Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

Tesco chwali się wynikami. Pomogła sprzedaż świeżych produktów

0
Podziel się:

O 2,2 proc. wzrosła sprzedaż Tesco w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Wynik całej grupy, która swoje sklepy ma między innymi w Polsce, ale też w Azji, to wzrost o 0,6 proc. - podała spółka.

Tesco chwali się wynikami. Pomogła sprzedaż świeżych produktów
(Szymon Blik/Reporter)

O 2,2 proc. wzrosła sprzedaż Tesco w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Wynik całej grupy, która swoje sklepy ma też między innymi w Polsce i Azji, to wzrost o 0,6 proc. - podała spółka.

Grupa Tesco opublikowała wyniki sprzedaży za okres ostatnich 19 miesięcy - od końca sierpnia 2017 roku do 6 stycznia 2018 roku. Najlepiej radziły sobie sklepy w Irlandii, które zanotowały 3,5-procentowy wzrost sprzedaży. Nieco słabiej, o 2,1 proc., rosła sprzedaż w Wielkiej Brytanii. W sumie wynik dla obu tych krajów to wzrost o 2,2 proc. - podobnie jak w dwóch pierwszych kwartałach okresu rozliczeniowego 2017/2018.

W Irlandii najlepiej wypadł okres świąteczny, kiedy to sklepy miały wzrosty rzędu 4 proc.

Jak informuje spółka, zarówno na Zielonej Wyspie, jak i w Wielkiej Brytanii, rosła zwłaszcza sprzedaż świeżego jedzenia.

Zobacz także: Zobacz też, co Polacy myślą o zakazie handlu w niedziele:

W Europie Środkowej udało się natomiast utrzymać wzrost na poziomie 0,6 proc. - taki sam, jaki spółka miała w tym regionie w drugim kwartale okresu rozliczeniowego 2017/2018, ale znacznie lepszy niż w pierwszym kwartale, kiedy to spółka zanotowała spadek o 0,4 proc.

Najgorzej radzą sobie sklepy Tesco w Azji, które niezmiennie notują spadki. Według najnowszych danych sprzedaż brytyjskiej sieci w Azji skurczyła się już o 11 proc.

Ostatnie lata nie są dla Tesco łatwe, również w Polsce. W połowie ubiegłego roku pisaliśmy o odejściach menedżerów, a we wrześniu - o zwolnieniach grupowych. Na początku tego roku związkowcy z polskiego Tesco poinformowali, że do 7 lutego pracę może stracić do 70 osób.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)