Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
PGO
|
aktualizacja

Japonia zachęca obywateli do picia alkoholu. Tak chce zrekompensować spadek wpływów z akcyzy

22
Podziel się:

Japoński fiskus ogłosił akcję "Sake Viva!". Ma ona na celu zwiększenie sprzedaży alkoholu w kraju, gdzie jego konsumpcja mocno spada, co powoduje obniżenie wpływów z akcyzy - informuje BBC. Lokalne media donoszą, że pomysł spotkał się z krytyką, choć nie brakuje też jego entuzjastów.

Japonia zachęca obywateli do picia alkoholu. Tak chce zrekompensować spadek wpływów z akcyzy
Niecodzienny pomysł japońskiego fiskusa na zrekompensowanie spadku wpływów z akcyzy (Getty Images, 2022 Getty Images)

Młodsze pokolenia Japończyków piją mniej alkoholu niż ich rodzice. W celu odwrócenia tej tendencji krajowy fiskus poprosił osoby w wieku od 20 do 39 lat o podzielenie się pomysłami biznesowymi na pobudzenie zainteresowania alkoholem wśród rówieśników. Mogą one dotyczyć zarówno japońskich sake i shochu, jak i whisky, piwa czy wina. Uczestnicy konkursu mają za zadanie opracowanie nowatorskich strategii promocyjnych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Polski książę zdobył zamek podstępem. Pomógł mu w tym alkohol

Japonia promuje picie alkoholu

Grupa prowadząca konkurs dla fiskusa twierdzi, że nowe nawyki, częściowo ukształtowane podczas pandemii COVID-19 oraz starzejąca się populacja doprowadziły do spadku sprzedaży alkoholu w kraju. Bank Światowy szacuje, że prawie jedna trzecia ludności Japonii ma 65 lat i więcej. To najwyższy odsetek na świecie.

Według japońskich mediów reakcja na propozycję fiskusa jest mieszana. Krytykowano próbę promowania niezdrowego nawyku, ale znalazły się też osoby, które w sieci proponują pomysły do konkursu.

Ostatnie dane fiskusa wykazały, że w 2020 r. Japończycy pili mniej alkoholu niż w 1995 r., przy czym wskaźnik ten spadł ze 100 do 75 litrów rocznie na osobę. Wpływy z akcyzy również zmalały na przestrzeni lat. Według gazety "The Japan Times" w 1980 r. podatek ten stanowił 5 proc. łącznych przychodów budżetu, a w 2020 r. już tylko 1,7 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(22)
Jacek3
2 miesiące temu
Na szczęście ten problem nas nie dotyczy.Pisowskiego suwerena do picia wódki namawiać nie trzeba,zawsze chętnie spełnia swój patriotyczny obowiązek.
Basia
2 miesiące temu
Wszedzie te nieroby u władzy potrzebują kasy dla siebie i swoich...!!!
katoliczka
2 miesiące temu
niech piją wszyscy szklankami tak jak w Rosji , mózgi się wypalą. Będzie spokój może.
HYde#
2 miesiące temu
Sake jest okropna w smaku -prawdopodobnie ją wymyślono tak by chętnych było -jak najmniej
Krowa
2 miesiące temu
Zapraszamy do Polski na terapeutyczne wczasy pod dowolny sklep monopolowy na dowolnej dzielni.
...
Następna strona