Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
KUC
|

Chcą rewolucji na drogach. "Dziesięć razy więcej radarów"

25
Podziel się:

"Dziesięć razy więcej fotoradarów" - to ma być jeden ze sposobów poprawy bezpieczeństwa na drodze według Instytutu Transportu Drogowego. Pomysłów jest jednak znacznie więcej.

Chcą rewolucji na drogach. "Dziesięć razy więcej radarów"
Dziesięć razy więcej fotoradarów? To pomysł naukowców na większe bezpieczeństwo na polskich drogach (Wikimedia Commons, Cezary Piwowarski)

O swoich postulatach mówi w rozmowie z dziennik.pl Anna Zielińska z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Instytucie Transportu Samochodowego.

Jej zdaniem rosnąca liczba śmiertelnych wypadków na drogach to przede wszystkim efekt zbyt szybkiej jazdy. Zielińska apeluje o takie zmiany, które pozwoliłyby ograniczyć prędkość polskich kierowców.

- Dziesięć razy więcej fotoradarów i zmiana w systemie karania za przekroczenie dopuszczalnej prędkości. To samofinansująca się inwestycja w bezpieczeństwo nas wszystkich - twierdzi przedstawicielka Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Zobacz także: Akcja policji odbędzie się 18 września. Kontrolowana będzie nie tylko prędkość

I podaje twarde dane. - W Polsce na 1000 km2 przypada mniej niż 2 fotoradary (1,6), podczas gdy w innych krajach europejskich jest ich 20-40 na 1000 km2 - mówi portalowi dziennik.pl.

Zdaniem Zielińskiej podstawową cechą kar za przekroczenie prędkości musi być ich nieuchronność, a nie wysokość. - Co z tego, że taryfikator będzie przewidywał drakońskie kary jeżeli łamiąc przepisy nagminnie sporadycznie jesteśmy za to karani? - zastanawia się.

Przedstawicielka Instytutu Transportu Samochodowego że oprócz zmian w prawie i gęstszej sieci fotoradarów, należałoby również postawić na inne działania. Mowa tu o takich środkach, które fizycznie wymuszą na kierowcach zmniejszenie prędkości - progi zwalniające, zwężenia i inne tego typu działania inżynieryjne.

Instytut Transportu Samochodowego to instytucja badawcza, zajmująca się działalnością naukową w dziedzinie transportu. Podlega Ministerstwu Infrastruktury.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(25)
pele
4 lata temu
Jestem ZA !!!!!! , Większośc jeździ jak na torze wyścigowym, WIĘCEJ FOTORADARÓW I WYŻSZE MANDATY DLA POTENCJALNYCH ZABÓJCÓW
Aztek
4 lata temu
Pani Zielińska to może od razu w tych autooradarach karabiny maszynowe montować, żeby się od razu rozliczać z tymi kierowcami, którzy przekroczą przepisową prędkość. Niech Pani to zawnioskuje, to nie dość, że pani nagrodę jakąś przytuli, to jeszcze pani napędzi biznes Łucznikowi.
Do Panu ANNY
4 lata temu
Pani Anno, proszę wsiąść w samochód i pojechać do Hiszpanii na wakacje drogami wyłącznie nieplatnymi, przez Niemcy, oczywiście Francję, a dopiero później wypowiadać się w tym temacie. Jak po 3 dobach znajdzie się Pani chociażby w okolicach Barcelony bez mandatu to gratulacje. A propos Francja jest Wielka a fotoradarów wiele przy ograniczeniach prędkości do 50, 70, max 80 i nie są oznakowane wręcz ukryte. EFEKT : KIEROWCY SKUPIAJĄ SIĘ NA WYPATRYWANIU TEGO DZIADOSTWA ZAMIAST NA PROWADZENIU AUTA!
Jestem za
4 lata temu
Zapomniano o ,,drogówce” która pracuje a właściwie udaje że pracuje tylko 1 listopada ilu ich wtedy jest ?
peter
4 lata temu
Inspektor w każdym samochodzie.
...
Następna strona