Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Zakopianka w budowie. GDDKiA bezpośrednio zapłaci podwykonawcom

3
Podziel się:

Konsorcjum IDS-BUD i ALTIS HOLDING, które odpowiedzialne jest za budowę odcinka nowej zakopianki Lubień - Naprawa zalega z wypłatami dla podwykonawców. Aby roboty mogły być prowadzone zgodnie z harmonogramem GDDKiA zobowiązała się, że bezpośrednio zapłaci podwykonawcom.

Zakopianka wciąż jest w budowie. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość.
Zakopianka wciąż jest w budowie. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. (GDDKiA)

"Obydwie strony potwierdziły wzajemnie, że deklarują zawarcie dwustronnego porozumienia w sprawie bezpośredniego przekazu zaległych wynagrodzeń części podwykonawców, których prace potwierdzi IDS-BUD, z bieżących faktur wystawianych przez wykonawcę" - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Podwykonawcy wykonujący roboty i świadczący usługi na budowie S7 Lubień – Naprawa domagają się zaległych wypłat. Konsorcjum IDS-BUD i ALTIS HOLDING zalega bowiem z zapłatą wynagrodzeń.

Zobacz także: Zobacz: Powstaje najdłuższy tunel drogowy w Polsce

Na mocy dwustronnego porozumienia GDDKiA bezpośrednio zapłaci podwykonawcom. "GDDKIA konsekwentnie i bez zbędnej zwłoki wypłaca pieniądze podwykonawcom, na podstawie dokumentów potwierdzających wykonane prace. Wydatkowanie ich zgodnie z prawem musi być potwierdzone, ze wskazaniem, że konkretne prace zostały wykonane przez konkretną firmę" - podkreśla Generalna Dyrekcja.

Do GDDKiA zgłosili się także podwykonawcy, którzy nie mieli potwierdzeń od wykonawcy, że prace zostały zrealizowane. Firma ma przekazać listę pozostałych wniosków podwykonawców, usługodawców i dostawców z kwotami spornymi. Wykonawca ma w tej kwestii zająć stanowisko do 2 czerwca br. Wszystkie te ustalenia pozwolą na przyspieszenie należnych wypłat bezpośrednio przez GDDKiA.

Przypomnijmy, że odcinek trasy - Lubień - Naprawa - ma długość 7,6 km. Kontrakt na realizację tej inwestycji został podpisany jeszcze w 2016 r., a jego wartość przekroczyła pół miliarda złotych.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(3)
misiek
4 lata temu
Taka firma nie powinna już nigdy wygrać żadnego przetargu na terenie polski ALE nie u nas i teraz do pisowskiego betonu przecież widać że znowu wziął ktoś w łapę
chore państwo
4 lata temu
obowiązek zapłaty podwykonawcom wynika z przepisów prawa, ale w Polsce żeby zmusić państwowy podmiot do stosowania prawa trzeba zablokować drogę albo jakiś urząd, samo prawo jakoś nie działa
banda oszustó...
4 lata temu
UNIA DAJE, A PIS JESZCZE CHCE ORŻNĄĆ NA KAŻDYM KROKU BUDOWLAŃCÓW NIE PRZEKAZUJĄC IM PIENIĘDZY