Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Artykuł Sponsorowany
|

Agent ubezpieczeniowy – czego od niego oczekujemy?

2
Podziel się:

Bogata oferta polis ubezpieczeniowych, które z pozoru wydają się być podobne, powoduje, że trudno zorientować się, która propozycja jest najbardziej atrakcyjna. Dodatkowo oferty te są pełne niezrozumiałych pojęć i sformułowań, co jeszcze bardziej utrudnia proces decyzyjny. Wydaje się, że wyjściem z sytuacji może być zwrócenie się o pomoc do doradcy ubezpieczeniowego. Tylko czy każdy agent spełni nasze oczekiwania? Jakie są zatem nasze potrzeby wobec doradcy? Jakimi cechami charakteryzuje się dobry agent ubezpieczeniowy?

Agent ubezpieczeniowy – czego od niego oczekujemy?
(materiał klienta)
Artykuł sponsorowany

Jaki jest idealny doradca?

MetLife zlecił realizację badań, których efektem było m.in. wyłonienie czynników, wpływających na pozyskanie tytułu zaufanego i dobrego doradcy ubezpieczeniowego.

Zdaniem Polaków dwie najważniejsze cechy agenta to uczciwość i transparentność podczas przedstawiania warunków umowy, stawia na nie ponad 97% badanych. Dwa kolejne miejsca na podium wśród kluczowych cech określających idealnego doradcę to fachowa wiedza na temat finansów i ubezpieczeń – nieco ponad 94% wskazań oraz pomoc w określaniu, jakiego ubezpieczenia potrzebujemy – 91% wskazań.

Kolejne elementy przesądzające o sukcesie doradcy to jasne wyjaśnienie warunków umowy, a także znaczenia trudnych słów i pojęć. Istotne jest także przygotowanie najlepszej oferty.

Warto zaznaczyć, że kompetencje doradcy są doceniane zwłaszcza przez tych, którzy mieli okazję skorzystać z jego usług. Przykładowo pomoc w określeniu, jakie ubezpieczenie byłoby dla nas najbardziej odpowiednie jest istotne aż dla 95% badanych, którzy w ciągu ostatnich 5 lat zakupili ubezpieczenie, ale już tylko dla 84,5% ankietowanych, którzy takiego zakupu nie dokonali. Zatem można pokusić się o stwierdzenie, że bardziej doceniają rolę doradcy ubezpieczeniowego ci, którzy mieli okazję skorzystać z jego usług.

Oczekiwania wobec agenta ubezpieczeniowego

W badaniu postanowiliśmy zapytać Polaków również o ich oczekiwania wobec agentów ubezpieczeniowych. I tak ankietowani na pierwszym miejscu wskazywali na szczerość – ponad 63% badanych oczekuje, że ich doradca w sposób jasny przedstawi im wady i zalety prezentowanej oferty. Prawie połowa Polaków oczekuje również indywidualnego podejścia, a nieco mniej niż 40% - cierpliwości podczas wyjaśniania wszelkich wątpliwości. Ponadto badani chcą obdarzyć agenta ubezpieczeniowego zaufaniem.

Zdecydowanie mniej, bo zaledwie ¼ respondentów oczekuje, że doradca zainteresuje się ich osobistą sytuacją.Tak niskie oczekiwania dotyczące analizy sytuacji przyszłego ubezpieczonego mogą świadczyć o tym, że Polacy nie do końca są świadomi tego, czego od doradcy mogą, a wręcz nawet powinni oczekiwać. Wszak czynnikiem decydującym o skonstruowaniu najbardziej dopasowanej oferty ubezpieczeniowej jest właśnie dokonanie kompletnej analizy potrzeb klienta.

Jak rozpoznać dobrego agenta ubezpieczeniowego?

MetLife po przeanalizowaniu wyników badania, zauważył ogromną potrzebę edukacji nie tylko swoich klientów ale także społeczeństwa. Odpowiedzią na tę potrzebę ma być specjalna kampania edukacyjna „Dobry agent. Dobry doradca.”Jej głównym zadaniem jest uświadamianie Polakom roli doradcy ubezpieczeniowego, ale też dostarczenie wskazówek, jak rozpoznać agenta, który pomoże dobrze zadbać o nasze bezpieczeństwo finansowe.

Więcej dowiesz się na stronie MetLife

Artykuł sponsorowany

ubezpieczenia
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(2)
Irek
4 lata temu
Dla mnie ważne jest by agent ubezpieczeniowy był uczciwy w stosunku do klienta a nie tylko zapatrzony w swoją prowizję. Powinien umieć wyjaśnić niejasności dot umowy i jej warunków. Od lat korzystam z usług agencji Alien i tak własnie postępują. Przedstawiają mi kilka ofert. Wyjaśniają co jest w każdej ofercie. zawsze przystępnie przedstawiają warunki i nie ukrywają mankamentów oferty. Czasami wolę zapłacić parę groszy więcej ale mieść pewność że wszystko jest ok i nie będę miał w przyszłości problemów.
Oczekujemy
4 lata temu
żeby płacił podatek 23% jak wszyscy pośrednicy, albo był zatrudniony na umowę o pracę, a nie na fikcyjnych umowach agencyjnych, omijających prawo podatkowe...