Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
Martyna Kośka
Martyna Kośka
|

Ikea nie obsługuje klientów bez maseczek. Sieć nie żałuje swojej decyzji

146
Podziel się

"Ikea zawsze działa zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem" – wyjaśnia szwedzka sieć, którą zapytaliśmy, czy nie boi się, że odmawiając obsługi klientom bez maseczek, może zrazić do siebie klientów. Niezależnie od negatywnych opinii części internautów, Ikea nie wycofuje się z deklaracji.

Ikea nie obsługuje klientów bez maseczek. Sieć nie żałuje swojej decyzji
Ikea nie żałuje wydania komunikatu, w którym odmawia obsługi klientom bez maseczek (Photo by Mikhail Tereshchenko\TASS via Getty Images) (GETTY, Mikhail Tereshchenko/TASS, Mikhail Tereshchenko)
bDRZFfmJ

Ikea miała najwyraźniej dość dyskusji z klientami, którzy pomimo obowiązującego od października nakazu, odmawiali zakrywania ust i nosa. Przed kilkunastoma dniami rząd ten nakaz "usztywnił", gdyż dopuszczalne jest już tylko używanie w tym celu maseczek, a nie przyłbic, kominów czy szalika.

Część klientów nadal ignorowała nakaz, więc szwedzka siec postawiła sprawę jasno: klienci bez maseczek nie będą obsługiwani.

Tak kategoryczne postawienie sprawy zdenerwowało wielu klientów sklepu i internautów, którzy swoje oburzenie wyrazili na facebookowym profilu Ikei. Tradycyjnie, jak w takich sytuacjach, padły zapewnienia, że noga tego czy tamtego internauty więcej już w Ikei nie stanie oraz wezwania do bojkotu. Zapytaliśmy więc firmę, czy nie boi się, że publikując oświadczenie – i egzekwując nakaz – straci niektórych klientów.

bDRZFfmL
Zobacz także: Zmiany w obostrzeniach. Przyłbica tylko pod jednym warunkiem

Biuro prasowe nie odniosło się wprost do tej wątpliwości, a jedynie zauważyło, że "od ośmiu lat co roku odnotowujemy wzrost sprzedaży, w większości przypadków nawet dwucyfrowy".

- Także w okresie pandemii obserwujemy zainteresowanie klientów naszą ofertą, zarówno wizytą w sklepach stacjonarnych IKEA, jak również zakupami online - czytamy w piśmie.

bDRZFfmR

W przesłanym do nas stanowisku czytamy również, że "na podstawie obserwacji z pierwszych dni po wprowadzeniu nowego rozporządzenia możemy stwierdzić, że nasi Klienci byli bardzo dobrze przygotowani do zmiany prawa, w wyjątkowych przypadkach proponowaliśmy im darmowe maseczki".

Sieć przypomniała też, że obowiązek zakrywania ust i nosa ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu zarówno pracowników, jak i klientów.

"Sprawy rozpatrywane indywidualnie"

bDRZFfmS

Nie dowiedzieliśmy się, czy przy kasach bądź wejściu do sklepu zdarzały się nieprzyjemne sceny – kłótnie, może nawet szarpaniny, gdy na teren sklepu chciał wejść ktoś bez maseczki. A jak sytuacja wygląda w innych sieciach?

Rzeczniczka sieci Rossmann przyznała, że pracownicy zwracają uwagę na brak maseczki i  proszą o jej założenie.

- Każda sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, może się np. zdarzyć, że nasz pracownik poprosi klienta odmawiającego noszenia maseczki o dokonanie płatności w kasie samoobsługowej – powiedziała Agata Nowakowska.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bDRZFfnm
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(146)
Hhh
miesiąc temu
I super! Znów pokazali się z dobrej strony. Lubiłam ikeę, a teraz lubię ją jeszcze bardziej. Będę nadal odwiedzać. Oby więcej takich miejsc w których dba się i przestrzeganie obowiązującego prawa, bezpieczeństwo i komfort psychiczny klientów :)
Pol
miesiąc temu
I bardzo dobrze! Chroncie siebie i innych, a nie czytacie fb, a potem specjaliści od płaskiej ziemi i 5g!
no to nie
miesiąc temu
noga ich nie stanie ,a gdzie niby pójdą niech się nie ośmieszają ze swoim straszenie to nie robi na nikim wrażenia
bDRZFfnn
Krool
miesiąc temu
Noga nie stanie tych pajaców co nigdy nie byli w IKEA
Jaa
miesiąc temu
I bardzo dobrze byłam i rzeczywiście wszyscy w maseczkach Popieram i dziękuję
...
Następna strona