Wielki handel w mniejszym mieście. Sinsay ogłasza nową strategię i zapowiada rewolucję
W świecie, gdzie o handlu detalicznym wydawać by się mogło powiedziano już wszystko, polska Grupa LPP ogłasza strategię, która ma szansę na nowo zdefiniować branżę retail. Motorem napędowym rewolucji ma być marka Sinsay i wprowadzona na rynek, nieporównywalną z żadną inną, kategorię Design&Value. Unikalne podejście, które ma zmienić oblicze handlu, to odpowiedź na oczekiwania klientów, czyli nieograniczony dostęp do estetycznych i funkcjonalnych produktów oraz nowoczesnych form zakupów szczególnie w mniejszych miejscowościach. Kluczowym elementem nowej strategii jest imponujący plan, który ma przynieść podwojenie przychodów całej Grupy w ciągu zaledwie trzech lat.
Sinsay motorem napędowym rozwoju LPP
W świecie handlu detalicznego rzadko zdarzają się historie tak fascynujące jak ta, którą pisze marka Sinsay. Początkowo skierowana do nastolatek, kilka lat temu przeszła dynamiczną metamorfozę, stając się filarem przyszłego wzrostu całej Grupy. Rozszerzona oferta asortymentowa przekształciła markę w unikalną platformę typu brandplace, gdzie pod jednym szyldem rodziny mogą znaleźć wszystko, czego potrzebują - od odzieży, przez akcesoria, po elementy wyposażenia wnętrz.
Plany rozwoju Sinsay także robią wrażenie. W 2027 r. marka ma odpowiadać za 75 proc. przychodów całej Grupy, a jej sieć sprzedaży w ciągu zaledwie trzech lat może osiągnąć ok. 6000 lokalizacji. Szczególnie interesujący jest potencjał ekspansji międzynarodowej. Bazując na doświadczeniu zdobytym podczas prawie trzech dekad rozwijania czterech marek macierzystych, LPP dostrzega możliwość dotarcia do 300 milionów klientów na 27 rynkach.
Unikalny koncept biznesowy
Ostatnie lata to rozwój handlu tradycyjnego głównie wokół dużych aglomeracji miejskich, podczas gdy potrzeby mieszkańców mniejszych miast pomijane były przez większość sieci sprzedaży. Wejście marki Sinsay do mniejszych miejscowości całkowicie zmienia ten obraz i na nowo definiuje handel w średnich i mniejszych miejscowościach. Wyjątkowość konceptu Sinsay opiera się na połączeniu czterech kluczowych elementów nowoczesnego handlu, czyli bliskości dobrze zaprojektowanych i nowoczesnych sklepów, silnej obecności online, szerokiej oferty markowych produktów oraz przystępnej ceny. Ta kombinacja tworzy zupełnie nową kategorię rynkową "Design & Value" - która idealnie odpowiada na oczekiwania współczesnych konsumentów.
Unikalność konceptu Sinsay to również elastyczność i możliwość precyzyjnego dopasowania wielkości sklepu i oferowanego asortymentu do specyfiki danej lokalizacji i potrzeb lokalnych klientów. To sprawia, że marka może efektywnie działać zarówno w dużych centrach handlowych, jak i w mniejszych obiektach charakterystycznych dla mniejszych miejscowości, tworząc miejsca, gdzie całe rodziny mogą realizować podstawowe potrzeby zakupowe, jak również spełniać swoje pragnienia.
Beyond Fashion, czyli nowy wymiar zakupów
Magnesem dla klientów szczególnie w mniejszych miejscowościach ma być unikalna propozycja Sinsay polegająca na przekroczeniu granic tradycyjnego sklepu odzieżowego. W ciągu zaledwie dekady funkcjonowania na rynku marka przeszła transformację od sklepu z ubraniami dla nastolatek do nowoczesnej platformy typu brandplace dla całej rodziny. Rozbudowana oferta non-garment obejmująca akcesoria domowe, dekoracje, artykuły papiernicze czy produkty dla zwierząt stanowi obecnie już 50 proc. sprzedaży marki i jest istotnym motorem wzrostu.
- Koncentrujemy się na mniejszych miejscowościach i wprowadzamy tam nową jakość, która zmienia zasady handlu. Już dzisiaj każde otwarcie sklepu Sinsay staje się dużym wydarzeniem, które nierzadko zmienia życie lokalnej społeczności. Naszym celem jest, aby Sinsay jako najnowocześniejszy i największy sklep w tego typu lokalizacjach, stał się dla klientów marką pierwszego wyboru, jeśli chodzi o zakupy niespożywcze - podsumowuje Marcin Piechocki, wiceprezes zarządu LPP, odpowiedzialny za rozwój marki Sinsay.
Model sprzedaży inny niż wszystkie
Kluczem do sukcesu unikalnego konceptu Sinsay jest nie tylko bliskość i szeroka oferta asortymentowa, ale także oferowana klientom możliwość dokonywania zakupów dokładnie tam, gdzie tego potrzebują i rozwiązania jakich oczekują. Dzięki wykorzystaniu potencjału sprzedaży wielokanałowej i napędzających się wzajemnie kanałów offline i online, w tym najpopularniejszej na rynku aplikacji mobilnej klienci - niezależnie od miejsca zamieszkania - mogą korzystać z nowoczesnej formy zakupów na wyciągnięcie ręki. Jak pokazują analizy, aż 70 proc. kupujących w Sinsay to konsumenci, którzy zapoznają się z ofertą zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i poprzez aplikację mobilną. Co więcej klienci korzystający z tych zintegrowanych rozwiązań dokonują zakupów aż pięć razy częściej niż ci, którzy wybierają tylko jeden model zakupów.
Rewolucja napędzana technologią
Realizacja ambitnych planów nie byłaby możliwa bez odpowiedniego zaplecza technologicznego. Wieloletnie inwestycje m.in. w rozwiązania z zakresu automatyzacji i robotyki, sprawiają, że centra dystrybucyjne działają szybciej i precyzyjniej. Technologie oparte na sztucznej inteligencji z kolei wspierają procesy decyzyjne, analizując ogromne ilości danych i dostosowując działania do zmieniających się warunków rynkowych.
Innowacje, zrozumienie sedna oczekiwań konsumenckich i wieloletni know-how w budowaniu jakościowych doświadczeń zakupowych sprawiają, że dziś Sinsay to najdynamiczniej rozwijająca się marka LPP, szturmem zdobywająca popularność w europejskich miastach.