Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Orlikowski
|

Budowa dróg. Jest zgoda wojewody ws. ważnego odcinka S7

6
Podziel się:

Kolejny krok do nowego południowego wylotu z Warszawy. Wojewoda Mazowiecki podpisał zezwolenie na budowę fragmentu ekspresowej trasy S7 na odcinku Warszawa-Grójec.

Budowa S7. Kolejny krok do nowej wylotówki z Warszawy
Budowa S7. Kolejny krok do nowej wylotówki z Warszawy (PAP, Piotr Polak)

Chodzi o odcinek od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. W ramach tego etapu inwestycji (to jeden z trzech odcinków S7 na trasie Warszawa-Grójec), na odcinku ok. 6,6 km powstaną dwie jezdnie mające po trzy pasy ruchu.

Do tego zbudowane zostaną też węzły drogowe: Zamienie i Lesznowola, ciągi piesze czy ścieżki rowerowe. GDDKiA 26 lipca ogłosiła przetarg na dokończenie tego odcinka po wykonawcy, z którym wcześniej musiała rozwiązać umowę. Decyzja wojewody oznacza też rozpoczęcie procedury nabywania nieruchomości od dotychczasowych właścicieli.

Nowy wylot z Warszawy na południe (prowadzący do Rabki Zdroju) wzdłuż trasy S7 będzie mierzył łącznie blisko 30 km. Podzielono go na trzy odcinki: Lotnisko-Lesznowola, następnie Lesznowola-Tarczyn Północ oraz Tarczyn Północ-Grójec.

Zobacz także: Obejrzyj: Kolejny rządowy program. Do wydania 14 mld zł

Oddanie do ruchu odcinka S7 od Południowej Obwodnicy Warszawy w okolicy lotniska Okęcie będzie oznaczało dla kierowców jadących w kierunku Radomia, Kielc czy Krakowa znaczne skrócenie czasu przejazdu. Nowy wyjazd na południe zdejmie część ruchu z obecnego południowego wylotu S8 w kierunku Piotrkowa Trybunalskiego.

Kierowcy będą mogli też ominąć uciążliwy odcinek krajowej siódemki pomiędzy Jankami i Grójcem. Pokonanie ok. 40 km z centrum stolicy do początku obwodnicy Grójca zajmuje ok. 48 minut, a w piątkowy wieczór nawet ponad 90 minut. Po oddaniu nowego wylotu od węzła na ul. Sasanki do obwodnicy Grójca, trasę o długości ok. 35 km przejedziemy w ok. 20 minut, a z centrum Warszawy w ok. 35 minut. Do tego nowa trasa ułatwi dojazd do Warszawy z położonych wzdłuż niej mniejszych miejscowości.

Droga ma połączyć pólnoc z południem. Docelowo już w 2023 roku kierowcy będą mogli przejechać dwujezdniową S7 z Gdańska do Rabki Zdroju - stąd już "ostatnia prosta" do Zakopanego.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(6)
Kruk
5 lata temu
Panie Orlikowski kiedy pan jechał S7 chociaż do Krakowa Skarzysko Kamienna kaszana od Wodzisławia Mał .do Krakowa kaszana nie mówiąc od Płońska do Napiestki kaszana.A co na A1 ukończmy to co rozgrzebane a nie jakiś chory pomysł z A19 ta autostrada może jeszcze poczekać.Umowy zrywane a dokończenie kosztuje nas jeszcze więcej niż chciał wykonawca.
Jaro
5 lata temu
A w Krakowie dalej nic. Jak jadę do Warszawy to za każdym razem nową drogą. O co tutaj chodzi?
kierowca
5 lata temu
Ile dekad potrzeba, żeby zbudować autostradę z Warszawy do Krakowa? W sumie to po co budować drogę lepiej wykorzystać pieniądze na kupowanie wyborców.
xxx
5 lata temu
nie prawidłowosci podczas wycen obwodnica Augustowa szczeguły u wojewody podlaskiego
fsmg
5 lata temu
bez trasy N-S w Warszawie i północnego wjazdu s7 przez Łomianki to ta inwestycja nic nie da. A2/S2/S8 (tzw. POW i "zachodnia" obowdnica) już stoi, szczególnie w godzinach szczytu, główne ciągi w Warszawie poza latem stoją, tak więc o czym my tu mówimy. Trasa Grójec-Płońsk, a wręcz do Mławy, w ciągu s7 przez Warszawę powinna być robiona na już, na całej długości, 24h/7dni w tygodniu.