Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Orlikowski
|
aktualizacja

Klienci nie przestrzegają zasad. Branża handlowa apeluje

84
Podziel się:

Apel Polskiej Organizacja Handlu i Dystrybucji do klientów sklepów. Nie przestrzegają zasad bezpieczeństwa, więc trzeba ich upomnieć. "Stwarzają zagrożenie nie tylko dla siebie i swoich bliskich, ale także innych konsumentów i pracowników handlu".

Klienci nie przestrzegają zasad. Branża handlowa apeluje
(Getty Images)

Od 4 maja centra handlowe zostały ponownie otwarte. To kolejny etap wprowadzanego przez rząd odmrażania gospodarki. Jednak nie wszyscy klienci stosują się do zasad, stąd apel Polskiej Organizacja Handlu i Dystrybucji (POHiD).

"Branża handlowa dokłada wszelkich starań, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa zarówno konsumentom, jak i pracownikom handlu. Wyrażamy głębokie podziękowania dla wielu klientów naszych sklepów, którzy rygorystycznie przestrzegają – obowiązujących nas wszystkich w czasie pandemii – zasad bezpieczeństwa. Równocześnie gorąco apelujemy o respektowanie zaleceń przez tę część klientów, która nie stosuje się do nich, stwarzając tym samym zagrożenie nie tylko dla siebie i swoich bliskich, ale także innych konsumentów i pracowników handlu" - czytamy w komunikacie.

Do POHiD docierają sygnały o nieprzestrzeganiu zasad bezpieczeństwa przez niektórych klientów. "Zwracamy się do nich z apelem o odpowiedzialną postawę i przestrzeganie ustanowionych przez GIS zasad bezpieczeństwa, m.in. noszenie w sklepach masek ochronnych lub przyłbic, zakładanie przed wejściem na powierzchnię sprzedaży rękawiczek bądź użycie środków do dezynfekcji rąk oraz zachowanie bezpiecznej odległości interpersonalnej wynoszącej 1,5 m" - napisano.

Zobacz także: Obejrzyj: Galerie handlowe znów otwarte. Klientów mniej, a czynsze te same

W komunikacie POHiD dodaje, że bezpieczeństwo polskich konsumentów i pracowników handlu jest najwyższym priorytetem branży handlowej.

- W sieciach handlowych zrzeszonych w POHiD stwarzamy konsumentom warunki do bezpiecznych zakupów, udostępniamy im środki do dezynfekcji rąk bądź rękawiczki czy torebki plastikowe, cały czas informujemy też klientów o obowiązujących zasadach bezpieczeństwa. Służą temu m.in. oznakowania umożliwiające zachowanie bezpiecznego dystansu, liczne plakaty oraz radiowęzeł – mówi Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

- Apelujemy do niezdyscyplinowanych klientów o respektowanie zasad bezpieczeństwa i nieutrudnianie pracy personelowi sklepów – dodaje Juszkiewicz.

"Jedynie dzięki połączonym wysiłkom branży, pracowników handlu i konsumentów jesteśmy w stanie ograniczyć zasięg rozprzestrzeniania się pandemii. Bądźmy wspólnie odpowiedzialni" - podsumowano komunikat do klientów sklepów.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(84)
szybka nauka ...
4 lata temu
Ludzi, ktorzy lekcewaza zasady, mozna szybko nauczyc moresu. Wystarczy, abys Ty, tak, Ty, w miejscu, gdzie ludzie maja opuszczone maseczki na szyje, po prostu zaczal glosno kaszlec bez maseczki na twarzy... Gwarantuje, ze glupi ludzie szybko zaczna nosic maseczki bardzo rygorystycznie wszedzie. Zatem, kochani, zacznijmy kaszlec w miejscach publicznych, aby de, bile zaczely cos rozumiec. Dzieki.
ależ
4 lata temu
spanikowane to społeczeństwo.... aż wierzyć się nie chce.....
mamcia
4 lata temu
A czy ktoś widzi, że obsługa skrajnie lekceważy zasady. Byłam dzisiaj w Kauflandzie. Połowa w maskach na szyi, reszta tylko z maską na ustach. Pchają się głośno krzyczą, żadnego dystansu
nick
4 lata temu
Powinni po prostu nie wpuszczać do sklepu i tyle.Ja wiem ze kasa się liczy ale zdrowie personelu też.Więc albo albo..
.....
4 lata temu
Nie wszyscy powinni mieć maski a wiec załoga powinna wszystkich klientów witać serdecznie zwłaszcza ze przychodzą z kasa
...
Następna strona