Z końcem października polska firma odzieżowa otworzyła pierwszy salon swojej flagowej marki Reserved w kazachskim Ałmaty - informuje LPP w komunikacie.
Kazachstan jest 23. krajem, na którym gdańska spółka będzie rozwijać swoją sieć. Jak zapewniają władze LPP, to kolejny etap realizacji strategii międzynarodowej ekspansji.
W pierwszej kolejności debiutu w Kazachstanie doczekała się flagowa marka Reserved. Oficjalne otwarcie pierwszego sklepu odbyło się 31 października w Centrum Handlowym Dostyk Plaza, znajdującym się przy jednej z głównych ulic, w samym sercu miasta. Na łącznej powierzchni 2 385 metrów kwadratowych. Trójkondygnacyjnego salonu dostępny jest asortyment zarówno damski, męski, jak i dziecięcy.
Kolejne otwarcia, tym razem marek House, Mohito oraz Sinsay, odbędą się 21 listopada w Centrum Handlowym A'port. Do końca tego roku goście tej samej galerii będą mogli odwiedzić również salony marki Reserved oraz Cropp. Łączna powierzchnia najmowana przez spółkę w centrum handlowym A'port wyniesie ponad 4 800 metrów kwadratowych, z czego blisko połowę zajmie oferta marki Reserved. Wszystkie salony będą ulokowane w nowo rozbudowanej przestrzeni handlowej centrum.
- Otwarcie salonów w Kazachstanie to kolejny etap naszej ekspansji zagranicznej. Zakładamy, że rokrocznie nasze globalne obroty będą wzrastać o kilkanaście procent. Taka dynamika nie byłaby możliwa bez nowych rynków - komentuje Sławomir Łoboda, wiceprezes LPP.
Wskazuje, że w ostatnim czasie gospodarka Kazachstanu rozwija się bardzo obiecująco, a działania prywatnych inwestorów wpływają na systematyczne jej pobudzanie. Efekt ten dostrzec można również w ożywieniu branży handlowej. Wiceprezes dodaje, że poza wysokim popytem, firma korzystać może z atrakcyjnej oferty nowych przestrzeni handlowych.
W 2019 roku, w stolicy Kazachstanu - Astanie, LPP planuje kolejne otwarcia salonów wszystkich marek, tym razem w centrum handlowym Abu Dhabi. Planowana najmowana powierzchnia będzie liczyła blisko 4 600 metrów kwadratowych.
Czytaj więcej: LPP stawia na e-commerce. Zatrudni setkę specjalistów IT
Jak podkreślają władze LPP, ich ambicją jest wchodzenie każdego roku na co najmniej jeden nowy rynek. Obecność w Kazachstanie to dla spółki jeden z etapów rozwoju sieci sprzedaży w Azji Centralnej oraz ważny krok w budowaniu globalnej rozpoznawalności. W planach na 2019 rok są debiuty m.in. w Finlandii oraz Bośni i Hercegowinie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl