Klient 4.0. Co wpływa na dobre doświadczenia konsumentów?

Klienci oczekują dziś nie tylko satysfakcji z usługi czy produktu, ale też dobrej relacji z marką, rzetelnej informacji i wysokiej jakości obsługi. Ważne są przede wszystkim pozytywne doświadczenia. Skąd to wiadomo? Od klientów PZU.

Aleksandra Agatowska, prezes PZU ŻycieAleksandra Agatowska, prezes PZU Życie
Źródło zdjęć: © wp.tv
Monika Rosmanowska

Ubezpieczyciel przeprowadził badania, w których wzięło udział 3000 osób, a wyniki opublikował w raporcie Doświadczeń Klientów (Customer Experience), pierwszym takim dokumencie w kraju.

– Mamy dowód na to, że dbanie o doświadczenia klientów się opłaca. I to każdej firmie, bo przekłada się na lojalność konsumentów, a co za tym idzie wzrost przychodów – zwraca uwagę Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie. Prelegentka panelu "Klient 4.0 na polskim rynku – budowanie przewagi konkurencyjnej przez doświadczenia" podczas Kongresu 590.

Kongres 590: Aleksandra Agatowska, PZU Życie S.A.

Wnioski płynące z dyskusji? To, na czym marki powinny się skoncentrować, chcąc zadowolić klienta, to dostarczanie pozytywnych doświadczeń. Usatysfakcjonowani klienci odwdzięczą się dobrą opinią, lojalnością, zaufaniem i wyższymi wydatkami na usługi. Mogą stać się również ambasadorami marki, a tym samym zarekomendować usługi i produkty swoim bliskim.

– Ważne, by pracować równolegle nad doświadczeniem klienta i pracownika. Robimy bardzo dużo, by każdy z naszych pracowników rozumiał, czym jest idea klientocentryczności i był przekonany, że nie tylko jakość obsługi klienta ma wpływ na jego doświadczenie, ale także każdy z nas, począwszy od zarządu przez osoby z IT, administrację po marketing. Wszyscy mamy realny wpływ na to, w jaki sposób klient będzie odbierał relację z nami – przekonuje Aleksandra Agatowska.

Odbywający się w Warszawie 5. Kongres 590 (5-6 maja) to miejsce spotkań, a także wymiany myśli i doświadczeń między światem biznesu, nauki i polityki. W jednym miejscu zbierają się teoretycy i praktycy, przedstawiciele różnych branż i środowisk z kraju i zagranicy. Z uwagi na pandemię tegoroczna edycja odbywa się online. Wystąpienia prelegentów można śledzić na stronie https://kongres590.pl/.

Płatna współpraca z Kongres 590
Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują