Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

GUS: Sprzedaż detaliczna (ceny stałe) spadła o 5,3% r/r w listopadzie

0
Podziel się:

Sprzedaż detaliczna (w cenach stałych) spadła o 5,3% r/r w listopadzie 2020 r., podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). W ujęciu miesięcznym odnotowano spadek także o 5,3%.

GUS: Sprzedaż detaliczna (ceny stałe) spadła o 5,3% r/r w listopadzie

"Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym sprzedaż detaliczna w cenach stałych w listopadzie 2020 r. była o 0,6% niższa w porównaniu z październikiem 2020 r." - podał GUS.

Sprzedaż detaliczna w cenach bieżących w listopadzie była niższa niż przed rokiem o 5,3% i spadła o 5,4% m/m, podano także w komunikacie.

"W listopadzie 2020 r. największy spadek sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. odnotowały podmioty handlujące tekstyliami, odzieżą i obuwiem (o 21,9% wobec wzrostu o 4,8% przed rokiem). Znacznie mniejszą sprzedaż zaobserwowano również w grupach: 'paliwa stałe, ciekłe i gazowe' (o 14,7%); 'pozostałe' (o 12,4%); 'pojazdy samochodowe, motocykle, części' (o 9,6%) oraz 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach' (o 7,5%)" - czytamy w komunikacie.

Konsensus rynkowy przewidywał 7,4% spadku r/r w cenach stałych.

Poniżej dane o zmianach sprzedaży detalicznej w listopadzie w ujęciu rocznym (ceny stałe)

Wyszczególnienie % r/r
Ogółem -5,3
w tym:
Pojazdy samochodowe, motocykle, części -9,6
Paliwa stałe, ciekłe i gazowe -14,7
Żywność, napoje i wyroby tytoniowe -2,9
Pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach *
Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny -4,8
Tekstylia, odzież, obuwie -21,9
Meble, RTV, AGD -0,6
Prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach -7,5
Pozostałe -12,4
  • - brak informacji lub konieczność zachowania tajemnicy statystycznej.

W okresie styczeń-listopad 2020 r. sprzedaż zmalała r/r o 3,1% (wobec wzrostu o 5,5% w 2019 r.), podał także Urząd.

forex
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)