"Siemiatycze to kolejny dworzec położony przy tzw. Magistrali Wschodniej, który został przebudowany zgodnie ze współczesnymi standardami oraz troską o komfort i dostępność dla wszystkich grup podróżnych, także tych z ograniczoną mobilnością. Warto również zauważyć, że po modernizacji budynek stał się energooszczędny i tańszy w eksploatacji. Mieszkańcy Siemiatycz docenią z pewnością duże zmiany, którym uległo bezpośrednie otoczenie dworca. To już 23 inwestycja zakończona przez PKP SA w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023, a także dobry prognostyk na przyszły rok, w którym zostaną udostępnione kolejne zmodernizowane dworce kolejowe" - powiedział Małecki, cytowany w komunikacie PKP.
Renowację przeszła elewacja budynku wraz ze znajdującymi się na niej detalami architektonicznymi, takimi jak gzymsy czy pilastry. Z okien dworca usunięto kraty, ponadto wymieniono stolarkę okienną i drzwiową. W ramach inwestycji przeprowadzono również szereg innych prac budowlanych.
"Dworzec w Siemiatyczach to czwarta inwestycja w województwie podlaskim, którą zakończyliśmy w tym roku po Białymstoku, Bielsku Podlaskim i Czeremsze w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. 2021 rok zapowiada się równie udanie, gdyż planujemy w nim udostępnić kolejne trzy przebudowane dworce w tym regionie - budynki stacyjne w Jabłoni Kościelnej, Szepietowie i Kuźnicy Białostockiej" - dodał członek zarządu PKP SA Ireneusz Maślany.
Przy okazji przebudowy dworzec stał się również bardziej ekologiczny. Zamontowano w nim nowe energooszczędne oświetlenie wraz z automatyką sterującą. W celu ograniczenia strat ciepła wykonano ocieplenie budynku oraz zamontowano stolarkę okienną i drzwiową o niskim współczynniku przenikalności ciepła. Całość urządzeń i systemów zamontowanych na dworcu będzie nadzorowana przy pomocy systemu BMS (Building Management System), co przyczyni się dodatkowo do optymalizacji zużycia energii elektrycznej i wody, podano także.
Przebudowa dworca w Siemiatyczach była współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Jej łączny koszt to prawie 9,5 mln zł brutto. Wykonawcą prac budowlanych było konsorcjum firm SKB Budownictwo Sp. z o.o. oraz SKB Spółka Akcyjna.