Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiały Prasowe
|
aktualizacja
Materiał prasowy: Dell Technologies

Co dzieje się na rynku chmury? Wszystko! Wywiad z Adrianem McDonaldem

Podziel się:

Dlaczego wiele organizacji rozczarowało się chmurą publiczną i jaka jest alternatywa? Na czym polega transformacja cyfrowa i dokąd zmierza świat w zakresie modelu płatności za usługi IT? W rozmowie z Adrianem McDonaldem, prezesem Dell Technologies w regionie EMEA, dokonujemy przeglądu nadchodzących trendów technologicznych oraz wyzwań w środowisku chmurowym.

Co dzieje się na rynku chmury? Wszystko! Wywiad z Adrianem McDonaldem
(materiały partnera)

Od 2012 r. jesteś prezesem Dell Technologies w regionie EMEA. Jak opisałbyś zmiany, przez które przeszła organizacja w ostatnich dziesięciu latach? Jak wpłynęły one na podstawową działalność spółki, klientów, cały ekosystem oraz pracowników, a zwłaszcza na ich potrzeby i potrzebne im kwalifikacje?

Branża technologiczna od zawsze działała w szybkim tempie, ale faktycznie wydaje się, że w ostatniej dekadzie tempo tych zmian było wręcz zawrotne. W momencie połączenia Dell i EMC w 2017 roku szacowana wartość Dell Technologies wynosiła 62 miliardy dolarów. Teraz nasza wartość to 101 miliardów dolarów, a tylko w zeszłym roku wzrosła ona o 17%.

W międzyczasie zaszło de facto wiele kluczowych zmian, ale chciałbym się tu skupić na kilku, które z mojej perspektywy były najistotniejsze.

Po pierwsze poszerzyliśmy nasze portfolio na niespotykaną wcześniej skalę. Rok 2021 był dla nas decydujący – wprowadziliśmy wtedy wiele udoskonaleń naszych serwerów, pamięci masowej, usług as-a-service, a także rozwiązania wielochmurowe, brzegowe i telekomunikacyjne. Tylko od września wprowadziliśmy na rynek 30 nowych rozwiązań infrastrukturalnych, które pozwalają klientom lepiej zarządzać danymi – wszystko to odzwierciedla naszą długoletnią strategię. Dzięki temu dla naszych klientów nie jesteśmy już wyłącznie producentem sprzętu, ale podmiotem wspierającym ich biznesową transformację.

Warto też zwrócić uwagę na fakt, że znacząco zmieniły się też nasze sposoby sprzedaży i obsługi klientów. Obecnie nasi pracownicy muszą posiadać znacznie szerszą paletę umiejętności, by lepiej rozumieć działalność naszych klientów i pomagać im wprowadzać technologie cyfrowe tak, by optymalizować doświadczenia ich własnych klientów i zapewniać rentowny wzrost. Teraz, bardziej niż w jakimkolwiek innym momencie mojej kariery, dostrzegam, że kluczem do zapewnienia wartości klientom jest ciągłe uczenie się, zwinność i elastyczność.

Jakie są największe wyzwania stojące przed dzisiejszymi przedsiębiorstwami i w jaki sposób Dell Technologies może pomóc im się z nimi mierzyć?

Era cyfrowa przyspiesza, dając konsumentom coraz więcej możliwości i zapewniając im coraz szerzy wybór. Rynki, spółki i ich zarządy zaczynają rozumieć, że ich los uzależniony jest w dużej mierze od posiadanych kompetencji cyfrowych. I to w niemal każdej dziedzinie, począwszy od świadomości marki, przez lojalność i doświadczenia klientów, logistykę, zarządzanie ryzykiem, a skończywszy na księgowości i zasobach ludzkich.

Organizacje mają dziś szansę rozwijać się dużo szybciej niż w przeszłości. Wystarczy odpowiednie podejście do digitalu, by niewielka firma mogła stać się globalnym potentatem z dnia na dzień. Działa to jednak też w drugą stronę – wielkie marki mogą błyskawicznie stracić grunt pod nogami, jeśli nie będą w stanie przejść transformacji cyfrowej, by kreować korzyści dla pracowników, partnerów i klientów.

Transformacja cyfrowa stała się niezbędna z punktu widzenia długofalowego sukcesu organizacji we wszystkich sektorach. Jednak nie jest to takie proste. Dane Deloitte pokazują, że nawet w 70% przypadków projekty w tym zakresie kończą się niepowodzeniem.

