Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KOL
|
aktualizacja
Materiał powstał przy współpracy z ImpactCEE

E-commerce nie będzie rósł wiecznie. "Wpływ czynników koniunkturalnych"

1
Podziel się:

Napędzany pandemią boom na zakupy przez internet zaczyna się powoli uspokajać. Powód - podatność na czynniki, z którymi od dawna mierzy się handel tradycyjny. Prezes BLIK-a, Dariusz Mazurkiewicz, tłumaczy, co sektor powinien zrobić, aby ominąć spowolnienie i utrzymać wzrost.

E-commerce nie będzie rósł wiecznie. "Wpływ czynników koniunkturalnych"
Dariusz Mazurkiewicz, prezes BLIK

W zeszłym roku e-commerce rósł dwucyfrowo. Wg PwC, w 2026 roku wartość polskiego rynku handlu e-commerce wyniesie 162 mld zł. Zdaniem niektórych, ten boom może niedługo stracić impet. Tak twierdzi m.in. prezes InPostu, Rafał Brzoska.

Taka opinia nie zaskakuje prezesa BLIK-a, Dariusza Mazurkiewicza, który podczas kongresu Impact'22 tłumaczył, że e-commerce znalazł się na tej samej mapie, co handel tradycyjny, a więc jest też podatny na zmiany koniunkturalne.

- E-commerce wszedł do mainstreamu, nie jest już tylko alternatywnym kanałem sprzedaży, lecz kanałem narażonym na różne perturbacje. Dziś nie można budować skali e-commerce tylko poprzez wzrost udziału w rynku, co miało miejsce przez ostatnie lata - mówił podczas kongresu Impact’22 Dariusz Mazurkiewicz, CEO BLIK.

Jak dodał: - To nie jest epoka na tygodniowe oczekiwanie na produkt. Trendem będzie door-to-door lub otrzymywanie produktu w ciągu kilku godzin. Wymagać to będzie zmian w logistyce.

BLIK jest technologią, która rozwija się m.in. dzięki e-handlowi. Z funkcji tej korzysta już 10 mln osób, a łączna liczba wykonanych transakcji w 2021 r. wyniosła 763 mln.

Zobacz także: Dariusz Mazurkiewicz, CEO BLIK
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Materiał powstał przy współpracy z ImpactCEE

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
ehhh
2 lata temu
błąd, e-commerce będzie rósł wiecznie, albo inaczej - nie będzie niczego innego poza e-commerce. Lockdowny tylko to przyśpieszyły.