Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Natalia Kurpiewska
Natalia Kurpiewska
|

Poczta Kwiatowa nie dostarczyła bukietów na Dzień Matki? Przysługuje ci zwrot pieniędzy

10
Podziel się:

Kwiaty na Dzień Matki nie do wszystkich adresatek zostały dostarczone w terminie, a poszkodowani klienci Poczty Kwiatowej są zbulwersowani. Spytaliśmy eksperta, co można zrobić, jeśli usługodawca nie wywiązał się z obowiązku. Adwokat Piotr Walczak wyjaśnia - poszkodowanym przysługuje zwrot kosztów.

Poczta Kwiatowa nie dostarczyła bukietów na Dzień Matki? Przysługuje ci zwrot pieniędzy
Bukiety od Poczty Kwiatowej nie doszły. Prawnik radzi co dalej (Adobe Stock)

W mediach społecznościowych Poczty Kwiatowej zawrzało, bowiem, jak skarżą się klienci, wiele bukietów nie dotarło na czas do adresatek w Dzień Matki. Rozmawialiśmy z internautami, którzy to potwierdzają - pieniądze zniknęły z konta, a kwiaty się nie pojawiły.

- Czuję się oszukana. Z Pocztą Kwiatową nie da się skontaktować, bo nikt nie odbiera. To jest przykre również dla córki, której mama nie otrzymała kwiatów - mówiła Ania w rozmowie z money.pl. Cały czas czeka, aż firma dostarczy jej zamówienie.

Co w takim razie pozostało klientom, którzy skorzystali z usług firmy, a bukietów nie otrzymali? Ekspert wyjaśnia - można ubiegać się o zwrot kosztów.

- W tej sytuacji wychodzimy z założenia, że ta umowa nie została wykonana. Dlatego tym osobom przysługuje roszczenie o zwrot zapłaconych kwot oraz o dodatkowe odszkodowanie. Oczywiście może być dość trudno wykazać wysokość szkody ponad zapłaconą cenę, aczkolwiek, co do zasady, takie roszczenie przysługuje - tłumaczy adwokat Piotr Walczak z kancelarii Walczak Wasielewska Adwokaci.

Zobacz także: Otwarcie siłowni. Już szykuje się kolejna zmiana

- Jeśli kwiaty dojdą po czasie, najlepiej jest ich nie przyjmować. Jednak tutaj też można wyjść z założenia, że umowa nie została prawidłowo wykonana w określonym terminie, bo Dzień Matki jest w konkretnej dacie. Bukiet doręczony następnego dnia nie ma już takiej wartości - dodaje.

 Jak zaznacza adwokat, w przypadku nieuznania reklamacji, można zgłosić się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Drugą możliwością jest wystąpienie na drogę postępowania sądowego o zapłatę.

Poczta Kwiatowa zabiera głos. Ale po cichu

Wielu klientów wciąż czeka na informację od Poczty Kwiatowej. Niektórzy zgłosili reklamację, natomiast próba kontaktu z firmą wciąż nie przynosi efektów. Poczta opublikowała na Facebooku krótkie oświadczenie, w którym zaznacza, że czas odpowiedzi może być wydłużony.

Na nasze pytania Poczta Kwiatowa cały czas nie udzieliła odpowiedzi. Interesuje nas m.in., jaka jest skala zamówień, które nie zostały dostarczone albo na czas, albo wcale.

Klienci reagują

Internauci nie pozostawili jednak sprawy bez reakcji. Na Facebooku powstała grupa, która zrzesza użytkowników niezadowolonych z usług firmy. W piątek 28 maja liczba internautów w grupie przekroczyła 300 osób i cały czas rośnie.

Na grupie padają komentarze o pozwie zbiorowym oraz o zgłaszaniu incydentów do Rzecznika Praw Konsumenta. Skontaktowaliśmy się z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów z prośbą o informację o liczbie skarg, które zostały zgłoszone na Pocztę Kwiatową. Na odpowiedź jednak cały czas czekamy.

Kolejnym z problemów, o którym wspominają internauci, obok niedostarczenia bukietów, jest różnica w fotografii kwiatów, które widnieją na stronie internetowej firmy, a w przesyłce, którą finalnie kurier dostarczył do adresatów. Niekiedy zamówienie zupełnie odbiega od opisu. Cena zaś pozostaje bez zmian.

Jak pisze internautka - za kwiaty z dostawą zapłaciła 230 zł. "Czy ktoś jest w podobnej sytuacji i wie, co dalej robić? Przecież tak nie może być, że człowiek płaci naprawdę duże pieniądze za usługę, a dostaje jakieś ochłapy niezgodne z opisem ani zdjęciem" - czytamy we wpisie użytkowniczki.

Nie jest to pierwszy raz, kiedy klienci zgłaszają problemy z dostawą bukietów od Poczty Kwiatowej. Podobną sprawę opisywaliśmy rok oraz dwa lata temu. Poczta Kwiatowa opublikowała wtedy oświadczenie, w którym przepraszała za zaistniałą sytuację oraz zaznaczała, że problem dotyczy "znikomego promila wszystkich zamówień".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(10)
ema
rok temu
Czy mogłabym prosić o informacje w jaki sposòb składac zazalenie? Nie ma duzo informacji gdzie možna złożyć reklamacje. Nawet na stronie Poczty nie mozna złożyc opinii!! Tam sá tylko wszystkie pozytywne - z pewnoscia wpisane przez firme!!
Iwona
2 lata temu
Po przeczytaniu dobrych opinii skusiłam się na skorzystanie z usług tej firmy. Mieszkam za granica i nie mogłam przyjechać na 50 rocznicę Ślubu moich rodziców. Zamówiłam na wczoraj 17 września, bukiet, kartkę, czekoladki i tort za co zapłaciłam prawie 600 zł. Niestety nic z tego nie zostało dostarczone. Firma milczy , brak odzewu na mój email. Jak sprawdzam status zamówienia pokazuje że dostarczą niby 19 września ale to już nie jest to samo. Bardzo się zawiodłam na tej firmie. Napewno już nigdy więcej nie skorzystam i odradzam innym.
Ira
2 lata temu
Dodam jeszcze że syn zapłacił 228 zł
Ira
2 lata temu
Ja równineż czekałam dziś na dostawę kwiatów od syna ,których nie otrzymałam Na dodatek kiedy syn interweniował odpisali że kwiaty otrzymałam Uważam że jest to firma nie uczciwa Kiedy napisałam negatywny komentarz na ich stronie na Fejsie od razu zostal usuniety a ja zablokowana Zresztą oni usuwaja wszystkie negatywne komentarze
Marcin
3 lata temu
Nie tylko nie dostaliśmy kwiatów to jeszcze przyszedł sms, że kurier dostarczył kwiaty do domu choć oczywiście nie było kuriera i nie podpisaliśmy odbioru . To już po prostu oszustwo.