Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Markety coraz bardziej świadome. Mniej cukru, soli i tłuszczu

Biedronka, Lidl czy Tesco są coraz bardziej świadome zdrowego żywienia. W markach własnych postanowiły znacząco ograniczyć zawartość soli, cukru i tłuszczu. Wszystko po to, by Polacy jedli zdrowiej.

Podziel się
Dodaj komentarz
(East News)
W supermarketach nawet produkty niebędące "zdrową żywnością" są znacznie zdrowsze niż kilka lat temu (Fot: Michal Wozniak/East News)

Jak pisze "Rzeczpospolita", w ostatnich miesiącach na sklepowych półkach mamy do czynienia ze sporymi zmianami. I nie chodzi o to, że sieci dostawiają kolejne regały z tzw. "zdrową żywnością".

Właściciele sklepów zmieniają receptury produktów, które uchodzą za "normalną", nie dietetyczną czy odchudzającą.

Lidl na przykład zadeklarował niedawno, że do końca 2025 roku obniży o 20 proc. zawartość soli i cukru w produktach marek własnych. Partnerem tej akcji jest Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej.

Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej

- Czujemy odpowiedzialność, jaka na nas ciąży - mówi "Rz" Aleksandra Robaszkiewicz, rzeczniczka Lidla.

Whatsapp i Instagram zmienia nazwę. By była lepiej kojarzona z właścicielem, czyli Facebookiem
Whatsapp i Facebook zmienią nazwy. To decyzja Facebooka

W niemieckiej sieci mniej cukru ma być choćby w płatkach śniadaniowych, jogurtach, lodach czy daniach gotowych. Keczup dla dzieci ma być odchudzony o jedną czwartą z soli i cukru, a chipsy i chleb mają mieć o ok. 30 proc. mniej soli.

Ale nie tylko Lidl stawia na zdrowsze produkty. Biedronka chwali się, że w żadnym produkcie marki własnej nie stosuje już szkodliwego oleju palmowego, co jeszcze kilka lat temu było normą.

Wizyta Andrzeja Dudy w Szczecinku niesie za sobą ciekawe skutki
Faktura za wizytę prezydenta. Mieszkaniec Szczecinka oddał pieniądze ministrowi

- Teraz chcemy zmienić skład kilkudziesięciu produktów marki własnej. Ze wszystkich produktów usuniemy tłuszcze trans, w napojach gazowanych obniżymy zawartość cukru o 10 proc. - dodaje Justyna Szymani, dyrektor działu rozwoju jakości i kontroli marki własnej w Jeronimo Martins Polska.

Tesco z kolei odchudza słodkie napoje. - Cel: mniej niż łyżeczka dodanego cukru w 100 mililitrach - mówi "Rz" Michał Sikora, rzecznik Tesco Polska.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
05-08-2019

odważne są one.Ponoć mają się pokazać kiełbasy z mięsa. :)))

06-08-2019

kimsProsimy jeszcze o mniej chemii, dlaczego np. jedni produkują chrzan w słoiczkach bez pirosiarczanu, a inni ładują go do środka. Na przykład Hiszpanie … Czytaj całość

07-08-2019

To jaNie bądźcie smeszni! Żywność to juz byla zdrow ale 50lat temu a teraz to jest jeden wielki koszmar. Cokolwiek bys nie zjadł to albo cie boli brzuch … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (3)