"Chciałbym najszczerzej przeprosić". Prezes Emirates przyznaje się do błędu

"Ten tydzień był dla linii Emirates jednym z najtrudniejszych pod względem operacyjnym" - pisze sir Tim Clark, prezes linii lotniczych Emirates, w liście otwartym. Przyznaje, że reakcja na paraliż lotniska w Dubaju była "daleka od doskonałości". Pasażerowie jeszcze przez kilka dni skarżyli się na chaos.

Emirates Boeing 777 aircraft as seen flying and landing on the runway with the control tower and the clouds in the background. Emirates B777 airplane as seen on final approach flying, landing and taxiing at the Belgian capital, Brussels Airport Zaventem BRU. The Boeing Boeing 777-31HER modern and advanced wide-body passenger airplane has the registration A6-EQJ and is powered by 2x GE90 jet engines. The plane is arriving at the European city from Dubai DXB, UAE. Emirates is largest airline and one of the two, flag carrier of the United Arab Emirates. The aviation industry and passenger traffic are phasing a difficult period with the Covid-19 coronavirus pandemic having a negative impact on the travel business industry with fears of a deteriorating situation due to the Delta and Omicron variant mutation at the fifth wave. Brussels, Belgium on January 30, 2022 (Photo by Nicolas Economou/NurPhoto via Getty Images)Hub Emirates na lotnisku w Dubaju został sparaliżowany przez ulewne deszcze. Zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © GETTY | NurPhoto

We wtorek 16 kwietnia na Zjednoczone Emiraty Arabskie spadły największe opady deszczu od 75 lat. Ulice Dubaju spłynęły wodą, która unieruchomiła setki samochodów porzucanych przez właścicieli. Sparaliżowane zostało lotnisko w Dubaju, odwołano dziesiątki przylotów, wstrzymano odprawy pasażerów odlatujących.

W Dubaju trwa szacowanie strat, a skutki ulewnego deszczu na lotnisku odczuwane były jeszcze przez kilka dni. Polscy pasażerowie, którzy utknęli w jednym z największych lotniczych hubów na Bliskim Wschodzie, mówili o chaosie.

- Dziś odleciał do Warszawy w połowie pusty samolot, a naszych bagaży nie ma. Po 27 godzinach czekania na lotnisku linie proponują nam lot powrotny dopiero 23 kwietnia - relacjonowała PAP w piątek Nina, jedna z pasażerek.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Oto co kryje największy samolot pasażerski na świecie

Paraliż w Dubaju. Problemy tysięcy pasażerów

"Wiemy, że nasza reakcja była daleka od doskonałości.Zdajemy sobie sprawę i rozumiemy frustrację naszych klientów wynikającą z zatorów, braku informacji i zamieszania w terminalach. Przyznajemy, że długie kolejki i czas oczekiwania są nie do przyjęcia" - przyznaje Tim Clark w swoim liście otwartym.

Wylicza, że w ciągu trzech kolejnych dni przewoźnik musiał odwołać 400 rejsów i opóźnić wiele kolejnych. Regularność rejsów Emirates została przywrócona dopiero w sobotę 20 kwietnia. Powołano grupę zadaniową do sortowania, lokalizowania i wysyłania około 30 tys. sztuk bagaży, które zostały na lotnisku w Dubaju.

Tim Clark pisze też o zabezpieczeniu do tej pory "ponad 12 tys. pokoi hotelowych w Dubaju", wysłaniu 100 wolontariuszy do hali terminala, wydaniu "250 tys. bonów na posiłki", a także "większych ilości wodny pitnej i koców".

Wstrzymane loty z Dubaju. Skutki paraliżu po ulewach

Ulewne deszcze spowodowały nie tylko konieczność odwołania startów i lądowań z powodu trudnych warunków pogodowych. Zalane ulice uniemożliwiły dotarcie na lotnisko pasażerom, ale również personelowi pokładowemu, pilotom, pracownikom obsługi naziemnej, a także dostawom cateringu.

Podjęto decyzję o wstrzymaniu odprawy na rejsach wylotowych z Dubaju, aby "rozładować" kolejki tych, których podróż już się rozpoczęła i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich oczekiwali na przesiadkę.

"W celu uwolnienia zasobów, aby w pierwszej kolejności zarządzić potrzebami klientów, na których sytuacja miała największy wpływ, musieliśmy zawiesić odprawę pasażerów wylatujących z Dubaju, wprowadzić embargo na sprzedaż biletów i tymczasowo wstrzymać ruch pasażerów przesiadkowych z naszej siatki połączeń do Dubaju" - napisał Tim Clark.

Szef linii lotniczych Emirates przekonuje, że firma "wyciągnęła wnioski z ostatnich kilku dni, aby naprawić sytuację i ulepszyć nasze procesy". I choć od soboty rejsy w rozkładzie odbywają się już regularnie, to skutki wtorkowej ulewy będą jeszcze odczuwalne.

"Nadrobienie zaległości w zakresie przebookowanych pasażerów i bagażu zajmie nam jeszcze kilka dni, dlatego prosimy naszych klientów o cierpliwość i wyrozumiałość" - czytamy dalej.

oprac. Marcin Walków, dziennikarz i wydawca money.pl

Wybrane dla Ciebie
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów