Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Orange poprawił sprzedaż pierwszy raz od 13 lat. Prezes mówi o przełomie na rynku

24
Podziel się:

Mimo nienajlepszej końcówki, Orange w całym 2019 roku poprawił zarówno wyniki sprzedaży jak i wypracował 91 mln zł zysku. Prezes spółki mówi o przełomie na rynku telekomunikacyjnym - operatorzy mobilni przyjęli podejście "więcej za więcej".

Jean-Francois Fallacher stoi na czele Orange Polska.
Jean-Francois Fallacher stoi na czele Orange Polska. (East News, Jan Bielecki/East News)

Orange jest jednym z największych dostawców usług telekomunikacyjnych w Polsce. Według najnowszych danych z końca grudnia baza operatora składała się z 15 mln 284 tys. kart SIM. W tym około 5 mln to były karty pre-paid i blisko dwukrotnie więcej abonamentów. Z usług telefonii stacjonarnej korzysta nieco ponad 3 mln klientów, a z internetu światłowodowego 520 tys.

Jak przekłada się to na finanse? Spółka Orange nie zaliczy końcówki roku do udanych. W czwartym kwartale, mimo wzrostu sprzedaży o 76 mln zł w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku, spółka odnotowała straty. Koszty działalności przekroczyły przychody o 186 mln zł.

Lepiej wypada bilans 12 miesięcy. W całym 2019 roku udało się spółce wyjść na plus. Zysk netto wyniósł 91 mln zł, co oznacza poprawę w stosunku do 2018. Złożyły się na to przychody ze sprzedaży w łącznej kwocie prawie 11,5 mld zł.

Zobacz także: Rejestracja pojazdu przez e-urząd. Minister: musimy poczekać na przepisy

"Proces powrotu Orange Polska na ścieżkę wzrostów przebiega zgodnie z planem. Mam wielką przyjemność poinformować o tym, że w 2019 roku utrzymaliśmy wzrost: nasz wskaźnik rentowności operacyjnej zwiększył się drugi rok z rzędu. Ponadto, zaraportowaliśmy wzrost przychodów po raz pierwszy od 13 lat" - skomentował wyniki prezes Jean-François Fallacher.

Dodał, że rok 2019 przyniósł przełom na rynku telekomunikacyjnym w Polsce: operatorzy mobilni przyjęli podejście "więcej za więcej".

"Cieszy nas, że nasza ukierunkowana na wartość strategia została dobrze przyjęta przez klientów Orange Polska. W abonamentowych usługach głosowych liczba przyłączeń netto była wyższa, a wskaźnik odejść niższy niż w 2018 roku" - wskazał prezes.

Jean-François Fallacher podkreślił też, że czwarty kwartał był rekordowy pod względem sprzedaży oferty światłowodowej: liczba przyłączeń netto sięgnęła 47 tys. Po wzroście w ubiegłym roku o ponad 40 proc., klienci usług światłowodowych stanowią już 20 proc. całkowitej bazy klientów stacjonarnego dostępu do Internetu.

Orange sporo inwestuje. Sieć światłowodowa to część większej całości. Całkowite nakłady na inwestycje spółki w 2019 roku wyniosły 2 mld 140 mln zł. Ze względu na dalsze inwestycje spółka poinformowała, że niezmiennie nie będzie dzielić się zyskami z inwestorami. W całości pójdą na rozwój.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(24)
5yf
4 lata temu
TO, to jeszcze istnieje ???
dookoła_mgła
4 lata temu
Korzystam z całych pakietów usług Orange co najmniej od 10 lat. Współczuję the billom wypisującym brednie na tym forum ,jak to rzekomo Orange ich pokarał.Jak się nie przestrzega przepisów to się dostaje w zad.Nie tylko w Orange. Żaden operator nie jest bez wad , ale akurat w Orange nigdy nie miałem problemu z wyjaśnieniem czegokolwiek. Rozmowa z upoważnionym pracownikiem to podstawa usuwania przeszkód.Nie mogę tego natomiast powiedzieć o Play.Największym oszuście wśród operatorów
Bobo
4 lata temu
Ta firma to państwo w państwie. O ich podejściu i poszanowaniu nawet dla wieloletnich klientów można by napisać niejedną, pikantną pracę naukową. Walka Don Kichota z wiatrakami to przy nich pestka. Od samego początku ich istnienia w Polsce wiele by opowiadać niesamowitych historii.
smutny
4 lata temu
Wygląda na to po wpisach Internautów, że WSZYSCY operatorzy komórkowi w Polsce to "zorganizowana grupa przestępcza", (mająca błogosławieństwo partii rządzącej - wpływy z VAT) dająca do podpisu pełne pułapek umowy, współpracujące z e-sądami, gedbackami, firmami windykacyjnymi i komornikami. Mnóstwo kar i pułapek. Na zachodzie ogromna różnica traktowania Klienta.
aras
4 lata temu
mam kilka abonamentów w orange od samego jej początku i nie narzekam
...
Następna strona