Amerykanie nie przestraszyli się omikrona. Takiej sprzedaży przed świętami nie było od 17 lat
Amerykanie nie przestraszyli się omikrona i inflacji. Z pierwszych analiz świątecznych zakupów wynika, że sprzedaż w tym okresie wzrosła w tym roku najszybciej od 17 lat. Analitycy wzięli pod uwagę okres od 1 listopada do 24 grudnia. W tym czasie, jak wynika z danych Mastercard Spending Pulse, sprzedaż detaliczna wzrosłą o 8,5 proc.
Mimo pandemii, problemów z dostawami i gorszych wskaźników gospodarczych sprzedaż w okresie świątecznym wzrosła najmocniej od 17 lat w Stanach Zjednoczonych, informuje Associated Press.
Taki obraz ostatnich tygodni wyłania się z analizy Mastercard Spending Pulse. Dane dotyczą okresu od 1 listopada do 24 grudnia.
Amerykanie na rekordowych zakupach świątecznych
Z analizy Mastercard Spending Pulse wynika, że sprzedaż świąteczna wzrosła o 8,5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Analitycy spodziewali się wzrostu o 7,4 proc. Wzrosty według ekspertów napędzały głównie zakupy odzieży i biżuterii.
Sprzedaż odzieży wzrosła o 47 proc., biżuterii o 32 proc., a elektroniki o 16 proc. Sprzedaż online wzrosła o 11 proc. w stosunku do roku ubiegłego i o 61 proc. w stosunku do roku 2019. Domy towarowe zarejestrowały 21 proc.wzrost w stosunku do 2020 roku.
Biznes kontra polityka. "Wysłałbym ich na bezludną wyspę"
Rok temu Amerykanie kupowali piżamy
National Retail Federation prognozowała na początku grudnia, że świąteczna sprzedaż jest na dobrej drodze, żeby pobić rekordowe prognozy wzrostu o 8,5 proc. do 10,5 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Wtedy to sprzedaż świąteczna wzrosła o 8,2 proc. w 2020 roku. Amerykanie w trakcie pandemii kupowali piżamy i artykuły gospodarstwa domowego głównie przez internet.