktu drogowego nad koleją w ciągu DK7. Ruch w tym miejscu odbywa się po obiekcie tymczasowym. "Ponadto w tym okresie Wykonawca odnawiał oznakowanie poziome na jezdniach trasy głównej oraz realizował roboty wykończeniowe w zakresie, na jaki pozwalały warunki atmosferyczne" - informuje rzeczniczka.

Rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA przekazała, że prace prowadzone są na trzech odcinkach ponad 29-kilometrowej trasy S7 Warszawa - Grójec. Na pierwszym 6,6 km odcinku od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola zaawansowanie robót przekroczyło 91 proc. Na trasie głównej wykonywana jest nawierzchnia betonowa, humusowanie i roboty brukarskie. Zakończenie robót przewidziane jest w październiku 2022 r.

Z kolei na S17 Warszawa Wschód - Lubelska w budowie jest trzypoziomowy węzeł u zbiegu DK2 i DK17 w Zakręcie.

"Łączna długość realizowanego odcinka to ok. 2,5 km. Węzeł Warszawa Wschód będzie umożliwiał relacje we wszystkich kierunkach" - poinformowała PAP rzeczniczka.

Na północ, w kierunku Marek, kierowcy będą mieli do dyspozycji odcinek drogi ekspresowej przebiegającej na poziomie +1. Kierunek Warszawa - Mińsk Mazowiecki - Warszawa będzie przebiegał na poziomie -1 jako droga dwukierunkowa jednopasowa w każdą stronę. Na poziomie 0 budowane jest rondo, umożliwiające zjazd i wjazd na S17. Tam też ulokowane są przejścia podziemne dla pieszych oraz rowerzystów.

W grudniu 2021 r. podpisana została umowa na zaprojektowanie i budowę ponad 11-kilometrowej obwodnicy Kołbieli, a kontrakt na projekt i budowę około 20-kilometrowej obwodnicy Pułtuska DK61/57 zawarty został w czerwcu 2021 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
motocyklista
3 lata temu
Za 15 lat będzie. A co z podlasiem? Nadal kupując auto zwracać uwagę na jak największy prześwit i felgi z tytanu? Lub zwyczajnie z demobilu czołg lub BWP? Z Warszawy do Białegostoku jest S8. Od Białegostoku w każdym kierunku walka o przetrwanie. A jeśli już jest jakaś droga, to więcej tam ciężarówek niż samochodów osobowych. Tak wygląda Unijna dotacja. Wy zróbcie drogi, a my będziemy robić na nich interesy.
Jwe
3 lata temu
Kiedy firma z kapitałem putinowskim zostanie w Polsce odsunięta od prac i robot?
A ja
3 lata temu
myślałem że mamy kryzys energetyczny i trzeba ratować obywateli i rolnictwo a nie budować kosmicznie drogie drogi.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
Minokto
3 lata temu
Jaki jest sens budowania A2 na wschód Polski? Dla kogo będzie ta autostrada? Patrząc na obecną sytuację polityczną co do Białorusi i Rosji?
A ja
3 lata temu
myślałem że mamy kryzys energetyczny i trzeba ratować obywateli i rolnictwo a nie budować kosmicznie drogie drogi.
motocyklista
3 lata temu
Za 15 lat będzie. A co z podlasiem? Nadal kupując auto zwracać uwagę na jak największy prześwit i felgi z tytanu? Lub zwyczajnie z demobilu czołg lub BWP? Z Warszawy do Białegostoku jest S8. Od Białegostoku w każdym kierunku walka o przetrwanie. A jeśli już jest jakaś droga, to więcej tam ciężarówek niż samochodów osobowych. Tak wygląda Unijna dotacja. Wy zróbcie drogi, a my będziemy robić na nich interesy.
Jwe
3 lata temu
Kiedy firma z kapitałem putinowskim zostanie w Polsce odsunięta od prac i robot?