Sukces wymaga współpracy w całej organizacji klienta i może wymagać fundamentalnego przeprojektowania modeli i procesów biznesowych. Firmy potrzebują zaufanego partnera technologicznego z odpowiednią siecią kontaktów, który pomoże im skonfigurować modele chmury hybrydowej, zabezpieczyć punkty końcowe, zoptymalizować sieć i centrum danych oraz wykorzystać nowe technologie, takie jak edge computing. Jestem przekonany, że jesteśmy właśnie takim partnerem.

W ciągu ostatnich 3 lat większość firm wykonała prace rozwojowe, na które normalnie potrzebowałyby 15 lat. A w kolejnych trzech latach to tempo będzie jeszcze szybsze. Dotarcie do celu znacznie szybciej jest tym, o co proszą nas nasi klienci i na tym właśnie polega misja Dell Technologies.

Wchodząc w erę Web 3.0 zauważamy, że cyberzagrożenia stają się coraz większym wyzwaniem i są coraz bardziej zróżnicowane. Jak podchodzicie do tej kwestii i jakie innowacyjne rozwiązania ma w swoim portfolio Dell Technologies?

Cyberprzestępczość powoduje realne szkody dla organizacji na całym świecie. Przewiduje się, że do 2031 roku co dwie sekundy będzie miał miejsce atak typu ransomware, a globalne straty spowodowane cyberprzestępczością wyniosą 10,5 biliona dolarów do 2025 roku. Dlatego każdy sektor traktuje ochronę i zabezpieczenie swoich systemów i danych priorytetowo.

Cieszymy się, że z wagi cyberbezpieczeństwa zaczynają sobie zdawać sprawę również rządy państw. Konsultują się z partnerami i społecznością biznesową, aby wzmacniać i zabezpieczać infrastrukturę krytyczną. Dzięki skoordynowanemu, międzynarodowemu podejściu regulacyjnemu możemy uprościć panujący w wielu krajach gąszcz wymogów prawnych, aby zapewnić większą globalną odporność cybernetyczną.

Kluczowe znaczenie mają wspólne wysiłki publiczno-prywatne, a przedsiębiorstwa prywatne muszą podjąć proaktywne działania w celu identyfikacji, ochrony, wykrywania, reagowania i odzyskiwania danych po atakach cybernetycznych. Jest to możliwe dzięki wielopoziomowemu wykorzystaniu narzędzi, rozwiązań, polityk, procesów i edukacji technicznej. Organizacje muszą wdrożyć kulturę bezpieczeństwa i zaufania w całym ekosystemie łańcucha dostaw.

Dla Dell Technologies bezpieczeństwo, prywatność i odporność stanowią centralny element nie tylko na etapie projektowania naszych usług i rozwiązań, ale i we wszystkich procesach rozwoju oraz łańcucha dostaw.

Biorąc pod uwagę, że bezpieczeństwo cybernetyczne zajmuje centralne miejsce, rozwijamy solidne oferty, a jedną z nich, o której chciałbym wspomnieć w szczególności, jest rozwiązanie, które umieszcza dane w bezpiecznym miejscu. Jest to bunkier danych, dzięki któremu nawet w razie ataku cyberprzestępcy nie mogą uzyskać do nich dostępu, a na odzyskanie danych wystarczy kilka dni, a nie całe tygodnie czy miesiące.

Przedsiębiorstwa gromadzą ogromne ilości danych i często nie wiedzą, jak wykorzystać je do ulepszenia swoich produktów i usług. Powiedz coś więcej na ten temat i opisz innowacyjne rozwiązania Dell w tej dziedzinie.

Nigdzie na świecie nie znajdziemy dziś przedsiębiorstwa, które nie rozumiałoby, jak ważne jest zabezpieczanie danych i wydobywanie z nich wartości. To one są kołem zamachowym ery cyfrowej. Zdolność rozumienia danych i podejmowania działań na ich podstawie stanowi potężną przewagę konkurencyjną.

Faktycznie większość organizacji odnotowuje ogromny przyrost danych. Zarządzanie danymi i aplikacjami komplikuje dodatkowo fakt, że są one zlokalizowane w różnych miejscach, takich jak centra danych, obiekty kolokacyjne, chmura publiczna oraz – coraz częściej – lokalizacje brzegowe. Przeciętny koszt utraty danych w regionie EMEA w ostatnich 12 miesiącach wyniósł 1,34 mln USD (GDPI 2022). Klienci deklarują, że pragną zarządzać danymi we wszystkich tych miejscach z łatwością i sprawnością charakterystyczną dla chmury.

Dell Technologies wychodzi z założenia, że przyszłość stanowią rozwiązania wielochmurowe, w których obciążenia i dane płynnie przepływają przez całe środowisko. Nieustannie przedstawiamy nowe rozwiązania rozszerzające nasze możliwości w zakresie obsługi wielu chmur, które obejmują nasze portfolio infrastruktury, dzięki czemu klienci mogą wybierać sposób i miejsce przechowywania danych oraz przekształcać je w cenną wiedzę.

