Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Agata Kołodziej
Agata Kołodziej
|

Prezes TV Puls: Polacy powinni płacić abonament

347
Podziel się:

- Polska ma najniższe ceny reklam w Europie i to wina TVP - uważa Dariusz Dąbski, prezes i właściciel TV Puls. Dlaczego? Bo telewizja publiczna jest w tak złej sytuacji finansowej, że sprzedaje reklamy po zaniżonych cenach, byle tylko łatać dziury w budżecie. - Jeżeli wszyscy w Europie płacą na media publiczne, to my Polacy też powinniśmy – przekonuje Dąbski. I dodaje, że TVP wcale nie powinna emitować reklam, utrzymując się wyłącznie z abonamentu.

Prezes TV Puls: Polacy powinni płacić abonament
(mat. prasowe)

- Polska ma najniższe ceny reklam w Europie i to wina TVP - uważa Dariusz Dąbski, prezes i właściciel TV Puls. Dlaczego? Bo telewizja publiczna jest w tak złej sytuacji finansowej, że sprzedaje reklamy po zaniżonych cenach, byle tylko łatać dziury w budżecie. - Jeżeli wszyscy w Europie płacą na media publiczne, to my Polacy też powinniśmy - przekonuje Dąbski. I dodaje, że TVP wcale nie powinna emitować reklam, utrzymując się wyłącznie z abonamentu.

TVP ratuje się przed utonięciem, zaciągając ogromną pożyczkę. Lada dzień TVP ma podpisać umowę kredytu na 800 mln zł w BGK, o czym pisaliśmy w money.pl.

Okazuje się, że fatalna sytuacja finansowa TVP szkodzi też innym telewizjom.

- Ta pożyczka oznacza, że TVP wykazuje stratę finansową i ta sytuacja jest niedobra dla całego rynku. To wpływa też na nasz biznes poprzez zbyt niskie ceny reklam i jest dla nas smutne, że od tak długiego czasu nikt sobie z tym nie poradził - mówi money.pl prezes TV Puls Dariusz Dąbski.

TV Puls jest trzecią komercyjną grupą telewizyjna w Polsce za TVN i Polsatem.

Zakaz reklam w TVP?

- Powtarzam to od zawsze: Telewizja Polska ma obowiązek realizacji misji, a jednocześnie – aby przetrwać - musi sprzedawać czas reklamowy. Tak być nie powinno - podkreśla Dariusz Dąbski. Jego zdaniem TVP powinna utrzymywać się wyłącznie z abonamentu.

Pytanie tylko, czy to realne? Zdaniem Dąbskiego tak. - Tylko abonament nie może być wirtualny, to wszystko trzeba wyliczyć, a telewizji publicznej wyznaczyć bardzo konkretne budżety i zadania - podkreśla prezes TV Puls.

TVP zaniża ceny reklam

- Z jednej strony TVP jest pod ciągłą presją, nadawania Teatru Telewizji, meczów reprezentacji Polski, koncertów czy innych ważnych wydarzeń kulturalnych, a z drugiej strony - jej na to nie stać. Ta sytuacja oznacza dla Telewizji Polskiej konieczność prowadzenia agresywnej sprzedaży reklam za tyle, za ile może, aby załatać dziury w budżecie. Co w konsekwencji psuje rynek – uważa Dariusz Dąbski.

Zdaniem prezesa TV Puls zdesperowana TVP po prostu sprzedaje reklamy po zaniżonych cenach, byle tylko nie utonąć.

- Jest dla mnie absurdalne i niezrozumiałe, że nikt tego wcześniej nie uregulował, nikt tego jeszcze nie zmienił. To jest wielka szkoda, ponieważ mamy w Polsce najniższe ceny reklam w Europie, a co za tym idzie niższe budżety na ramówki i na rozwój. Przecież jesteśmy w Unii Europejskiej i zasługujemy na dobre prawo i na jego egzekwowanie. Jeżeli wszyscy w Europie płacą na media publiczne, to my Polacy też powinniśmy - dodaje prezes TV Puls.

Zdaniem Dariusza Dąbskiego rozdział pomiędzy mediami publicznymi i komercyjnymi powinien być bardziej wyraźny.

- Jeśli media publiczne zajmą się realizacją misji, a stacje komercyjne - komercją, wtedy ta wieczna turbulencja się skończy, sytuacja się ustabilizuje i będziemy mogli zacząć normalnie planować. Wszyscy odżyją, a najwięcej zyskają widzowie - mówi prezes Dąbski.

Zobacz również: * *Abonament RTV. Jak PiS zmienia zdanie

Skąd pewność, że ceny reklam podskoczą po uszczelnieniu abonamentu?

- Ponieważ polskie PKB rośnie w tempie 4 proc., a ceny - już i tak bardzo taniego czasu reklamowego - nie. W całej Europie taka korelacja istnieje, tylko u nas jej nie ma – mówi Dąbski.

Jego zdaniem to oznacza, że mamy duży potencjał. - Zapewnienie TVP stałego finansowania, oddzielenie misji od komercji oraz dekoncentracja, czyli udrożnienie komercyjnego rynku, powinno szybko ustabilizować sytuację mediów w Polsce – konkluduje prezes TV Puls.

W TVP coraz gorzej

W 2016 r. Telewizja Polska zanotowała 180 mln zł straty, podczas gdy w 2015 r. tylko 40 mln zł. Sytuacja finansowa telewizji publicznej szybko się pogarsza. Wpływy z reklam nadawcy publicznego spadły o 5,4 proc. w 2016 r. r/r. i wyniosły zaledwie 872 mln zł.

Spadają również przychody z abonamentu – te w 2016 r. spadły o kolejne 9,6 proc. i wyniosły 363,5 mln zł.

wiadomości
gospodarka
najważniejsze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(347)
WYRÓŻNIONE
PO uber ALLES
7 lat temu
Po co nam TVP.. Wystarczy nam jedynie Deutsche Welle!
polka
7 lat temu
Ja zarabiam 2500 zł, a mam placic na kogoś kto zarabia w tv publicznej 50 000 zl za jesen odcinek np. Jaka to melodia?. Kpina jakas. Ludzie przez rok nie zarabiaja takich pieniedzy. Czy my mamy inne potrzeby? Inne żołądki? Rozumien zróżnicowanie plac, ale nie takie. Jak zrobią zapis ze zarobki miesieczne nie przekrocza 3 średnich krajowych to bardzo prosze.
Yar
7 lat temu
[QUOTE] Jest dla mnie absurdalne i niezrozumiałe, że nikt tego wcześniej nie uregulował, nikt tego jeszcze nie zmienił. To jest wielka szkoda, ponieważ mamy w Polsce najniższe ceny reklam w Europie, a co za tym idzie niższe budżety na ramówki i na rozwój. Przecież jesteśmy w Unii Europejskiej i zasługujemy na dobre prawo i na jego egzekwowanie. [/QUOTE] Co za bufon. Mamy też jedne z najniższych w UE pensji ale to mu nie przeszkadza, grunt żeby więcej kasy za reklamę dostawał.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (347)
były widz
7 lat temu
od dziś tvplus papapa
kamiś
7 lat temu
Powinni płacic za tv narodową a nie za propagandę PISu
Marko
7 lat temu
Powinni to zarabiać tak jak ty,i wtedy mogliby płacić za abonament... czasy musu się skończyły drogi prezesie!!!!!
hehehe
7 lat temu
powinni, ale przed nami wybory i nie będą musieli płacić
ben
7 lat temu
To płać sam
...
Następna strona