Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Droga kosztowała miliardy. Kończy się w szczerym polu. Inwestycja ma w końcu ruszyć

4
Podziel się:

Droga ekspresowa S3 to kluczowy szlak łączący Pomorze Zachodnie z Czechami. Przy granicy droga kończyła się w szczerym polu. Portalsamorzadowy.pl informuje jednak, że e Czesi zaczną budować brakujący odcinek ważnej trasy.

Droga kosztowała miliardy. Kończy się w szczerym polu. Inwestycja ma w końcu ruszyć
Otwarcie fragmentu trasy S3 między Bolkowem i Kamienną Górą (PAP)

Polska pod koniec lipca ukończyła budowę drogi ekspresowej S3 biegnącej od granicy z Czechami do Morza Bałtyckiego. Ostatnio otwarto szesnastokilometrowy odcinek przygraniczny, zawierający dwa tunele, łączący Bolków z Kamienną Górą.

Nasi sąsiedzi ruszą z wielką inwestycją

Droga ekspresowa kończy się teraz na granicy w Lubawce. Do tej pory nie miała połączenia po stronie czeskiej. Tam ma powstać autostrada D11 z Královca do Trutnova.

"Według ostatniej zapowiedzi RSD (Czeska Dyrekcja Dróg i Autostrad) przygraniczny odcinek autostrady D11, który połączy się z naszą drogą ekspresową S3, ma być gotowy w 2027 roku" - informuje PortalSamorzadowy.pl.

"W tym tygodniu ma zostać podpisana umowa pomiędzy RSD (Czeska Dyrekcja Dróg i Autostrad) a konsorcjum pięciu firm budowlanych na czele z MI Roads. Niedługo potem w Kralovcu nastąpi wyczekiwane od lat uroczyste rozpoczęcie budowy autostrady D11" - PortalSamorzadowy.pl cytuje Krkonossky.denik.cz.

Polska czeka na Czechy

Budowa autostrady D11 z Trutnova do granicy z Polską miała pierwotnie rozpocząć się pod koniec grudnia ubiegłego roku. Zwycięską firmę Budimex Dyrekcja Dróg i Autostrad (ŘSD) jednak wykluczyła na podstawie decyzji urzędu antymonopolowego i później odrzuciła zażalenia. Nowym zwycięzcą przetargu zostało konsorcjum firm MI Roads, Doprastav, Metrostav TBR, Subterra i Duna Aszfalt. Według ŘSD budowa 21-kilometrowego odcinka rozpocznie się jesienią tego roku. Zgodnie z pierwotnymi planami miał być gotowy w 2027 roku.

W przyszłym roku ma również rozpocząć się budowa prawie dwudziestokilometrowego odcinka D11 z Jaroměře do Trutnova za około 12 miliardów koron. ŘSD już wykupiło większość gruntów i złożyło wniosek o pozwolenie na budowę. Pod koniec roku chce ogłosić przetarg na wykonawcę. Odcinek ma być gotowy w 2028 roku. Przygotowania długo komplikowały spory z właścicielem gruntów w Kocbeřach, Petrem Holubcem, który odwołał się od decyzji o ustaleniu lokalizacji. Sądy jednak oddaliły jego skargi.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
wolrpesz
miesiąc temu
Wandaluzja architektura niemiecka - znajdź w Google. Kiedyś to było nie do pomyślenia. Czesi przyjeżdżający do Polski śmiali się ze stanu naszej kolei, żartowali, że wiadukty wyglądają, jakby miały się zawalić. Kpili też z naszych dróg. A teraz to oni mogą pozazdrościć Polakom.
febu
miesiąc temu
PiS za szybko wybudował a Czesi w tym czasie zajęci byli tematem jak zamknąć i zlikwidować kopalnię i elektrownię Turów w Polsce. No i stąd te opóźnienia.
mareg
miesiąc temu
S3 nie została ukończona. Trwa przebudowa na dwupasmowy odcinka od okolic Troszyna do Świnoujścia. To blisko 40 km...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
febu
miesiąc temu
PiS za szybko wybudował a Czesi w tym czasie zajęci byli tematem jak zamknąć i zlikwidować kopalnię i elektrownię Turów w Polsce. No i stąd te opóźnienia.
wolrpesz
miesiąc temu
Wandaluzja architektura niemiecka - znajdź w Google. Kiedyś to było nie do pomyślenia. Czesi przyjeżdżający do Polski śmiali się ze stanu naszej kolei, żartowali, że wiadukty wyglądają, jakby miały się zawalić. Kpili też z naszych dróg. A teraz to oni mogą pozazdrościć Polakom.
mareg
miesiąc temu
S3 nie została ukończona. Trwa przebudowa na dwupasmowy odcinka od okolic Troszyna do Świnoujścia. To blisko 40 km...
rgr
miesiąc temu
a co Polska miała czeskim pepiczkom budowac drogę