Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja
Płatna współpraca z Allegro

Wśród najmłodszych Polaków dominują zakupy przez internet

Podziel się:

Jak wynika z danych przedstawionych na łamach raportu "Preferencje zakupowe w Internecie", coraz więcej konsumentów w wieku 18–34 lata dokonuje zakupów w sieci. Obserwujemy wzrost tego trendu szczególnie w ostatnim roku.

Wśród najmłodszych Polaków dominują zakupy przez internet
(materiały partnera)

W sieci kupuje generacja Z…

Badanie, na którym opiera się raport, zrealizowane zostało przez SW Research na zlecenie Allegro w grupie kontrolnej 1015 osób i przybrało formę wywiadów online. Czego dowiedzieliśmy się z ich odpowiedzi?

Przede wszystkim tego, że w przedziale wiekowym 18–24 lata aż 84 proc. ankietowanych przyznało, że w ciągu ostatniego miesiąca dokonało zakupu przez internet. 39 proc. osób z tej grupy twierdzi, że zakupy w sieci robi co najmniej raz w miesiącu. 

59 proc. respondentów w wieku 18–24 lata jest zdania, że przez ostatnie 12 miesięcy znacząco zmieniły się ich preferencje zakupowe. Na co zwracają uwagę najmłodsi konsumenci? Największy odsetek respondentów, bo aż 39,5 proc., wskazał na jakość jako kluczową cechę produktu.

Dla 64 proc. z nich głównym źródłem informacji o planowanych zakupach są media społecznościowe, co nie powinno nikogo dziwić. To tam szukają inspiracji, promocji i kodów rabatowych. 

…oraz milenialsi

Nieco inaczej wyniki raportu przedstawiają się w grupie wiekowej 18–34 lata, a więc rozszerzonej o kilka starszych roczników, jednak nadal widać tu zbliżone trendy. Na decyzje o zakupie przez internet najbardziej wpływa w tym przypadku jakość produktów (33 proc.), a cena (32 proc.) plasuje się na drugim miejscu. Elementami, które nie są bez znaczenia w procesie zakupowym, są także koszt oraz czas dostawy. 

Dla konsumentów mieszczących się w przedziale wiekowym 25–34 lata najistotniejszym kryterium zakupowym jest cena produktu (31 proc.). Respondenci ci informacji o produktach szukają przede wszystkim w gazetkach online, na co wskazało 53 proc. ankietowanych.

Co ciekawe, aż 59 proc. nabywców w wieku 18–34 lata wykorzystuje do szukania i nabywania produktów w sieci swoje smartfony. Fakt ten nietrudno powiązać z dynamicznym rozwojem mobilnych platform e-commerce oraz przyjaznych użytkownikom form płatności. 

W świetle danych z naszego raportu widać, że cena i wygoda mobilnych zakupów stają się kluczowymi elementami procesu zakupowego online dla młodych konsumentów […] – komentuje Ewa Finger, specjalistka piastująca stanowisko Business Product Manager w Allegro. 

Co Polacy kupują w internecie?

Najczęściej wybieraną kategorią produktów kupowanych online przez nabywców w wieku 18–34 lata jest moda (58 proc.). Druga jest uroda (34 proc.), a podium zamyka elektronika (33 proc.). 

Warto przy tym zaznaczyć, że rozsądnie podchodzą oni do wydawania pieniędzy, a aż 48 proc. przyznało się do oszczędzania poprzez poszukiwanie akcji promocyjnych i nabywanie większych ilości produktów w celu obniżenia ceny jednostkowej. 

57 proc. kupujących w sieci w tej grupie wiekowej zadeklarowało, że wydaje pieniądze znacznie ostrożniej niż wcześniej, co nie może dziwić, biorąc pod uwagę rosnącą inflację, dynamicznie zmieniającą się sytuację geopolityczną oraz gwałtowny wzrost kosztów utrzymania gospodarstw domowych w ostatnich latach. 

Trend szukania oszczędności wśród młodych nabywców, tak zauważalny w powyższych statystykach, bardzo dobrze obrazuje popularność akcji "Gwarancja najniższej ceny" prowadzonej przez Allegro. Na czym ona polega? 

Oferty Allegro oznaczone w ten sposób są dla kupującego potwierdzeniem, że towarzysząca im cena jest najniższą z dostępnych w sieci wśród wybranych sklepów internetowych. Jeśli jednak interesanci znajdą cenę niższą od tej gwarantowanej w ramach całej akcji, wówczas taki fakt można zgłosić Allegro w ciągu 72 godzin od zakupu. Po pozytywnej weryfikacji otrzymać można różnicę w cenie powiększoną o 50% w postaci kuponu do wykorzystania na platformie Allegro. W trakcie trwania jednej edycji kampanii maksymalna łączna kwota zwrotu to aż 200 zł. Obecnie w ramach akcji dostępnych jest już ponad 600 tysięcy ofert w różnych kategoriach – od produktów codziennego użytku, poprzez artykuły modowe, motoryzacyjne, sportowe, po elektronikę, w tym produkty już od 15 zł z szacunkowym czasem dostawy do 72 godzin. 

– [...] Mamy nadzieję, że rozwiązania takie jak Gwarancja najniższej ceny, które wspierają kupujących w znalezieniu najatrakcyjniejszych ofert w prosty sposób, oszczędzając im nie tylko pieniądze, ale i czas, to właśnie rozwiązania, które pozwalają budować przewagę konkurencyjną w internecie – podsumowuje Ewa Finger. 

Płatna współpraca z Allegro

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera