Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Eurocash poprawia wyniki. Spółka opublikowała raport

0
Podziel się:

W minionym roku Eurocash rozwijał sieć placówek. Liczba sklepów Cash&Carry w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosła o 19 i osiągnęła liczbę 187 hurtowni.

Eurocash poprawia wyniki. Spółka opublikowała raport
(WP.PL/Krzysztof Hawrot)

Twórca takich marek sklepów, jak Delikatesy Centrum, Lewiatan czy Eurosklep zarobił w ubiegłym roku 230,21 mln złotych. To o 25,72 procent więcej niż rok wcześniej. W 2015 roku Eurocash otworzył 19 nowych placówek Cash&Carry i w sumie ma 187 hurtowni.

W raporcie spółka podaje, że wzrost zysku netto związany był przede wszystkim z obniżeniem zadłużenia grupy, a co za tym idzie niższymi kosztami finansowymi.

Przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash wyniosły w ubiegłym roku 20,318 mld zł, czyli o 19,77 procent więcej niż w 2014 roku. "Wzrost sprzedaży w 2015 roku był pod presją utrzymującej się deflacji, która w całym roku wyniosła -1,7 procent" - czytamy w komunikacie spółki.

Poprawił się także wynik EBITDA (zysk przed opodatkowaniem z wyłączeniem kosztów amortyzacji). Wynikał on z poprawy rentowności Eurocash Dystrybucja. "Pozytywna
dynamika EBITDA została częściowo skompensowana przez koszty związane z rozwojem nowych formatów detalicznych i projektów zainicjowanych przez Grupę Eurocash takich jak sklepy 1minute czy Kontigo" - napisano w komunikacie.

W minionym roku Eurocash rozwijał sieć placówek. Liczba sklepów Cash&Carry w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosła o 19 i osiągnęła liczbę 187 hurtowni. Liczba sklepów franczyzowych abc poszła w górę o 688, a liczba sklepów Delikatesy Centrum urosła o 73. Łączni jest ich odpowiednio 7685 i 1076.

Prezes spółki zwrócił uwagę, że był to rok udanej integracji przejętych w 2014 roku spółek - Service FMCG oraz Inmedio. - Połączenie części Kolportera odpowiedzialnej za dystrybucję produktów impulsowych oraz papierosów z KDWT zaowocowało stworzeniem najsilniejszego gracza na rynku dystrybucji papierosów. Nowa spółka, Eurocash Serwis, jest w stanie zapewnić niezależnym sklepom detalicznym w Polsce przewagę konkurencyjną w jednej z najważniejszych kategorii, wspierając siłę rynku tradycyjnego wobec agresywnej działalności sieci dyskontów czy hipermarketów. Nabycie 51 proc. udziałów w Inmedio wzmocniło to wsparcie w jeszcze większej skali - napisał w liście do akcjonariuszy Luis Amaral, prezes Eurocash.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)