Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Artykuł Sponsorowany
|
aktualizacja
Artykuł sponsorowany

Jak zbudować dobrą markę pracodawcy?

Podziel się:

Jak tworzyć organizację, w której aż chce się pracować? Budowanie skutecznej marki pracodawcy gwarantuje lepszą opinię o firmie, a to wpływa m.in. na pomyślność prowadzonych rekrutacji. Zobacz, jak skutecznie dbać o pozytywny wizerunek pracodawcy i skorzystaj z rad ekspertów

Jak zbudować dobrą markę pracodawcy?
(materiały partnera)

Dobry pracodawca przyciąga jeszcze lepszych pracowników, którzy ze względu na równe traktowanie i poprawne zarządzanie daną organizacją zapewne będą chcieli zostać w firmie na dłużej. Jak skutecznie budować dobrą markę pracodawcy? Sprawdź, co może zagwarantować danej firmie lepszy wizerunek wśród obecnych, przyszłych, jak i byłych pracowników.

Zadowolony pracownik buduje dobrą markę pracodawcy

Obecna sytuacja na rynku pracy daje kandydatom dużą możliwość wyboru. Specjaliści przebierają w ofertach, czytają opinie o firmach i sprawdzają, jak dana organizacja traktuje swoich pracowników. Dzisiaj na decyzję dotyczącą aplikowania na dane stanowisko wpływa nie tylko oferowane wynagrodzenie, ale również marka pracodawcy. To, w jaki sposób dana organizacja traktuje swoich członków, wpływa na jej wizerunek i ilość nowych kandydatów. W końcu nikt nie szuka szefa, który nie szanuje pracowników, a opinie dotyczące firmy są uważnie śledzone przez potencjalnych kandydatów na dane stanowisko.

Dobrej marki pracodawcy nie da się zbudować w pojedynkę. To głównie od zadowolenia i opinii pracowników na temat organizacji zależy, czy uda nam się wykreować pozytywny wizerunek wśród kolejnych kandydatów do pracy. Jeżeli wsłuchamy się w potrzeby osób, które zatrudniamy do organizacji i postaramy się sprostać ich oczekiwaniom, to prędzej czy później stworzymy markę pracodawcy, u którego chce się pracować – zauważa Alina Michałek, ekspert HR w HRlink i Goldenline.

Jak skutecznie budować dobrą markę pracodawcy? W najnowszym e-booku od HRlink i Goldenline znajdziesz szereg sprawdzonych porad prosto od ekspertów, które pomogą w budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy zarówno wśród obecnych, przyszłych, jak i byłych pracowników.

Dobry pracodawca wie, co to Employer Branding

Działania employer brandingowe to chleb powszedni w nowoczesnych firmach, które wiedzą, że nie ma rozwoju biznesu bez zadowolonych pracowników. Jakie konkretnie kroki z zakresu Employer Brandingu podjąć, by pozytywnie budować wizerunek dobrego pracodawcy? Trudno podać jedną receptę na sukces. Organizacje, tak samo jak tworzący je ludzie, są różne, w związku z czym potrzeby, oczekiwania i wymagania pracowników zależą od danej sytuacji w firmie. Jeżeli jednak podczas planowania działań EB najważniejszą kwestią będzie dobro i komfort zatrudnionych osób, to uda nam się zbudować wzajemne zaufanie, czyli coś, czego nie zaoferuje żadne narzędzie, technologia czy strategia biznesowa.

Pracownik przede wszystkim

Organizacje prześcigają się w oferowanych benefitach, sposobach na well-being czy innowacyjnych motywatorach do pracy. Niestety wciąż mamy do czynienia z piękną narracją w ogłoszeniach rekrutacyjnych, która nijak ma się do realnej sytuacji w firmie. Musimy pamiętać, że to, czy danej organizacji rzeczywiście zależy na zatrudnionych w niej osobach, łatwo zweryfikować. Nawet najbardziej wyszukane działania employer brandingowe i najlepsi specjaliści z tej branży nie zbudują dobrej marki pracodawcy w firmie, która nie dba o swoich pracowników.

Chcesz budować dobrą markę pracodawcy? Postaw człowieka na pierwszym miejscu. To tylko i aż tyle. W nowoczesnym biznesie pełnym wykresów, analiz i wykorzystywanej technologii łatwo zapomnieć o tych, którzy tworzą daną organizację. Zadowolony pracownik to najlepsza wizytówka firmy, dlatego warto dbać o jego komfort na stanowisku. Oczywiście Employer Branding znacznie wspiera firmy w budowaniu pozytywnego wizerunku wśród pracowników czy kandydatów do pracy. Jednak jeżeli bardziej niż na człowieku skupimy się na podręcznikowych działaniach z zakresu EB, trudno będzie osiągnąć zamierzony cel – podkreśla Adam Piwek, ekspert marki pracodawcy w HRlink i Goldenline.

Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl