Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jakub Ceglarz
|
aktualizacja

CCC sięga po posiłki. Amerykański biznesmen do rady nadzorczej

7
Podziel się:

Henry McGovern został zaproponowany do rady nadzorczej CCC. To twórca AmRestu, firmy zarządzającej popularnymi restauracjami w całej Polsce. Kandydaturę wysunęła spółka Ultro, należąca do Dariusza Miłka, czyli m.in. twórcy sieci sklepów CCC.

Henry McGovern to amerykański biznesmen i twórca Amrestu - firmy zarządzającej restauracjami KFC, Burger King, Pizza Hut czy Starbucks w regionie
Henry McGovern to amerykański biznesmen i twórca Amrestu - firmy zarządzającej restauracjami KFC, Burger King, Pizza Hut czy Starbucks w regionie (Agencja FORUM)

Jak informuje spółka w komunikacie, Amerykanin miałby pełnić funkcję członka rady nadzorczej. Głosowanie kandydatury McGoverna ma się odbyć podczas walnego zgromadzenia akcjonariuszy, które jest zaplanowane na 24 czerwca.

Kim jest Henry McGovern? Biznesmen ze Stanów Zjednoczonych z Polską związany jest od lat. Przede wszystkim z Wrocławiem, gdzie w latach 90. rozpoczął prowadzenie swojego biznesu niemal od zera.

Początkowo chciał spróbować sił na rynku nieruchomości, ostatecznie stał się jednym z ważniejszych graczy na rynku gastronomicznym w Polsce.

Zobacz także: Obejrzyj: Był nauczycielem, dzięki jednej rozmowie został miliarderem

Na początku lat 90. ubiegłego wieku postanowił kupić kamienicę na wrocławskim Rynku. - Z pomysłem wynajęcia parteru restauracji zwróciliśmy się do PepsiCo, w tamtym czasie właściciela marek Pizza Hut i KFC, który propozycji nie przyjął, ale zamiast tego zaoferował nam coś ciekawszego - franczyzę Pizza Hut - wspominał po latach na łamach "Gazety Wyborczej". Restauracja w Rynku działa do dziś.

Po czasie American Restaurants Services, który przerodził się w holding Amrest, jedną z największych firm restauracyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej z ponad 600 lokalami m.in. w Polsce, Czechach, na Węgrzech, Rosji.

Jak zdradził w rozmowie z "Gazetą Wyborczą", sporą pomocą przy rozkręcaniu biznesu służył mu Donald Kendall, wieloletni szef PepsiCo, a prywatnie ojciec jego przyjaciela. Objął 25 proc. udziałów na początku funkcjonowania AmRestu.

To właśnie do Amrestu należą takie popularne marki, jaki KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks. Firma jest też większościowym udziałowcem serwisu do zamawiania jedzenia PizzaPortal.pl.

W marcu ubiegłego roku McGovern postanowił odejść z AmRestu i szukać nowych wyzwań. Teraz prawdopodobnie trafi do rady nadzorczej CCC.

Sieć sklepów obuwniczych ma za sobą ciężki okres. Szczególnie pandemia koronawirusa spowodowała, że przychody spółki znacząco zmalały. Zresztą problemy były widoczne już wcześniej.

Przychody Grupy CCC w pierwszym kwartale były niższe o 9 proc. niż rok wcześniej. Władze firmy przyznawały na początku kwietnia, że sytuacja jest trudna, ale zamierzają przezwyciężyć kryzys. Przez e-commerce, cięcie kosztów i emisję akcji. - Nie tniemy scyzorykiem, raczej używamy siekiery - mówił wówczas Dariusz Miłek, czyli twórca CCC.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
TYLKO POLSKIE
4 lata temu
CCC to chinskie buty buty robione min. przez dzieci!!! Przestańcie wspierać dla zysku tych "biznesmenów" żerujących na biedzie ludzkiej. NIE KUPUJĘ W CCC!
Piter
4 lata temu
CCC to oprócz innych marek także Lasocki. Ale niestety buty od nich to chłam. Już nie kupuję tego szmelcu który po pół roku wygląda jak buty trzy letnie
Kinol
4 lata temu
Ten facet stworzył dużą i stabilną firmę od zera. Jeśli wchodzi do CCC to jestem dobrej myśli o przyszłość tej firmy
Kroolik
4 lata temu
Sugeruję zacząć od obsługi klienta. CCC to nie tylko buty po 99 zł, ale też dużo droższe. Pojęcie o obsłudze klienta zatrzymało się natomiast na poziomie szczęki spod Pałacu Kultury
Pompka
4 lata temu
Osobiście to radziłbym Im zainwestować nie w managerów, a we wzornictwo i jakość wyrobów. Wiem, wiem, że to abecadło biznesu: czy szybciej zwrócą się pieniądze wydane na poprawę wyrobów, czy na promocję ?