Notowania

wiadomości
23.07.2019 13:58

Influencerzy muszą mieć tu licencję. Roczna kosztuje ponad 15 tys. zł

Licencje dla influencerów w czerwcu tego roku wprowadziły Zjednoczone Emiraty Arabskie. Dokumenty wydaje arabska rada mediów. Do tej pory uzyskało ją już 1,7 tys. osób.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Shutterstock.com)
W Emiratach to hotele otrzymują najwięcej próśb o darmowy pobyt, w zamian za wzmianki w mediach społecznościowych.

Influencerzy w Emiratach nie mogą działać swobodnie. Publikując treści sponsorowane, muszą mieć od swojego państwa oficjalne zezwolenie na taką działalność Choć wydano już znaczną ich liczbę, okazuje się, że nowe prawo niektórzy próbują obejść.

Sprawę opisuje branżowy serwis proto.pl. Dokumenty wydawane przez arabską radę mediów kosztują w przeliczeniu z dirhamów nieco ponad 15 tys. zł i trzeba je raz w roku odnawiać.

Polski "żywy Ken" chwali się talią: "Mam 69 bez wycięcia! Nie wciągam brzucha"

W Emiratach prawo zakazuje też bycia influencerem przed skończeniem 21 lat. Trzeba też mieć skończone studia wyższe, by w ogóle o licencje wnioskować.

Niestosującym się do tych przepisów grożą kary finansowe, a nawet zamknięcie stron internetowych lub konta influencera w mediach społecznościowych. Co równoznaczne jest z końcem jego działalności

trnd działa na europejskim rynku od 2005 roku, przeprowadziło blisko 2 500 kampanii influencer marketing w 14 krajach
Pierwsza w Europie agencja influencer marketing 360. Uruchamia ją polska firma

Mimo tak surowych obostrzeń na tamtejszym rynku już znaleziono lukę w przepisach. Inaczej traktują one bowiem tych, którzy od konkretnych marek otrzymują pieniądze, a inaczej tych dostających tylko prezenty. Ci drudzy nie muszą o nic prosić arabskiej rady mediów.

To znakomita okazja do kombinowania. Inną jest też obejście przepisów przez podpisanie kontraktu nie z daną marką, ale z platformą zajmującą się influencer marketingiem. Dzięki temu w Emiratach można działać na zbiorowej licencji.

Branża retailowa stoi w obliczu nowych wyzwań. Wybór wiarygodnego influencera staje się coraz trudniejszy

Rada mediów apeluje jednak do branży hotelarskiej, by współpracowała tylko z posiadaczami licencji. W Emiratach ten sektor gospodarki otrzymuje najwięcej próśb o darmowy pobyt w zamian za wzmianki w mediach społecznościowych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: wiadomości, gospodarka, marketing
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
23-07-2019

QwertykInfluencerzy - czyli biedo-żebracy, którzy na krzywy ryj przechwalają się darmowym noclegiem gdzieś. Sory ale szanujmy się... nie ma w tym nic … Czytaj całość

23-07-2019

antyinfluencerU nas też powinni wprowadzić podobne przepisy.

23-07-2019

Słownik polsko-polskiInfluencer - naganiacz

Rozwiń komentarze (4)