To właśnie oznacza multi cloud dla Dell Technologies – doświadczenie chmury, dostarczane niezależnie od tego, gdzie organizacje przechowują swoje aplikacje lub dane. Wiele z zapowiedzi, które przedstawiliśmy w maju ub. r., pomaga w dostarczaniu chmury wszędzie tam, gdzie znajdują się dane. Jednym z przykładów jest nasza współpraca z liderem w dziedzinie hurtowni danych, firmą Snowflake. Umożliwia ona organizacjom łączenie silosów danych, odkrywanie i bezpieczne udostępnianie danych oraz wykonywanie różnorodnych zadań analitycznych. Niezależnie od tego, gdzie znajdują się dane lub użytkownicy, Snowflake zapewnia jednolite doświadczenie w zakresie danych, które obejmuje wiele chmur i lokalizacji geograficznych. Z kolei ostatnio wprowadziliśmy nowe rozwiązania infrastrukturalne, które stworzyliśmy wspólnie z VMware – zapewniają one wyższy poziom automatyzacji i sprawności w organizacjach, które realizują strategie wielochmurowe i brzegowe.

Czego możemy się spodziewać w latach 2022-2023 w zakresie danych, obliczeń, SaaS i technologii multi cloud? Wskaż kilka istotnych trendów, które w najbliższym czasie wpłyną na przedsiębiorstwa i ich klientów końcowych.

W Dell Technologies mówimy o sześciu dużych obszarach, które faktycznie napędzają architekturę IT: multi cloud, 5G, edge, AI & ML, zarządzanie danymi oraz bezpieczeństwo. Są to obszary kluczowe z punktu widzenia wzrostu dla naszych klientów i na nich mocno się koncentrujemy.

Podstawowe znaczenie ma jednak zapewnienie właściwej infrastruktury i podejścia. Dla przykładu nie można mieć AI, inteligentnych miast, ewolucji telekomunikacyjnej lub rewolucji danych bez nowoczesnych pamięci masowych i platform IT.

W tym zakresie Dell Technologies ma oczywiście do odegrania ważną rolę. Około 50% światowych danych o znaczeniu krytycznym znajduje się w systemach Dell Technologies. Wspieramy klientów w zarządzaniu ich wzrostem, danymi i operacjami.

Ogromnym trendem, który należy tu wyróżnić, jest przejście na platformę operacyjną opartą na wielu chmurach. Kiedy ludzie pytają mnie, co się dzieje na rynku chmury, odpowiadam: wszystko!

Dziś już nie rozmawiamy o tym, czy wybrać chmurę publiczną czy prywatną. Odpowiedź brzmi bowiem tak: organizacje potrzebują obu tych rozwiązań, a Dell Technologies promuje takie podejście już od dawna.

Na początku wielu naszych klientów sądziło, że przejdą w 100% na chmurę publiczną. Tak się jednak nie stało i nie stanie. W tej chwili prym wiodą wyedukowani nabywcy chmury, którzy reprezentują pogląd, że ostateczna decyzja zależy od obciążenia roboczego.

Dotychczasowe inwestycje w chmurę publiczną spotkały się z ogromnym rozczarowaniem, dlatego doszło do rewizji strategii w tym zakresie. Zwolennicy chmury publicznej promowali ją, podkreślając jej niezwykłą sprawność i niższe koszty. Argument o zwinności jest nadal aktualny, bo faktycznie chmura publiczna może przynieść większą zwinność i dostęp do zestawów narzędzi, które są przydatne dla pewnych obciążeń, takich jak potężna analityka nieustrukturyzowanych danych. Jednak chmura publiczna okazała się droższa i przenoszenie do niej obciążeń roboczych nie jest łatwe. A ponadto wprowadzono więcej uregulowań w zakresie zgodności danych, zarządzania nimi oraz zasady ich suwerenności.

Obecnie klienci koncentrują się na zapewnieniu pewnej równowagi pomiędzy chmurą prywatną a publiczną. Dell Technologies buduje ekosystem wielochmurowy na miarę przyszłości, który pozwoli klientom w łatwy sposób korzystać z wielu chmur. Nasz system wielochmurowy jest ważnym czynnikiem pomagającym klientom czerpać większą wartość z posiadanych przez nich danych. Daje im więcej kontroli, wartości oraz ciągłe bezpieczeństwo, niezależnie od tego, gdzie dane znajdują się w danym momencie.

Materiał prasowy: Dell Technologies

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera