Łukasz Kijek

Sprzedaje setki aut miesięcznie. Zdradza, na czym zarabia dealer

Kamil Makula, prezes Superauto.pl, tłumaczy w "Biznes Klasie", jak wyglądają marże sprzedawców samochodów i dlaczego największe pieniądze dealerzy zarabiają dopiero po sprzedaży pojazdu. Choć proces zakupu samochodu wydaje się prosty, liczba podmiotów uczestniczących w transakcji zaskakuje nawet klientów obeznanych z rynkiem. Producent, dealer, pośrednik, firma leasingowa, bank, każdy element łańcucha musi na czymś zarobić. Makula przyznaje, że z zewnątrz wygląda to tak, "jakby każdy zarabiał po 20 procent". Tymczasem marża dealera jest znacznie niższa. Jak mówi, gdy klient otrzymuje rabat rzędu 20 procent, łatwo wysnuć wniosek, że sprzedawcy zostaje podobna kwota. - Trudno uwierzyć, że na końcu zostaje mu 2 procent - zaznacza. Przy zakupie auta za gotówkę według Makuli marża to zwykle "3, może 4 procent", a finansowanie zakupu pojazdu może zwiększyć ten zysk o kolejne 2-3 procent. Do tego dochodzą drobne marże na wyposażeniu dodatkowym, nawet tak podstawowym, jak dywaniki. Prawdziwe pieniądze dealerzy zarabiają dopiero po sprzedaży. Makula podkreśla, że ich model biznesowy skupia się na zupełnie innym etapie niż sam zakup. - Dealer chce, żeby klient do niego wracał i auto serwisował. To jest wtedy jego czysty zysk - wyjaśnia. Przeglądy, naprawy, lakiernia, blacharnia, wypożyczalnia – to tam znajdują się właściwe marże. I choć klienci często irytują się kosztami przeglądów, prezes Superauto.pl podkreśla, że "tam są pochowane marże tych, którzy te usługi wykonują". To właśnie dlatego salonom zależy, by samochody sprzedane dziś wróciły jutro do serwisu. Zobacz całą rozmowę na kanale You Tube "Biznes Klasa".

Więcej wideo
Największym aktywem Polski są talenty. Co zrobić, by je utrzymać?Największym aktywem Polski są talenty. Co zrobić, by je utrzymać?
Zapaść w ochronie zdrowia. Opozycja grzmi: to brutalnie uderzy w pacjentówZapaść w ochronie zdrowia. Opozycja grzmi: to brutalnie uderzy w pacjentów
Mówi wprost o chińskich autach. "Polacy są pragmatyczni"Mówi wprost o chińskich autach. "Polacy są pragmatyczni"
Sprzedaje 650 aut miesięcznie. Ujawnia, co się dzieje z cenamiSprzedaje 650 aut miesięcznie. Ujawnia, co się dzieje z cenami
Moda na złoto może być pułapką? Analityk mówi, jak inwestowaćModa na złoto może być pułapką? Analityk mówi, jak inwestować
Najgorszy październik od 20 lat. Analityk nie ma złudzeńNajgorszy październik od 20 lat. Analityk nie ma złudzeń
Potężna rewolucja tuż za rogiem. Kiedy komputer kwantowy?Potężna rewolucja tuż za rogiem. Kiedy komputer kwantowy?
Wybrane dla Ciebie
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Zakaz kupowania aut spalinowych od 2030 roku dla firm. Branża ostrzega
Zakaz kupowania aut spalinowych od 2030 roku dla firm. Branża ostrzega
Kryptowaluty w Polsce. Prokuratura wykonuje ruch
Kryptowaluty w Polsce. Prokuratura wykonuje ruch
PKP Cargo żąda ogromnego odszkodowania. Grozi pozwem
PKP Cargo żąda ogromnego odszkodowania. Grozi pozwem
Rosyjski gaz płynie do Chin. Pekin ignoruje amerykańskie sankcje
Rosyjski gaz płynie do Chin. Pekin ignoruje amerykańskie sankcje
LOT przejmie inną linię? "Łakomych kąsków zostało niewiele"
LOT przejmie inną linię? "Łakomych kąsków zostało niewiele"
Bruskela reaguje na słowa Muska. "Zwyczajnie bzdurne"
Bruskela reaguje na słowa Muska. "Zwyczajnie bzdurne"
Polskie satelity w kosmosie. Premier pokazał zdjęcie
Polskie satelity w kosmosie. Premier pokazał zdjęcie
Firma z Wrocławia przejmuje francuskiego dystrybutora
Firma z Wrocławia przejmuje francuskiego dystrybutora
Były minister aktywów państwowych ma nową pracę
Były minister aktywów państwowych ma nową pracę