Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Jakimczyk: Ocalenie doliny Rospudy to bodziec dla rozwoju regionu

Jakimczyk: Ocalenie doliny Rospudy to bodziec dla rozwoju regionu

Wyświetlaj:
obca sila / 83.31.176.* / 2007-02-23 16:35
Estakade trzeba jak najszybciej zbudowac ale nie przez srodek obszaru Natura 2000 tylko obok. A na ten cel wyciagnac pieniadze z Unii. Czy to na prawde takie skomplikowane?
idkill / 88.156.87.* / 2007-02-23 15:05
500 metrowa ESTAKADA (to dzięki nim np. Włosi chronią swoją przyrodę) nie ma szans "zniszczyć" całej doliny Rospudy! Tam jest ok. 80-100 km samej długości rzeki o powierzchni dorzecza ok. 900 km²! Więc ta estakada to maksymalnie z 0,5% długości terenu, co liczy nawet mniej niż UPR ma wyborców - a to cholernie mało!
Polecam czasem się dowiedzieć o rzeczach, o których się pisze.
MacGyver / 213.158.196.* / 2007-02-23 22:00
Zniszczenie nawet małej części doliny będzie miało wpływ na cały ekosystem.
rodowita Augustowian / 83.9.87.* / 2007-02-23 22:21
Augustowianie od wieków dbali, dbaja i będą dbać o przyrodę ich otaczającą ,dlatego do tej pory w takim stanie sie zachowała . My kochamy nasze lasy , jeziora i rzeki,więc kto najlepiej może coś powiedzieć na temat natury, czy każdy augustowianin jest barbarzyńca bo chce obwodnicy, jak na ten temat moze wypowiadać się ktoś kto nie zna szarej augustowskiej rzeczywistości , turysta ,po którym trzeba sprzątać śmieci z lasów.
Bernardino / 83.30.207.* / 2007-02-23 11:44
Zamiast komentarza informacja poniższa!

Ministerstwo Transportu planuje, że realna kwota refundacji poniesionych kosztów inwestycji na rzecz beneficjentów w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport w 2007 roku ukształtuje się na bardzo wysokim poziomie - nawet 600 mln euro. Jest to poziom znacznie wyższy niż wymagany prawem unijnym, aby nie zwracać środków do Komisji Europejskiej, która wymaga refundacji na poziomie 478,4 mln euro.

Podstawą do tak optymistycznych szacunków są następujące przesłanki:

- Obecnie w Ministerstwie Transportu złożone zostały wnioski o płatności na kwotę ok. 1 mld zł,
- Ministerstwo oczekuje na złożenie przez beneficjentów wniosków o płatności w okresie styczeń – listopad 2007 r. na kwotę 1,8 mld zł,
- oczekuje się szybkiego zatwierdzenia przez Komisję Europejską projektów dotyczących budowy metra, przebudowy drogi krajowej S 22 Elbląg – Grzechotki oraz drogi krajowej DK 7 Białobrzegi – Jedlińsk.

Podstawą do opracowania przez resort optymistycznej prognozy jest założenie sprawnej współpracy z Ministerstwem Finansów w zakresie finansowania inwestycji oraz Ministerstwem Środowiska w obszarze uzgodnień środowiskowych.

Prognoza wydatkowania środków Funduszu Spójności na rok 2007 r. wynosi 512,7 mln euro, w tym:

- w sektorze drogowym: 236,9 mln euro
- w sektorze kolejowym: 275,8 mln euro.

Prognoza przygotowana jest na podstawie danych przekazanych do projektu ustawy budżetowej na rok 2007 z uwzględnieniem modyfikacji projektów zatwierdzonych w 2006 r., aktualnych limitów wnioskowania o płatności pośrednie oraz harmonogramów kontraktowania i realizacji poszczególnych robót.

