Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
11
Podziel się
2 z 19

Świstek papieru to moja "przepustka" do pierwszej klasy w Swiss

Świstek papieru to moja "przepustka" do pierwszej klasy w Swiss
(money.pl, Marcin Walków)

Do Johannesburga miałem polecieć w klasie biznes na zaproszenie BMW Group. Nie informowałem linii Swiss, że wybieram się w podróż i nie prosiłem o upgrade. W internecie są artykuły i grupy dyskusyjne podpowiadające, jak zwiększyć swoje szanse na podwyższenie klasy podróży. Jak widać, czasami wystarczy mieć po prostu trochę szczęścia podczas wchodzenia na pokład.

KOMENTARZE
(11)
Grażynka
6 miesięcy temu
Latam zawsze 1 klasą za 800 jabol plus
Kama
6 miesięcy temu
Można tez kupując wyższa klasę lotu w ogóle nie wejść na pokład samolotu, „bo coś się zmieniło w systemie i oni nie miga tego zmienić wiec bilet przepadnie” tak miałam ostatnio, dopiero po dzikiej awanturze na lotnisku , obsługa łaskawie zaczęła coś sprawdzać, śle generalnie na początku powiedzieli ze to nasza wina i mamy kupić nowe bilet …
erazm
6 miesięcy temu
Nie mieszajmy klasy pierwszej (First Class), z biznes (Business Class), co sie pojawia i w komentarzach pod artykułem, i raz w tekście, Autorowi. Pierwsza i biznes to są dwa różne światy. W pierwszej klasie łatają bogacze, szefowie wielkich koncernów, gwiazdy światowego kina. Tam Julia Roberts rzucała poduszkami w stewardesę, bo ta podała jej nie taka poduszkę... jak Julia lubi. Bilet pierwsza klasa z Europy do Japonii kosztuje nawet tyle co mały samochód. Natomiast na klasę biznes stać juz wielu ludzi. Nizej stoi "ekonomiczna podwyższona" i ekonomiczna zwykła, którymi latają zwykle PAXy (tak mowia o przeciętnych pasażerach pracownicy linii lotniczych). Linie lotnicze kochają pasażerów First Class, bo na nich zarabiają bardzo, bardzo duzo.
bywalec
6 miesięcy temu
Jeśli ten artykuł nie jest zakamuflowaną reklamą, to autor - który napisał wcześniej kilka tekstów o klasie pierwszej - powinien się zastanowić jak głeboko SWISS przekopał internet (z użyciem AI?) by zrobic numerek z przeniesieniem go do jedynki :-) ...i jeszcze się cieszy, że mu ją dali. Owszem w zamian za sprofilowanie.
victor
6 miesięcy temu
Wystarczy sprawdzic z 4 dni przed wylotem swa rezerwacje a moze trafic sie okazja… a to za niska oplata a to za darmo mozna znalesc sie w pierwszej klasie.
TOP10 - najpopularniejsze galerie
10.

Aston Martin DBX707. Jeździłem najszybszym seryjnym SUV-em świata

707 koni mechanicznych i 900 Nm momentu obrotowego czynią z Astona-Martina DBX707 najszybszy seryjnie produkowany SUV świata. To nie są tanie rzeczy.
9.

Bukiet z klocków. LEGO rozwija rynek, którego przez dekady nie zauważało

Czy to będzie alternatywa dla żywego bukietu róż? Pewnie nie. Na zestaw, który złożyłem podczas redakcyjnego testu, patrzę inaczej. Jak na kolejny krok w rozwijaniu produktów dla dorosłych. Bo te rządzą się innymi prawami niż klocki dla dzieci. A przez długie lata jako rynek dla LEGO nie istniały.
8.

Dwa furgony na prąd. W ich przypadku elektromobilność nie wywołuje aż takich emocji

O ile samochody elektryczne wciąż budzą kontrowersje, to jednak jest obszar, w którym wydają się dobrym rozwiązaniem już teraz. To małe "dostawczaki", które poruszają się głównie po mieście i jego okolicach. W moje ręce do kilkudniowego testu trafiły dwa: Mercedes eCitan i Peugeot e-Partner.
7.

Toyota Yaris i Corolla w wersji Cross. To nie są auta, które mają trafić w gusta każdego

Weź popularny model ze swojej gamy, "napompuj go" i dodaj przydomek, który uczyni z niego SUV-a lub crossovera. Tak zrobiła Toyota w przypadku Yarisa i Corolli. W wariantach Cross to pomysł Japończyków, aby wypełnić kolejne rynkowe nisze i nie oddawać klientów innym markom.
6.

Ateca i Leon z tribalem na grillu. Cupra zaczynała jako "farbowany" Seat

Cupra włożyła sporo wysiłku, by przekonać, że nie jest Seatem ze zmienionym znaczkiem. Pierwszy model zaprojektowany dla niej pojawił się po dwóch latach. W przypadku Cupry Ateca i Leona zerwanie z oczywistymi skojarzeniami z Seatem jest trudniejsze. Testując oba modele przekonałem się, że nie jest niemożliwe.
5.

Testowałem dwa różne "elektryki" BMW. W obu spodobała mi się jedna rzecz

BMW i4 M50 i oraz BMW iX M60 to bardzo różne samochody, choć pod tym samym szyldem. Testując oba, zwróciłem uwagę szczególnie na jeden aspekt. To, w jaki sposób ich interfejs zdejmuje z głowy kierowcy "elektryka" część zadań.
4.

Odsłaniamy kulisy produkcji samolotów. Byłem w fabryce Airbusa

A220 to jedyny samolot Airbusa, który montowany jest w całości powstaje poza Europą. W kanadyjskich zakładach w Mirabel widziałem, jak produkowane są te wąskokadłubowe maszyny.
3.

Jeździłem nowym Renault Clio. To hybryda bez wtyczki, która w mieście udaje "elektryka"

Renault Clio E-Tech to miejski, co nie znaczy, że ciasny samochód. Dzięki technologii hybrydowej jest naprawdę oszczędny. Można nim też bez większych obaw wyjechać w trasę - o ile nie zabieramy za dużo współpasażerów i bagażu.
2.

Zrobiłem 2 tys. km chińskim "elektrykiem". Ale już drugiego dnia miałem ochotę go oddać

Nawet luksusowy samochód elektryczny wyposażony w całkiem sporą baterię potrafi przegrać z problemami z ładowaniem. Te zaś odbierają sporą część przyjemności z komfortowej jazdy. Szkoda, bo Maxus Mifa9 to naprawdę ciekawa propozycja na polskim rynku, mimo kilku irytujących przypadłości.
1.

Pierwszy taki zestaw LEGO. Złożyłem Concorde'a z klocków

Concorde z klocków LEGO ma ponad metr długości i robi wrażenie tak, jak jego pierwowzór. Złożenie zestawu, który otrzymałem do recenzji, zajęło mi prawie 10 godzin. Nie liczyłem, ale w tym czasie zdążyłem obejrzeć wszystkie cztery filmy o Jamesie Bondzie z Danielem Craigiem.