Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|
aktualizacja

Centralny Port Komunikacyjny bez prezesa. Jacek Bartosiak nagle zrezygnował

152
Podziel się:

Jacek Bartosiak z zrezygnował z funkcji prezesa spółki celowej powołanej do stworzenia nowego lotniska. Zapewnił, że chodzi o przyczyny osobiste i nadal jest przekonany o sensie inwestycji.

Warszawa, 04.12.2018. Jacek Bartosiak podczas konferencji prasowej, na której zaprezentowano zarząd CPK.
Warszawa, 04.12.2018. Jacek Bartosiak podczas konferencji prasowej, na której zaprezentowano zarząd CPK. (PAP/Paweł Supernak)

- Moja rezygnacja motywowana jest wyłącznie sprawami osobistymi - powiedział w środę Jacek Bartosiak. - Chcę z całą mocą podkreślić, że moja opinia co do konieczności budowy CPK pozostaje niezmienna - dodał.

Ocenił, że "jak najszybsze uruchomienie CPK jest w interesie Polski i Europy Środkowo-Wschodniej. Nowe lotnisko ma być "impulsem dla PKB, wehikułem do tworzenia miejsc pracy oraz poprawi mobilność społeczną regionu i zwiększy bezpieczeństwo Polski".

Jacek Bartosiak prezesem CPK był od października. Początkowo spółką kierował jednoosobowo, ale w grudniu do zarządu dołączyli Dariusz Sawicki, Piotr Malepszak i Michał Wrona.

- Rozumiem i szanuję decyzję Jacka Bartosiaka, a jednocześnie dziękuję mu za ogrom pracy organizacyjnej w trudnym początkowym okresie działania spółki - powiedział wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. CPK.

Wild zapewnił, że do realizacji CPK "udało się już stworzyć zespół uznanych fachowców, co gwarantuje ciągłość tego projektu". Uzgodniłem z Jackiem, że nadal możemy liczyć na jego wsparcie przy Programie CPK - dodał.

Koncepcja przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność - Centralny Port Komunikacyjny została przyjęta przez rząd 7 listopada 2017 r.

Sejm w grudniu 2018 r. przyjął zmiany w ustawie Prawo lotnicze. - Nasze lotniska będą bardziej atrakcyjne. A to z kolei przełoży się na większe zainteresowanie potencjalnych inwestorów - mówił Mikołaj Wild.

Usytuowany między Łodzią a Warszawą Centralny Port Komunikacyjny ma być jednym z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie. Po pierwszym etapie budowy ma obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo nawet ok. 100 mln.

Lotnisko ma powstać na ok. 3 000 ha gruntów. Do końca 2019 r. mają trwać prace przygotowawcze, a sam port ma być budowany przez kolejne 8 lat, czyli do końca 2027 r.

Spółka zarządzająca budową CPK w listopadzie zeszłego roku podczas Kongresu 590 zaliczyła wpadkę. Logotyp lotniska im. Solidarności zaprezentowała na wizualizacji nowego terminala w Amsterdamie. Spółka przyznała, że nie miała praw do grafiki.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(152)
Janek
2 lata temu
Pan Jacek Bartosiak jest zwykłym teoretykiem. Potrafi tylko mówić -proste hasła. Miał poważne wyzwanie i poległ. Niech Pan przestanie filozofować . Pozdrawiam rozsądnie myślących - Janek Kuźmiński
eee
5 lata temu
Komentatorzy - wasze horyzonty myślowe ograniczają się do buły z masłem z niemieckich "unijnych" dotacji... Obejrzyjcie jakiś wykład dra Bartosiaka o znaczeniu węzłów komunikacyjnych dla sytuacji geopolitycznej danego państwa (i braku lub nie statusu ośrodka rdzeniowego) i ich wpływu na sfery polityczne i ekonomiczne tego państwa. Potem możecie wyjść z piaskownicy i zacząć komentować.
Nick
5 lata temu
Wieka, wielka szkoda!
Toya2
5 lata temu
Szmoda marnować takich dobrych ziem.Lotniska powinno sie budowac na gruntach 5-6 kategorii.
Gosciu
5 lata temu
Czytając wpisy to wszyscy mają racje,ale co nam po tym jak nie realne
...
Następna strona