(źródło: www.mt.gov.pl)
slonko / 83.24.119.* / 2007-02-23 09:05
ta autostrada to chory pomysł w tym miejscu...kto kiedykolwiek przy lekkim mrozie wjeżdzał na zwykły most ( np. Grota-Roweckiego w Warszawie) ten wie, że jeśli słuzby natychmiast nie reagują na przymrozek chocby najmniejszy - to wilgoć z rzeki powoduje taka szklankę, że jazda az miło! Az strach pomysleć, co bedzie się na tej drodze działo, kiedy tam wilgoć na okrągło a Augustów i Suwłaki to wszystkim znane bieguny zimna w Polsce! Tam nie ma mrozu 2-3-5st C tylko -10 -20stC. Czy ktos pomyslał, ile bedzie potem kosztowało utrzymanie takiej estakady zimą...ile soli będzie tam wysypywane, żeby jezdnia nie była oblodzona? i ile dopiero tam bedzie wypadków! mysle ze podczas pierwszego sezonu zimowego po powstaniu - nie daj Bożę- tej autostrady Pan burmistrz Augustowa, który pewnie będzie odpowiedzialny ze utrzymanie dróg na swoim terenie sie zorientuje...A moze juz wiadomo, ile utrzymanie w nalezytym stanie bedzie mieszkanców kosztować? Czy Pan Burmistrz mógłby przedstwic koszty utrzymania estakady zimą i wskazaćkto je bedzie ponosił? Może niech go mieszkancy o to zapytają jestem przekonana ze znów sie zapowietrzy....Moze opłaty za przejazd wprowadzą? A jak opłaty to i tak wszyscy bedą przez miasto jezdzic, chyba ze zakaz wprowadzą, co zaraz zostanie zaskarżone przez tych co im to nie odpowiada...Chyba, ze Pan Burmistrz ma w tym inny, ukryty interes oczywiście z korzyscią dla swoich wyborców...chetnie posłucham:)
Anty / 2007-02-22 18:54 / Bywalec forum
A dlaczego by nie wsadzać te śmierdzące TIRy na wagony w kolejowym przejściu granicznym w Trakiszkach i heja przez kraj... Myślę że byłoby to po myśli wszystkich....
baba2 / 80.53.150.* / 2007-02-22 19:58
Anty czy Ty chodzisz na zakupy do markietów? Bo widzisz transport tymi śmierdzącymi tirami jest najtańszy i dlatego Ty możesz tano kupować (między innymi dlatego że kierowcy też kokosów nie zarabiają).
Anty / 2007-03-02 18:21 / Bywalec forum
Oczywiście ty myślisz, że te śmierdzące TIRy jadą tylko najdalej do Białegostoku i tam wyładowują swoje towary w marketach... Szwajcarzy jakoś nie narzekają na TIRy jadące koleją tranzytem....
baba2 / 80.53.150.* / 2007-02-22 19:57
Anty czy Ty chodzisz na zakupy do markietów? Bo widzisz transport tymi śmierdzącymi tirami jest najtańszy i dlatego Ty możesz tano kupować (między innymi dlatego że kierowcy też kokosów nie zarabiają).
Ech! / 83.15.97.* / 2007-02-22 18:24
Mój dziadek ma po 80-dziesiątce a o dolinie Rospudy nie słyszał. Co tu chce zielona lewizna ugrać. Czy estakada z drogą dwupasmową zagrozi ekosystemowi? Przecież bardziej dolinie zagroziliby turyści, którzy po prostu by ją zasrali. Oj lewizna, niby zielona a czerwona i zawsze z lewizną są kłopoty.
maa / 2007-02-22 21:18 / Tysiącznik na forum
Pisze, a nic nie wie.
a. droga, a właściwie pale, które muszą być wbite w dno osuszą moczary. One po prostu znikną osuszone. Poza tym kafary muszą mieć groblę, by dojechać do pali.
b. to nie są moczary dla ludzi (robactwo zje tzw. turystów w godzinę), tylko dla zwierząt.
c. a chodzi o działki w które zainwestowali miejscowi notable z przeznaczeniem na burdele dla tirowców, hotele, itp...
d. Drogę można przeprowadzic wyżej (koło kapliczki po morenach), będzie trochę hałasu, ale zwierzetom nie przeszkadza.
waz(USA) / 64.21.106.* / 2007-02-22 17:26
Jak zwykle okaze sie, ze "Polak madry poszkodzie".
CSpostrzegawczy / 193.111.166.* / 2007-02-22 16:15
Regulamin forum
Invest70 / 2007-02-22 15:49
Należy uruchomić korytarz powietrzny i cały ruch kołowy nad doliną Rospudy przerzucić ukraińskimi Tu-144 (zmieszczą się 4 TIR-y na raz). Ewentualnie powrócić do sterowców - są bardziej ekologiczne.
Kacperros / 193.24.24.* / 2007-02-22 11:25
w postaci "napływu turystów skuszonych unikatową ...przyrodą" to nic innego jak koniec tego unikatowego zakątka :-). Paplanina bez sensu. Zgadzam się , że powinien być wybrany wariant "dookoła" chociaż droższy. Ale chciałbym zobaczyć te pieniądze z unii. Nie lepiej by było, nie płacić żadnej uni składek i te same pieniądze zamiast na szemrane dotacje (przecież system dopłat unijnych to jest skandal jakiś, jak dla mnie to jest cofanie się w kierunku PRLu) poprostu wydac na dłuższą autostradę.
baba2 / 80.53.150.* / 2007-02-22 20:07
Co jest ważniejsze :ptaki w dolinie Rospudy, czy zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców Augustowa(mam na myśli szczególnie dzieci zagrożone ołowicą i wypadkami),a dodatkowe pieniądze można wydaćefektywniej.
borsuk314 / 2007-02-26 00:08
kolej wydaje się najlepszym wyjściem, gdziekolwiek będzie ta autostrada tam będzie i ołowica i wypadki.
Transport kolejowy jest opłacalny też dla gospodarki kraju, generuje zyski i tworzy miejsca pracy.
MN1 / 80.51.231.* / 2007-02-22 10:15
Dolina Rospudy może być również ratunkiem dla Polski. Przez tę augustyńską dolinę PiS może się przewrócić.
marek 19-53 / 83.24.38.* / 2007-02-22 16:16
Właśnie w tym kierunku skręca dyskurs.
Jeżeli intensywnie zaczyna w to wkładać paluszki wiadący tytuł Zielonych i Greenpeacu zwany pospolicie GW to coś mi tu .....

P.S. Augustyńska - co to takiego.
steve / 83.16.97.* / 2007-02-22 08:59
..... pogodzenie ochrony przyrody z niezb ednymi inwestycjami infrastrukturalnymi jest mozliwe , niestety sklerotyczne lobby urzędnicze nie potrafi wyciągać wniosków i agrumentów drugiej strony , to arogancja władzy jest najbardziej niebezpieczna , niszczy bezpowrotnie walory przyrodnicze , augustowskie to przecież region żyjacy z turystyki , powinno sie chronić takie skarby przyrody jakie tam wystepują .
mtj / 212.76.37.* / 2007-02-22 10:30
arogancja władzy, demagogia i zacietrzewienie - Jarosław Kaczyński oświadczył, że ustąpienie w sprawie Raspudy oznacza uniemożliwienie budowy autostrad !!! (...tylko czy chodzi o te 7 km z roku 2007 ?)

Najnowsze wpisy