W ramach programu dworcowego 2016-2023 wyremontowano dotąd 23 obiekty

Po oddaniu do użytkowania dworca kolejowego w Siemiatyczach, liczba dworców zmodernizowanych przez PKP SA w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 wzrosła do 23, poinformował wiceminister aktywów państwowych Maciej Małecki.

Obraz

"Siemiatycze to kolejny dworzec położony przy tzw. Magistrali Wschodniej, który został przebudowany zgodnie ze współczesnymi standardami oraz troską o komfort i dostępność dla wszystkich grup podróżnych, także tych z ograniczoną mobilnością. Warto również zauważyć, że po modernizacji budynek stał się energooszczędny i tańszy w eksploatacji. Mieszkańcy Siemiatycz docenią z pewnością duże zmiany, którym uległo bezpośrednie otoczenie dworca. To już 23 inwestycja zakończona przez PKP SA w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023, a także dobry prognostyk na przyszły rok, w którym zostaną udostępnione kolejne zmodernizowane dworce kolejowe" - powiedział Małecki, cytowany w komunikacie PKP.

Renowację przeszła elewacja budynku wraz ze znajdującymi się na niej detalami architektonicznymi, takimi jak gzymsy czy pilastry. Z okien dworca usunięto kraty, ponadto wymieniono stolarkę okienną i drzwiową. W ramach inwestycji przeprowadzono również szereg innych prac budowlanych.

"Dworzec w Siemiatyczach to czwarta inwestycja w województwie podlaskim, którą zakończyliśmy w tym roku po Białymstoku, Bielsku Podlaskim i Czeremsze w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. 2021 rok zapowiada się równie udanie, gdyż planujemy w nim udostępnić kolejne trzy przebudowane dworce w tym regionie - budynki stacyjne w Jabłoni Kościelnej, Szepietowie i Kuźnicy Białostockiej" - dodał członek zarządu PKP SA Ireneusz Maślany.

Przy okazji przebudowy dworzec stał się również bardziej ekologiczny. Zamontowano w nim nowe energooszczędne oświetlenie wraz z automatyką sterującą. W celu ograniczenia strat ciepła wykonano ocieplenie budynku oraz zamontowano stolarkę okienną i drzwiową o niskim współczynniku przenikalności ciepła. Całość urządzeń i systemów zamontowanych na dworcu będzie nadzorowana przy pomocy systemu BMS (Building Management System), co przyczyni się dodatkowo do optymalizacji zużycia energii elektrycznej i wody, podano także.

Przebudowa dworca w Siemiatyczach była współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Jej łączny koszt to prawie 9,5 mln zł brutto. Wykonawcą prac budowlanych było konsorcjum firm SKB Budownictwo Sp. z o.o. oraz SKB Spółka Akcyjna.

Wybrane dla Ciebie
PKP Cargo składa pozew przeciwko Skarbowi Państwa
PKP Cargo składa pozew przeciwko Skarbowi Państwa
Chcą być jedynym właścicielem Energi. Oto jak im poszedł skup akcji
Chcą być jedynym właścicielem Energi. Oto jak im poszedł skup akcji
Ponad 20 km nowej ekspresówki na Podkarpaciu. Drogowcy udostępnili trasę
Ponad 20 km nowej ekspresówki na Podkarpaciu. Drogowcy udostępnili trasę
Przejęcie i zmiana nazwy dużego banku w Polsce. Oto plany na 2026 rok
Przejęcie i zmiana nazwy dużego banku w Polsce. Oto plany na 2026 rok
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 23.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 23.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 23.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 23.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 23.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 23.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 22.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 22.12.2025
Orlen rozwiązuje spółkę Olefiny. Odpowiadała za gigaprojekt
Orlen rozwiązuje spółkę Olefiny. Odpowiadała za gigaprojekt
Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu
Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu
Zamieszanie wokół cen paliwa. Wyjaśniamy, skąd takie różnice na stacjach
Zamieszanie wokół cen paliwa. Wyjaśniamy, skąd takie różnice na stacjach
PZU dostało zielone światło dla rozliczenia byłej prezes. Padły trudne pytania
PZU dostało zielone światło dla rozliczenia byłej prezes. Padły trudne pytania