Wiesław Szczepański, który był gościem Salonu Politycznego Trójki, wskazał, że na remonty na kolei z tych środków wykorzystano tylko 1 procent. Tymczasem na ich wydanie mamy czas do 2015 roku, a do końca 2014 muszą być przedstawione stosowne faktury. Poseł Szczepański przypomniał też ubiegłoroczną obietnicę ministra dotyczącą przeniesienie części środków z kolei na budowę dróg. Tymczasem - jak wskazał polityk SLD - do tej pory minister do tej pory nie złożył w tej sprawie wniosku.
Zdaniem posła Szczepańskiego, bardziej niż przesunięcie środków kolei pomogłyby zmiany organizacyjne. W jego opinii, należałoby wzmocnić funkcję regulacyjną Urzędu Transportu Kolejowego, a ponadto znacjonalizować spółki Polskie Linie Kolejowe, PKP Energetykę i PKP Telekomunikację. Według posła, państwo mogłoby kierować tymi spółkami w takiej formie jak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad kieruje drogami w Polsce. Wiesław Szczepański uważa, że wtedy obniżone byłyby stawki za dostęp do torów. To z kolei spowodowałoby większą konkurencję i tańsze bilety.
W opinii gościa Salonu Politycznego Trójki, najlepszym rozwiązaniem dla Ministerstwa Infrastruktury, byłoby urlopowanie jego szefa. Jego zdaniem, przy dymisji premier musiałby przyznać się, że popełnił błąd.
Informacyjna Agencja Radiowa