Drogą ekspresową nad morze. Kierowcy otrzymali kolejne kilometry
Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło, że w piątek zostały oddane do użytku dwa odcinki drogi ekspresowej S7 między Płońskiem a Czosnowem, która prowadzi z Warszawy do Trójmiasta. Ich łączna długość to ok. 25 km.
Rozbudowę drogi krajowej nr 7 na północ od Warszawy GDDKiA podzieliła na trzy kontrakty. Każdy zakłada modernizację "krajówki" do standardu dwujezdniowej, trzypasowej trasy ekspresowej.
"Z pierwszego oddanego odcinka, Modlin - Czosnów, kierowcy korzystają od października. Dziś udostępniamy kolejne dwa: Płońsk Południe - Załuski (12,9 km) i Załuski - Modlin (12 km). Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, ale z ograniczeniami na odcinku najbliżej Płońska" - poinformował w piątek resort.
Ministerstwo dodało, że w przypadku zadania Załuski - Modlin prace zostały zakończone i uzyskano decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Umożliwiła ona wprowadzenie stałej organizacji ruchu. Kierowcy mogą korzystać także z węzłów Zakroczym i Załuski.
Problem z walutą euro. Ekspert wskazuje na przykład Niemiec
"Jeśli chodzi o fragment pomiędzy węzłami Płońsk Południe i Załuski, prace jeszcze trwają. Na trasie będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 100 km/h. Na węźle Poczernin dostępne będą wszystkie relacje, a wyłączony z ruchu będzie węzeł Przyborowice. Jeśli warunki atmosferyczne pozwolą, zakończenie robót przewidujemy w pierwszej połowie 2026 r." - wyjaśniło ministerstwo.
Całkowity koszt inwestycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad to nieco ponad 2,8 mld zł. Dofinansowanie unijne wynosi w tym przypadku ponad 1,2 mld zł.
To nie koniec inwestycji
Z komunikatu ministerstwa wynika, że do ukończenia S7 pomiędzy stolicą a Trójmiastem został jeszcze odcinek Czosnów – Warszawa, podzielony na dwa zadania realizacyjne. Wojewoda mazowiecki prowadzi postępowanie w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla 9-kilometrowego odcinka pomiędzy Czosnowem a Kiełpinem. Prace będą mogły rozpocząć się po uzyskaniu tej decyzji, co jest planowane w pierwszym kwartale 2026 r.
"Dla ostatniego odcinka, od Kiełpina do Warszawy, o długości 12,9 km, przygotowywana jest dokumentacja projektowa na potrzeby uzyskania decyzji ZRID. Odbiór dokumentacji jest planowany w drugim kwartale 2026 r. Ten odcinek będzie budowany przez wykonawcę wyłonionego w przetargu ogłoszonym po uzyskaniu pozwolenia na budowę (decyzji ZRID)" - dodał resort.
Źródło: PAP