Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Anna Unton
|
aktualizacja

Cyberpunk 2077. Inwestycja już się zwróciła

10
Podziel się:

Od premiery "Cyberpunka 2077" nie minęły jeszcze dwa dni, a producentowi gry już zwróciły się nakłady, jakie poniósł na jej wyprodukowanie. A także koszty marketingu i promocji przewidziane do końca roku. Tymczasem kurs CD Projektu zniżkuje o kilkanaście procent.

Cyberpunk 2077. Inwestycja już się zwróciła
Gracze z całego świata już mogą się cieszyć z gry "Cyberpunk 2077" wyprodukowanej przez polski CD Projekt. (CD Projekt Red)

Światowa premiera długo wyczekiwanej gry "Cyberpunk 2077" w wersji na PC oraz w serwisach cyfrowych miała miejsce w czwartek o godz. 1:00 w nocy czasu polskiego. Około godz. 4.00 w grę na portalu Steam grało jednocześnie ponad 1 mln osób.

W czwartek rano CD Project podał, że do 9 grudnia gracze złożyli 8 mln zamówień przedpremierowych. Z kolei w piątek rano producent poinformował, że - dzięki sprzedaży przedpremierowej - nakłady poniesione na wyprodukowanie gry już się zwróciły.

Szacowana wartość należności licencyjnych z tytułu zrealizowanej sprzedaży przedpremierowej gry Cyberpunk 2077 we wszystkich kanałach cyfrowych przewyższyła łączną sumę całkowitych nakładów na wyprodukowanie gry oraz kosztów jej marketingu i promocji, zarówno dotychczasowych jak i planowanych do końca 2020 roku, czytamy w komunikacie CD Projekt.

Zobacz także: Prezes CD Projekt o kosztach Cyberpunka 2077: większe niż przy Wiedźminie 3

Spośród ponad 8 mln sprzedanych sztuk gry, 59 proc. trafiło na komputery PC, a 41 proc. na konsole. Dystrybucja cyfrowa odpowiadała za 74 proc. preorderów, a fizyczna za 26 proc.

A to dopiero początek. Analitycy Domu Maklerskiego BOŚ w prognozach z listopada zakładają sprzedaż 21 mln kopii gry do końca 2020 roku. Szacują też, że w ciągu 12 miesięcy po premierze liczba sprzedanych kopii wzrośnie do 34,5 mln.

Ile kosztowało wyprodukowanie "Cyberpunka 2077"? Tego spółka jeszcze nie podała. Na razie wiemy, że koszt był większy niż przy trzeciej części "Wiedźmina".

- W przypadku trzeciej części Wiedźmina koszty produkcji i marketingu rozkładały się mniej więcej pół na pół, sumaryczny budżet tamtej gry to 306 mln zł. W tym przypadku koszty są zdecydowanie większe, będziemy je podawać wtedy, gdy będziemy podsumowywać rok 2020 - mówił w programie "Newsroom" Adam Kiciński, prezes CD Projekt w dniu premiery "Cyberpunka 2077".

Na premierę "Cyberpunka2077" z niecierpliwością czekali nie tylko gracze z całego świata, ale też inwestorzy giełdowi. Licząc na sukces gry, masowo kupowali akcje. W poniedziałek, na trzy dni przed premierą, akcje CD Projektu chodziły po 464 zł za sztukę i była to rekordowa wycena.

W dniu premiery kurs CD Projektu zniżkował o 8,5 proc. i na zamknięciu sesji wyniósł 362 zł, przy obrotach 765 mln zł. W piątek kurs spółki dalej idzie w dół - przed południem zniżkuje o ponad 12 proc. do 317 zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(10)
tt88
3 lata temu
problem jest to ze to polska giełda i polscy inwestorzy tzw cebula na całym swiecie zachwyt w polszy sraka.... tu tylko rozbiory sie udają
traxen
3 lata temu
wydaje mi się, że prawdziwy cyberpunk to była giełda i wartość firmy ponad- 40 miliardów- która przekroczyła wartość 10 spółek z WIG 20. Myślę że cena giełdowa dojdzie do 60 zł
Jaruzel
3 lata temu
Kiedyś to były czasy ;-) Na giełdzie przy Grzybowskiej w Warszawie można było kupić "świeży towar" na dyskietkach za 10 złotych! Pirackie wersje gier królowały tam aż do końca lat 90-tych XX wieku :-)
BadMan
3 lata temu
No to teraz czekamy na wynik ze sprzedaży licencji cyfrowych pomniejszony o kwotę zwrotów ale o tym już nie napiszecie :)
Emi
3 lata temu
Gratuluję Redom sukcesu !